Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Honda Forza 750

24 čer 2022, 22:39

Ja som platil za 1garančku 135,17€ (podložka, olej.filter, olej 10W-30, chladiaca kvapalina za 0,85€). Najazdené tiež cez 3900km, občas ranný štart zdechne motor, bol som aj v servise, ale že tam sa nič nenastavuje, všetko cez diag., ak by som chcel môžem nechať v servise a budú sa tomu venovať, systém pokus omyl a teraz v sezóne som to nenechal. Volal som aj Hondu Trenčín, tam to isté, jedine nechať a skúšať (asi merať lambdy a snímače, neviem, lebo hneď ako zdochne je druhý štart na brnk), skúsenosti s občasným zdechnutím motora nemajú, ani pri NCéčkach. Inak všetko šlape tip-top, tak sa budem na tej "haraburde" voziť ďalej.

Re: Honda Forza 750

28 čer 2022, 10:10

Tak jsem se konečně odhodlal vyzkoušet ten RoadSync. Tak tohle se jim teda nepovedlo. Navigování nic moc, nejde použít nic jiného než Google Map, když přijedete na složitější křižovatku tak nevíte kam odbočit.Hlasové hledání adres má k dokonalosti taky ještě daleko. Když odbočíte špatně, systém si z toho nic moc nedělá. Ale navigace, na dnešní dobu bídná, ještě není to nejhorší. Když se automaticky spustí RoadSync, a ten se spustí pokaždé když se přiblížíte se spárovaným telefonem, tak Roadsync nejde nijak vypnout. Jedině že vypnete BT v telefonu, anebo v telefonu zakážete RoadSync. A když to běží , tak nedokážete na displayi nic měnit, spodní řádek displeje nejde ovládat. A to značí například toto : když třeba zastavíte u benzinky, natankujete, zaplatíte. Přijdete k motorce , zapnete elektriku a chcete vynulovat kilometry než odjedete, ale máte smůlu, musíte vytáhnout telefon, vypnout BT aby vás to pustilo vynulovat trip, pak zase zapnout BT a můžete vyrazit. Opruz. Pokud by někdo věděl jak ovládat Road Sync ve smyslu vypnutí a zapnutí nějakým jednodušším způsobem, budu velice vděčný za radu. Ovládání hovorů, hudby , rádia, hlasová navigace a i jiné srandy umí interkom i bez motorky sám o sobě. Pokud interkom nemáte, tak je RoadSync k prdu, takže můj osobní závěr k tomuto systému je - tak jak je to v tomto stavu, je to zbytečná blbost která akorát odvádí pozornost protože se tomu musíte věnovat víc, než by bylo třeba.A právě tomu se chtěli Japonci tou hlasovou navigací vyhnout :-) Další , co se jim nepovedlo, je nastavení USER režimu. Ani já nejsem schopen nastavit to k mé spokojenosti. Nejvíc mi vadí, že tam motorka v režimu STANDARD řadí při moc nízkých otáčkách a motoru to zjevně vadí.To je ten hrubý chod, klepání a vibrace. Stačilo by pouze o nějakých 300-500 otáček zvednout otáčky pro řazení a běželo by to super. Když přidám stupeň na převodovce, spodek řazení se zlepší, ale zase to třeba při kochací jízde 90 km/h nezařadí šestku, jedu na pětku a zbytečně to žere. Šestku tam dostanu když trochu zrychlím a opět zpomalím na 90, ale je to opět zbytečný opruz. Chápu že nejsem tak erudován jako tým konstruktérů z Hondy, ale jinak to řadí a jede se šedesátikilovým Japoncem a stokilovým evropanem. Rozumím tomu, že člověk dostane co si zaplatí ( teda obvykle ) ale opravit tyhle drobnosti by už v podstatě nic nestálo. Taky nechápu, proč je tam hromada zbytečných informací jako třeba okamžitá spotřeba, všelijaké průměrné rychlosti, ale dojezd na zbytek paliva tam není. Má to elektronický plyn, ale tempomat tam není. :roll: A přitom je to výborná motorka na cestování. A abych jenom nehanil, jsem s tím strojkem spokojený a koupil bych si ho znova . A co se týká toho plexi, pokud to ještě někoho bude zajímat, ( už jsem to tady psal ale holt asi nejsem dostatečně znám na to aby mi někdo věřil :-) ) neznám lepší než tohle https://www.motokufry-am.cz/Honda-Forza ... -d6925.htm . Mám to plexi na své třetí motorce a podle mne ještě nikdo nic lepšího nevymyslel. Funguje to daleko lépe než deflektor ( osobně dlouhodobě vyzkoušeno).Při jeho návrhu se někdo zamyslel a využil Venturiho efekt.Proto nemusí být moc vysoké a funguje skvěle. Když jedete třeba dálnici, dáte ho nahoru, když zatáčky , spustíte si ho a vidíte hned před sebe. Já ho nastavil tak, aby bylo v přilbě ticho a po změření je v této poloze o 5 cm nižší než originální plexi.

Re: Honda Forza 750

28 čer 2022, 10:31

Troll píše:Tak jsem se konečně odhodlal vyzkoušet ten RoadSync. Tak tohle se jim teda nepovedlo. Navigování nic moc, nejde použít nic jiného než Google Map, když přijedete na složitější křižovatku tak nevíte kam odbočit.Hlasové hledání adres má k dokonalosti taky ještě daleko. Když odbočíte špatně, systém si z toho nic moc nedělá. Ale navigace, na dnešní dobu bídná, ještě není to nejhorší. Když se automaticky spustí RoadSync, a ten se spustí pokaždé když se přiblížíte se spárovaným telefonem, tak Roadsync nejde nijak vypnout. Jedině že vypnete BT v telefonu, anebo v telefonu zakážete RoadSync. A když to běží , tak nedokážete na displayi nic měnit, spodní řádek displeje nejde ovládat. A to značí například toto : když třeba zastavíte u benzinky, natankujete, zaplatíte. Přijdete k motorce , zapnete elektriku a chcete vynulovat kilometry než odjedete, ale máte smůlu, musíte vytáhnout telefon, vypnout BT aby vás to pustilo vynulovat trip, pak zase zapnout BT a můžete vyrazit. Opruz. Pokud by někdo věděl jak ovládat Road Sync ve smyslu vypnutí a zapnutí nějakým jednodušším způsobem, budu velice vděčný za radu. Ovládání hovorů, hudby , rádia, hlasová navigace a i jiné srandy umí interkom i bez motorky sám o sobě. Pokud interkom nemáte, tak je RoadSync k prdu, takže můj osobní závěr k tomuto systému je - tak jak je to v tomto stavu, je to zbytečná blbost která akorát odvádí pozornost protože se tomu musíte věnovat víc, než by bylo třeba.A právě tomu se chtěli Japonci tou hlasovou navigací vyhnout :-) Další , co se jim nepovedlo, je nastavení USER režimu. Ani já nejsem schopen nastavit to k mé spokojenosti. Nejvíc mi vadí, že tam motorka v režimu STANDARD řadí při moc nízkých otáčkách a motoru to zjevně vadí.To je ten hrubý chod, klepání a vibrace. Stačilo by pouze o nějakých 300-500 otáček zvednout otáčky pro řazení a běželo by to super. Když přidám stupeň na převodovce, spodek řazení se zlepší, ale zase to třeba při kochací jízde 90 km/h nezařadí šestku, jedu na pětku a zbytečně to žere. Šestku tam dostanu když trochu zrychlím a opět zpomalím na 90, ale je to opět zbytečný opruz. Chápu že nejsem tak erudován jako tým konstruktérů z Hondy, ale jinak to řadí a jede se šedesátikilovým Japoncem a stokilovým evropanem. Rozumím tomu, že člověk dostane co si zaplatí ( teda obvykle ) ale opravit tyhle drobnosti by už v podstatě nic nestálo. Taky nechápu, proč je tam hromada zbytečných informací jako třeba okamžitá spotřeba, všelijaké průměrné rychlosti, ale dojezd na zbytek paliva tam není. Má to elektronický plyn, ale tempomat tam není. :roll: A přitom je to výborná motorka na cestování. A abych jenom nehanil, jsem s tím strojkem spokojený a koupil bych si ho znova . A co se týká toho plexi, pokud to ještě někoho bude zajímat, ( už jsem to tady psal ale holt asi nejsem dostatečně znám na to aby mi někdo věřil :-) ) neznám lepší než tohle https://www.motokufry-am.cz/Honda-Forza ... -d6925.htm . Mám to plexi na své třetí motorce a podle mne ještě nikdo nic lepšího nevymyslel. Funguje to daleko lépe než deflektor ( osobně dlouhodobě vyzkoušeno).Při jeho návrhu se někdo zamyslel a využil Venturiho efekt.Proto nemusí být moc vysoké a funguje skvěle. Když jedete třeba dálnici, dáte ho nahoru, když zatáčky , spustíte si ho a vidíte hned před sebe. Já ho nastavil tak, aby bylo v přilbě ticho a po změření je v této poloze o 5 cm nižší než originální plexi.


Co se týče navigace, máš pravdu, je to celkem k prdu, po pár testech sem radši pořídil držák na telefon a když potřebuji navigaci, tak je to lepší.

Vynulování na benzince, dělám to taky, je to jednoduché, jak naběhne RoadSync na displeji, podrž to křížové tlačítko chvíli směrem doprava, displej ti přeskočí na variantu bez RoadSync a můžeš nulovat co chceš. Dělám to tak běžně, žádné vypínání BT nebo tak něco, telefon pořád v kapse. Zpátky do RoadSync se dostaneš zase podržením kříže doleva, pokud potřebuješ.

Mod USER, zkus nastavení co jsem dával o kousek výše, za mě dobrý, jede to a spotřebou se držím do 4 litrů, spíš míň. Občas se opravdu stane že už bych tam dal šestku, v ten moment jednou stisknu + na manuálním ovládání převodovky, skočí tam šestka a vesele frčím dál :D

Re: Honda Forza 750

28 čer 2022, 11:39

Děkuji, tlačítko jsem zkoušel a nešlo mi to. Asi je to třeba podržet ještě delší dobu. Vyzkouším :-) Mód USER nastavit dokážu, tomu rozumím, ale je to prostě špatně, ta motorka by šla naladit mnohem líp kdyby nechali lidem trochu větší svobodu v tom, jak to ovlivnit.

Re: Honda Forza 750

28 čer 2022, 11:42

Nevim co se psalo v tom elaboratu bez odstavcu protoze to nejde precist ale vsechny tyhle pokusy o navi jsou proste k prdu. Nechapu tento pristup kdyz ma Honda integrovany v systemu car play a bylo by vyreseno.
Naposledy upravil goes dne 28 čer 2022, 21:22, celkově upraveno 1

Re: Honda Forza 750

28 čer 2022, 14:02

Troll: S tím plexi máš naprostou pravdu. Já ho měl na SH300, asi není nic lepšího, než Air-Flow. Tohle je pro F750 hotové terno a pro mně i další důvod, pro budoucí výměnu po X-ADV :D .

Re: Honda Forza 750

29 čer 2022, 07:30

Před let jsem jezdil s první generací DCT a zvykl jsem si řadit 100% manuálně, protože mi otáčky automatu neseděly v žádném režimu. Ale to byly režimy jen dva :) Ve druhé generaci DCT přibyly další, myslím několik sportovních a nejnovější generace by měla být ještě lépe vyladěná. Přinejmenším marketing Hondy se nás o tom snaží přesvědčit. V ten pokrok osobně věřím, přitom se ale stále objevují hodnocení, že to dobré není.
Je mi jasné, že majitel nového modelu se bude snažit funkčnost DCT obhájit před ostatními a v prvé řadě sám před sebou, protože do toho stroje nasypal poměrně dost peněz. Pokud ale režim Standard i dnes citelně podtáčí motor, není to v pořádku a nemyslím, že je to jen rozdílem průměrné hmotnosti Asiata a Evropana. Je proto škoda, že přes dnešní celkem obsáhlé možnosti nastavení tam k takovému problému stále dochází a musí se řešit manuálními zásahy do řazení.

Re: Honda Forza 750

29 čer 2022, 08:02

Ja nove dct mam a ze to neni ono pisu porad. Podtaceni standardu je kvuli emisime. Tak jako podtaci vsechny automaty u aut. V aute je to rezim D a ja mu rikam “debil” a jezdivam na S ktery je “standard”.

A stejne tak zde. Na standard jezdim obcas. Jinka na user a jsem spokojeny. Funguje jak chci.

Re: Honda Forza 750

29 čer 2022, 08:19

Presne tak, v Passatu DSG taky dost podtaci, jezdim v podstate jen na S. U Forzy sem si User vychytal k me spokojenosti. Jen obcas po startu zapomenu prepnout ze Standart na User, ale to hned poznam :-)

Odesláno z mého SM-S908B pomocí Tapatalk

Re: Honda Forza 750

29 čer 2022, 12:24

goes píše:Tak jako podtaci vsechny automaty u aut.

Hm, mě teda automat v autě ani na "D" nepodtáčí, ale asi to bude tím, že to není DSG... :wink:
Ač mi přijde koncepce X-ADV super, koukám, že předraženému T-Maxovi zůstal v rukávu trumf v podobě variátoru (a řemenu).

Re: Honda Forza 750

29 čer 2022, 12:59

Mi podtaci i ZF8 s 600 koniky. A taky dsg7 s 300 koniky. Je to dnesni trend kvuli spotrebe. Kdyz k tomu pridame i pomale padani plynu je D rezim pouzitelny velmi slozite. Co nepodtaci je ecvt v hybridu :) ale zase je to komfortni peklo.

Re: Honda Forza 750

29 čer 2022, 15:29

je to tak u loňsky S6 Avant se až skoro divim co to dělá na D takže pernamentně S a kámoš s M5 tomu snad odpojuje všech 8 hrncu :mrgreen: a jezdí to jako na Econom :mrgreen: ,, takž taky vyřešeno na S
doba je zlá a bohužel dobře už bylo , jak auta tak motorky :!: :| :shock:

Re: Honda Forza 750

30 čer 2022, 09:32

No jo, u S6, M5, 300 HP, 600 HP, tam se tak trochu očekává, že majitel bude chtít jezdit na S. My tady ale nehodnotíme DSG na Fárošovi nebo R1, ale na normálním skůtru pro běžné ježdění. Asi si to budu muset někde projet. X-ADV je můj favorit, ale variátor mi vyhovuje.

Re: Honda Forza 750

30 čer 2022, 09:44

LadaM
přesně jak píšeš :!: , a mam to stejně : ja kdybych chtěl v současnosti new skutr tak du pouze do X ADV a hold bych se stim musel naučit žít :wink:

Re: Honda Forza 750

30 čer 2022, 11:07

Teď o víkendu jsem si Forzu půjčil od Klokočky, najeto cca 550 km.
Sice v podstatě stále v dešti, ale i tak se mi potvrdilo, že to není vůbec špatná kombinace. Ano na režim RAIN a STANDARD to opravdu nepodřazuje tak jak by bylo potřeba, na sport už je to v pohodě, nebo si lze nastavit USER podle potřeby. A navíc stále je tady možnost podřazení tlačítkem a je to pak i docela zábava.
Četl jsem dost názorů, že oproti variátoru je to "nervózní" a že do města to není úplně ono. Ale nic dramatického se nedělo, když jsem v pátek jel od Klokočky, průtrž mračen, okruh v podstatě stál, a jelikož jsem na tom jel poprvé a bylo to navíc půjčené, tak jsem jel s provozem (spíše stál).
A po chvilce úplně v pohodě, žádný velký rozdíl oproti variátoru jsem nepociťoval.

Ale na co bych se rád zeptal majitelů, je jak se cítí po delší jízdě ?
Já mám 192 cm, a po pátečních cca 320 kilometrech, jsem už nevěděl jak si sednou a jak si dát nohy. Včera mi jeden pán z Prahy Forzu nabízel (mám inzerát na koupi), a důvodem prodeje bylo to, že po delší jízdě ho hrozně bolí záda. Tak nevím.

Díky za případné odpovědi.
Naposledy upravil hstanislav dne 30 čer 2022, 11:33, celkově upraveno 1
Odeslat odpověď