To isté si povedali aj v Suzuki

mám ešte Burgmana 200 kde nie je ani paličkový,ani digitálny ukazovatel teploty-je tam len červená kontrolka teploty,ktorá sa vraj rozsvieti.keď je motor prehriaty (nestalo sa ešte ani raz)
Šetrí sa,aj niektoré autá majú len modrú kontrolku teploty-ak svieti,motor je studený,keď zhasne,už je zohriaty a môže sa mu šlapať na krk,a má aj červenú,keď zasvieti,treba ihneďzastaviť

Správne fungujúci termostat drží teplotu blízko optimálnej hodnoty-jasne že to nie je presne 90 C,ale cca +/- 5 C okolo tejto hodnoty ju vie udržať.
Je to dôležité pre riadenie bohatosti zmesi,signál zo snímača teploty je jeden z dôležitých informácii pre riadiacu jednotku,trvale podchladený motor,napr. na 70 C dokáže posunúť adadptačné hodnoty-sviečka nemá správnu pracovnú teplotu,zmes je bohatšia atď.
Lenže ak auto nemá teplomer,tak to majitel nezistí,len sa mu začne zdať,že akosi viac žerie a slabšie kúri.
U skútra to až tak nevadí,málokto jazdí v mrazoch,ale aj tak je lepšie,keď je teplota taká,aká má byť
