goes píše:ja chapu to zimni startovani ne kvuli oleji, ale kvuli baterce...
Jako na volnoběh baterii fakt nedobiješ. Startování bez jízdy je absolutně k ničemu. Motor se pořádně neohřeje, baterka se nedobije, ložiska v kolech neprotočí. Přidávání plynu na stojánku je neúčelné (chtěl jsem napsat blbost).
Pokud nechceš jezdit, nestartuj.
Jsou i teorie, které říkají cosi o tom, že studený vlhký vzduch přináší do motoru akorát vlhkost, která tam potom kondenzuje a dělá paseku. Jedině, že by se motor skutečně dokonale ohřál a tam vlhkost by pak uvnitř nezůstala. (Je to teorie, kterou jsem zaslechl a neprezentuji ji jako svatou pravdu. jen uvádím.) A je skutečně diskutabilní, zda se motor (jako celek) ohřeje na volnoběh na stojánku s občasným "vrknutím" plynem. Já myslím že ne, přinejmenším mám o tom dost pochybnosti. Nějaké zvyklosti a moudra a zkušenosti z provozu starých dvoutaktů bych do moderních strojů nepřenášel. A když, tak velmi velmi opatrně.
Já na podzim uložím stroj pod plachtu do suché garáže a vyndám baterku.
Baterku vezmu domů, aby nebyla na mraze a uložím do skladu, kde je trvale 10 - 15 stupňů. Jednou za měsíc kontrola stavu a jednou za dva měsíce nabíječka. Na jaře dám baterku do stroje, nastartuju, nechám trochu rozhýbat po tak dlouhé době a jedu. Z počátku opatrně a po cca 30 km mi už nic nebrání jet jako obvykle. Dělám to takhle už řadu let a nenarazil jsem na nějaké potíže. Když jsem měl Lead 100, tam jsem baterku ani nevyndaval a ani nedobíjel. Na jaře otřel prach, třikrát prošlápnul a pak nastartoval. Hotovo a jelo se.
No ale to byl Lead.
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350