Kvapalinou chladený motor sa musí v lete aj v zime zahriať rovnako (samozrejme v zime to trvá dlhšie) je tam predsa termostat,ktorý sa otvorí,keď teplota chladiacej kvapaliny dosiahne cca 90 stupňov.
Ak sa v lete zohrieva na 5 čiarku z desiatich,a v zime len na 3,termostat je vadný-bežná vec,netesní správne,prepúšťa-je to celkom bežná porucha aj na autách,málokto to rieši,lebo v lete sa to zasa dá do normálu.
Spotreba v zime na skútri môže vyskočiť aj o pol litra-studený vzduch,stuhnuté mazivo v ložiskách kolies,olej v zadnom prevode vedia urobiť až taký rozdiel-taktiež motoru trvá dlhšie,kým sa zohreje,beží dlhšie na bohatšiu zmes,je to normálne.
Včera som bol jazdiť na mojom novom Sym 300,teplota pekne vystúpila na 4 čiarku zo 6-stich po cca 4 km kludnej jazdy (bolo len + 6C) keď bolo teplejšie,bolo to už po 3 km.,v lete to bude odhadujem po 2 km-tak to má byť,ak nie je,niekde je chyba-dávam foto,ako to mám ja:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.