Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Honda Forza 750

27 srp 2021, 11:22

No ... to je zavádějící - výrobní náklady nejsou srovnatelné, protože výrobní série jsou řádově menší než u aut ... z toho se odvíjí vyšší cena celého výrobního, distribučního a skladovacího řetězce.
Drž na skladě náhradní díly 10 let pro hafo modelů a ještě podle roku výroby a čekej, že si je někdo za tři roky koupí (leží ti v tom prachy a nic nevynášejí). Proto mají náhradní díly takové astronomické ceny

Re: Honda Forza 750

27 srp 2021, 20:13

Pražák21 píše:Keto: Nojo kamaráde tak už to prostě je. Co je na motorku je vždy 2x až 3x dražší, i když výrobní náklady jsou srovnatelné. Chudák motorkář chce jezdit a bohožel to zaplatit musí. :(


to chápu, že výpočet ceny dílů na motorku má jiný vzorec, než na auto, ale jen u dílů specifických pro motorky, u stejné klasiky jako jsou svíčky, které se vyrábí stejné pro auto i motorku, na stejné lince a jdou do stejného centrálního skladu, kde si to jednotliví prodejci berou za stejné peníze, tak bych pochopil třeba 10% navíc, ale 50-100% navíc je fakt už přeháňka, proto stejné díly, které pasují i na motorku kupuji zásadně v autodílech a ve speciálkách na moto jen to, co nejde sehnat jinde :wink:
Jinak vysoké ceny náhradních dílů jsou hlavně proto, aby se moc nevyplácelo opravovat a nutilo to zákazníka jít a koupit nový výrobek. Jako příklad uvedu hloupé těsnění do dveří lednice, kdysi se dalo za pár peněz vyměnit, dnes se musí vyměnit celé dveře, které stojí 2500Kč u lednice, která nová stojí okolo 10 000 a měňte to u 10 let staré lednice, to ji vyhodíte celou a koupíte novou a o tom to je.

Re: Honda Forza 750

27 srp 2021, 20:34

Kdyz sem si kupoval rezervu do audi chteli za ni v audi 24k. Jelikoz ji pouziva cely koncern bo je stejna tak jsem si ji objednal ve skode za 7. Ve vw stala 11.

Dily na motorku budou stat vice i proto ze prodejnich prilezitosti je mene a musi vydelat na mensim poctu. A spousta lidi to neresi a nepitvaji se v tom.

Re: Honda Forza 750

28 srp 2021, 07:53

M1r3k_cz píše:Tak, jasně, že si to rozhodnu sám :-).
t.roder - jj, tak něco jsem potřeboval :lol: .

Mimochodem - máš ty boční kufry? - ty stojí tuším 22 + 5 držák? Úplný nesmysl, ale vypadají hodně dobře. A teď otázka - jsou širší než zrcátka? Zatím jsem to nedohledal. Ikdyž, jestli do F750 půjdu, tak mě boční kufry nějakou dobu nebudou zajímat ;-)


ahoj, zrcatka jsou širší, ale je o chlup. Kufry tam sedí velmi dobře, jizdní vlatnosti jsou ovlivněny jen trochu. Pro větší konfort jsem si do nich objednal i tašky, které přesně kopírují tvar kufrů, bohužel to jsem čekal i od tašky do zadního kufru, ale to je univerzální nepromokavá taška a ta mě moc nevyhovuje a chystám se jí nabídnout k prodeji. Objem 57L a v klidu se vejde do 50L kufru. Měl jsem jí jednou a koupil jsem si od Shadu jinou.

-- 28. 8. 2021 07:05 --

Hledal jsem fotku, kde je trochu vidět, že zrcatka jsou širší
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Honda Forza 750

02 zář 2021, 17:11

Já tam dal kufry od Givi, top Maxia a boční V37. Chtěl jsem , aby se do bočních vešla přilba. Proto jsem zavrhnul originály. Taky jsou ukrutně drahé a na ty barvené je dlouhá čekací doba. Taky jsem proti nim ušetřil nejmíň 20 000 Kč . Ty raději projezdím. Teď je z toho v případě potřeby skoro stěhovák :-). I já jsem měl na všech motorkách potíže s turbulencemi do helmy. Forza 750 je moje třetí motorka kam jsem nasadil Givi Airflow ( tohle plexi má nastavitelnou výšku a něco jako Venturiho dýzu) a problém je vyřešen. I když je plexi nastaveno o 4 cm níž než je výška originálu, slyším jenom motor, žádný hluk od větru.
Já si Forzu 750 pořídil už na stáří, přesedlal jsem z BMW GS, a i když to koníků moc nemá, tak je na tom moc hezké svezení, podvozek kvalitní, v zatáčkách ten motorkoskůtr drží mnohem líp než jsem čekal . Dá se na tom i trošku užít a pozlobit daleko silnější motorky . Sedlo je trochu tvrdší, ale žádná katastrofa. Zadek si musí zvyknout. Ochrana před špatným počasím velmi dobrá, automat řadí v režimu STANDARD na trochu menších otáčkách než by bylo ideální ale jde to pořešit nastavením režimu USER. Spotřeba je fakt srandovní , opravdu je cca 3,6 litru i při jízdě mírně nad povolenými rychlostmi. Na dálnici při 130 je to cca 4,1l/100. A taky je tohle jediný stroj který ukazuje vyšší spotřebu než je ta reálná. Obvykle všechny počítače kecají směrem dolů. Vadí mi absence tempomatu ( za ty peníze ho tam dát mohli) a i když na display můžete zobrazit spousty informací, údaj o dojezdu tam není :-( . Ta jejich BT konektivita mi taky moc nevyhovuje ( zatím) a ovládání počítače mají Yamahy daleko intuitivnější. Tady je holt třeba přečíst si návod a trochu se s tím sžít .

Re: Honda Forza 750

02 zář 2021, 18:01

Troll píše:i když na display můžete zobrazit spousty informací, údaj o dojezdu tam není :-)


To ako fakt? Si robia prdel. Skúter za bezmála 11000€ a nemá takú triviálnu funkciu palubného počítača? U Forzi 300 za polovinu penez to tam dali a sem nie? Jedine že by si nechali volné pole na prípadny budúci facelift :D

Re: Honda Forza 750

26 zář 2021, 20:13

Tak to byl fofr, moje první sezona s Forzou pomalu končí a tachometr ukazuje pěkných 7000 km s průměrnou spotřebou 3,8L. Takže si dovolím trochu shrnout co se mě na Forze líbí a co mě naopak vadí.
Co mě vyhovuje je podvozek a jeho jízdní vlastnosti. O dvě pozice jsem přitvrdil zadní tlumič, který při jízdě ve dvou a s kufry byl docela měkký. Světla...ty jsou naprosto skvělá, večerní jizda to na konci léta potvrdila. Display a informace na něm splnil vše co od něj očekával, bohužel nemá češtinu :( Ovládací prvky jsou v pohodě a vše je v dosahu.
Automat: je to o zvyku a jeho komfort je skvělý na cestování, ale když si člověk chce trochu zablbnout je nutné mu pomoct tlačítky.
A teď trochu kritiky.
- lakování celé motorky je hodně citlivé na poškrábání a to i černé lesklé plochy na přední kapotě (a to jsem extrémně opatrný)
- plasty si troufám řici oproti Yamaze Tmax o kategorii horší a někde rezonují (například levý stříbrný boční kryt u převodovky a víko tankování)
- kryt řetězu je sice efektní, ale demontovat zadní šroub na kyvce to je opruz :( (místo imbusu jsem dal šestihranný)
- zadní kufr je pro mě zklamání...50L a mám problém tam dát 2 přilby. Důvodem je elektronický zámek, který vzal hodně místa, navíc se po 4 měsících objevily vůle v pantu víka kufru a při přejetí nerovnosti zadrnčel. za ty prachy !!!! budu řešit reklamací.
- boční kufry dobrý, ale chybí 3cm aby se tam vešla integrální přilba (k***a to to nikdo netestuje) doporučuji origo tašky do nich.
- no a mohla by být větší nádrž, alespoň o 3L :shock:
- komlikovaná čelní kapotáž včetně plexi potřebuje trpělivost při čištění o hmyzu .... :D

Re: Honda Forza 750

26 zář 2021, 20:23

t.roder

další dnešní recence realnyho majitel moto .... každej je jinej , ale ta NEčeština by mě dost sr...... ,, ty kufry s uloženim , taky vcelku škoda :idea: :(

Re: Honda Forza 750

26 zář 2021, 21:40

Me vadi ze neukazuje dojezd na nadrz... jinak mam prumer rovne 4litry. Najeto 3500km. Zatim jinak spokojenost.

Re: Honda Forza 750

13 říj 2021, 15:51

Kdo váháte s pořízením F750 - tak v Liberci ji mají za pěknou cenu:

https://www.motorkari.cz/motobazar/moto ... 94119.html

Re: Honda Forza 750

13 říj 2021, 19:49

Pekna cena. Jen skoda ze zapomenuli objednat barvu…

Re: Honda Forza 750

14 říj 2021, 11:13

Je tam čirá metalíza :wink:

Re: Honda Forza 750

28 pro 2021, 16:53

dlouho se tu nic nedělo :) Tak pár témat do pranice.
Jak se staráte v tomto zimním spánku o baterku? Já jsem si pořídil (dávno) nabiječku s příslušenstvím, které obsahovalo připojení dvou kabelů k baterce s pojistkou a konektor k připojení k nabiječce. Má to několik funkcí např.udržovací proud a mám s tím bohaté zkušenosti již 6 let a baterce to asi prospívá.
Výhoda je taky garaž s cca.10 st, tak se má Forzička dobře. Tak 1x za 2měsíce jí nastartuju a prohřeju do provozní teploty, na hlavním stojanu zařadím a protočím i převodovku.

Re: Honda Forza 750

29 pro 2021, 12:03

Já to radši projedu, nikdy není 2 měsíce takové počasí, že by se nedalo :wink: .

Re: Honda Forza 750

29 pro 2021, 12:59

Na stojanu bych motor netrápil, raději se hodinku projet, aby se dobila i baterie. Desetiminutová jízda ji nedobije. To raději nechat mašinu v klidu a baterku co 6 neděl dát na pár hodin na udržovací nabíječku. Pokud odstavuješ na celou zimu, tak do benzínu VIF, ale to určitě znáš.
Odeslat odpověď