Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
24 srp 2014, 10:33
Tachometry maj určitě dobré...
24 srp 2014, 10:39
Měl jsem PCXku a ta proměřovala o 8 km při rychlosti 90 km/h
24 srp 2014, 12:17
Moje PCX také proměřuje při vyšších rychlostech o 8 km. Výrobci běžně nastavují tachometry proměřující o 4-5 km, kvůli toleranci. O 8 nebo 10 km, to už je spíš šaškárna.
24 srp 2014, 13:12
Ja nad NSS300 Forza taky premyslel, ale pro 192kg stroj mi prijde 17,9 kW a 25,7 Nm trochu malo.
Na tomhle bych cekal maximalku kolem 140-150km/h (real) aby se dalo i vklidu na dalnici,
ale co jsem videl na YT a cetl, tak zadna slava
Mohli to udelat jako 400ku.
25 srp 2014, 07:34
je zaujímavé ked sa ludia čo ani daný typ skutra nemajú a mudrujú o nom- aky motor by mala mať, že ide malo, a celkovo je o ničom.......
- načo by tam asi davali 400 motor , ked 400 je predsa iný model - nechápem vôbec tu myšlienku /treba si zas uvedomiť , že aj 400 je o dobrých 30 - 40 kg tažšia/
- výkon , neviem kolko krát to mám ešte sem napísať - pripojiť kopiu TP ale výkon je 19 kw. to už vážne je treba všetko každému prišelšiemu znova a znova pisať - čo tak pozrieť si diskusiu aj kusok dozadu...
- za mna max. rýchlosť s velkým plexi, mojou maličkosťou 95 kg, 182 cm, a kufrom vzadu je - 138 -139 km/h - tachometrových. čo mám odsledované na meračoch pred dedinami tak cca 5 km premeriava
- a ešte ten" klid na dálnici "pri 140-150 km/h - to ako snad len zartuje tu niekto ?! to kde , kto videl ísť v klidečku na dialnici 140-150 km/h na skutry - ano možno taký B650, sw-t 600,T-max 530, BMW/Kymco 650 aj to je už o hubu, ale nižšie objemy určite žiadny klidek nemajú.
Hlavne by si mali mudrlanti so 125, 150 - tkami vyskušať ako to je na velkých skutroch a potom tu davať svoje rozumy do placu.....
25 srp 2014, 08:07
to Krvel a ostatní závodníci... sice Forzu nemám, ale po zkušenosti s Kymcem 500 a B400 můžu z vlastní zkušenosti říci, že i na maxiskútru je rychlost nad 100km/hod už skoro nebezpečná. Kroutí se to, poskakuje jak koza, nedej bože vyjeté koleje,vítr od kamionů v protisměru atd, to vše umocněno giga plexi... pak si o stabilitě, jízdním komfortu a hlavně BEZPEČNOSTI jízdy můžeš nechat jen zdát. Vybál jsem se mockrát a od jisté doby i na velkým skútru jezdím 80, max. 90, jak za sebou vidím "rychlá světla", klidím se ke straně, zavírám plyn a čekám, až závodník předjede... abych ho dojel na prvnívh světlech nebo přejezdu
)). Tož asi tak s tou rychlostí.
Přesně jak to píše Dany... nejdřív se na tom trochu povoz a pak mudruj. Hezké podzimní km všem. Jirka
25 srp 2014, 13:47
Přesně tak. Tady na fóru i kluk co má tříkolku MP3 Piaggio, Ti řekne, že na dálnici je to o hubu. Je třeba si uvědomit, že skútr je na pohodové ježdění a ne na závody. I ty větší objemy se nejlépce cítí při cca 90 km/h.
25 srp 2014, 14:10
Nechci vám nějak kazit radost,ale já MP3 500LT mám a v pohodě jezdíme 120km/h a nic se neděje....dokonce takhle jede i 66letý důchodce a taky na pohodu.Kolikrát jsme to mazali po dalnici i 140 a nic,pohoda,...ted třeba do Chorvatska,neumím si představit že pojedu na 400 nebo 500stovce 80km/h to jsem mohl zustat u 125 a trmácet se někam dál měsíc,nevím kdo tady říkal že na MP3 je to o hubu.....Maxiskútr je těžší a tak i stabilnější...ale zajisté že máte zkušenosti a já vám je nehodlám brát to ne,...kor když jezdíte na 125.... a nebo na elektrokole....ale máte zkušenosti z 400 a 500 a já nevím z čeho v pohodě....každý má své zkušenosti a podle nic at jezdí,ja neříkám že je dobré lítat na tom jak cvok,ale zase...abych se hrabal po dalnici 80 to bych byl blázen...
25 srp 2014, 15:58
Mohu potvrdit Sigiho slova. Zrovna včera jsem se vracel z jizerek po R10 a trvalých 120 je optimální, stroj je úplně klidný. Dám na SH300 i tachometrických 140, i když to už třeba vyjeté koleje nejsou moc příjemné...
25 srp 2014, 18:04
vidím to stejně jako kluci nademnou, 120 není problém...
25 srp 2014, 18:23
Pánové, já netvrdím, že se nedá s maxem jet 120,150, klidně i 200 v městě... jen říkám, že to osobně už nepovažuju za příliš bezpečné. To je vše.
Vezměte si příklad od Bratka a radši jezděte a plňte vlákno "srazy a vyjížďky" a vykašlete se na tyto hloupé diskuze, které nikam nevedou. Mám trocha smůlu, že ta eletrika v baterce stačí už jen na cca.30km, což na dlouhý výlet není.
Jirka
25 srp 2014, 20:14
Asi je to o tom, co je "v pohode" a co "da sa".. Ja mam sice SHcko ale to je naozaj aj pri 110 v pohode.. 16" palcove kolesa a tuhy ram spolu s prijatelnou hmotnostou davaju istotu aj pri takejto rychlosti. Verim ze na Maxoch moze byt trvalych 120 v pohode.. no a ci je to bezpecne? To nie je LEN o stroji je to aj o tom co je pod helmou.
25 srp 2014, 20:22
Já po dálnici se svým PCX 150 nejezdím, ale mimo město běžně 95 km/h, a žádné problémy nemám (skútr taky ne). Na dálnici to může být při vyšších rychlostech něco jiného, přesto si myslím, že hmotnost maxi-skútru by měla být znát. Každopádně mě těší, že jsem se od danyho01 konečně něco dozvěděl. Akorát mi pořád nejde do hlavy ten výkon (19 kW), když se všude (opravdu všude) uvádí 17,9. Tak nevím, nebude to chyba v techničáku? Nebo má dany01 nějakou spešl Forzu?
25 srp 2014, 21:01
jirka04 píše:Pánové, já netvrdím, že se nedá s maxem jet 120,150, klidně i 200 v městě... jen říkám, že to osobně už nepovažuju za příliš bezpečné. To je vše.
Vezměte si příklad od Bratka a radši jezděte a plňte vlákno "srazy a vyjížďky" a vykašlete se na tyto hloupé diskuze, které nikam nevedou. Mám trocha smůlu, že ta eletrika v baterce stačí už jen na cca.30km, což na dlouhý výlet není.
Jirka
Podivej,nejdřív tu napišeš jaký máš zkušenosti s 500stovkou a jak je na maxiku nebezpečná rychlost větší jak 100km/h jak se skutr kroutí jak koza a tyhle blbiny a pak to zase obracíš....tak si nejdřív přečti po sobě co napišeš o 3 příspěvky nahoru...a co se Bratka tyče a výletů tak se laskavě podivej do vlakna
"Sigiho vylety" za rok najeto 31.000km.... co myslíš??? Tuhle přiblblou diskuzi jsi tady rozpoutal ty s elektrokolem....
25 srp 2014, 21:08
nie nemám žiadnu špecl Forzu - ale takto to má aj další z tohto fora a sám to vo svojom príspevku aj napísal.....
tu nejde o to či je 140-150 pohodlné alebo bezpečné , ale bolo tu napísané , že mohla mať forza namiesto 300 motora 400 vku kvôli rýchlosti 140-150. a ja si myslím , že to je zbytočné to tam vôbec dávať , lebo v 400 vke je iný typ - a hlavne ked je to povedané od človeka , ktorý ide max 95 hod., lebo jeho stroj viac nejde.
Forzu beriem ako univerzál aj do mesta, po okolí prípadne aj na výlet, ktoré zvláda uplne v pohode - aj vo dvoch. rozmery niesú ešte také prehnané a hmotnosť tiež ešte nie - oproti 400 vkám 30 - 60 kg dolu. aj v zrýchlení nieje podla mna taký velký rozdiel , samozrejme v maximálke už na 400 vku stráca a tiež v zrýchlení nad 120-130, porovnával som s B 400 - síce mal max 160 , ale nebol som z toho nejako moc unesený, myslím , že skutre niesu stroje na trhanie rýchlostných rekordov.
Síce 80 km/h jazdím , tak akurát v meste , vačšinou smerom von z mesta ani pod 100 nie. Ako som už viac krát písal Forza nemá problém držať 120 -130km/h vo dvoch - ale na čo to zas siliť. Načo by mi bolo lietať 140-150 po dialnici
- čo sa týka sigiho ,tak tam nemám žiadne pochybnosti že 3 kolesá su samozrejme pri vysokých rýchlostiach lepšie ako 2, ale nech vraví čo chce, neverím , že ked to valí 140-150 po dialdnici , že to s ním napr. pri bočnom vetre, alebo pri obehovaní kamionov, alebo po priblížení ku kamionu nič nerobí . Musí to s ním mykať rovnako ako s nami na 2 kolesách akurát na 3 je to bezpečnejšie.