Honda Forza 350cc 2021

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Honda Forza 350cc 2021

Příspěvekod David 5 » 10 úno 2023, 18:58

Za celou zimu jsem nastartoval skútr 2x v garáži. Naposledy minuli týden a nechal jsem běžet motor cca 20 min, aby se zahřál na provozní teplotu. Myslím, že 2x v zimě nastartovat motor, motoru neublíží...


Odesláno z Mi 11 Pro
F350
Uživatelský avatar
David 5

250+
 
Reputace: 32
Příspěvky: 307
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Karviná

Re: Honda Forza 350cc 2021

Příspěvekod goes » 10 úno 2023, 19:11

Nebal bych se toho, byt se rika, ze pri volnobehu neni dostateny tlak mazani, protoze se nedoporucuje stat na volnobeh a zahrivat motor, ze je lepsi to delat byt pomalejsi jizdou. Ale zda diky tem dvema startum zivotnost klesne z 200000 km na 199997 je asi jedno
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1088
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Honda Forza 350cc 2021

Příspěvekod David 5 » 12 úno 2023, 00:12

Párkrát jsem ji na volnoběhu přidal plyn i když je lepší jet, aby se rychleji ohřál motor...
Mimochodem, když jedu autem, tak jedu do 20 vteřin po nastartování :-)

Odesláno z Mi 11 Pro
F350
Uživatelský avatar
David 5

250+
 
Reputace: 32
Příspěvky: 307
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Karviná

Re: Honda Forza 350cc 2021

Příspěvekod JardaB » 13 úno 2023, 12:13

Úplná magie :-) můj osobní názor je, že moderní oleje ošetří motor během zimní pauzy i bez nějakého startování a "ohřívání motoru". To jsou zvyklosti z automobilního pravěku. Asi to ani nepomůže a snad ani neuškodi .. je to takové placebo.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1740
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Honda Forza 350cc 2021

Příspěvekod goes » 13 úno 2023, 12:18

ja chapu to zimni startovani ne kvuli oleji, ale kvuli baterce...
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1088
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Honda Forza 350cc 2021

Příspěvekod keto » 13 úno 2023, 14:31

Ohřev motoru na volnoběh není ideální a přidávat plyn na stojanu taky není moc dobrý nápad. Naštěstí jsou poslední dobou zimy, kdy je každý měsíc nějaký den, kdy se dá skútr krátce řekněme nějakých cca 30 km projet, takže není důvod trápit ho jinak.
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1142
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: Honda Forza 350cc 2021

Příspěvekod moto.joker » 13 úno 2023, 15:48

goes píše:ja chapu to zimni startovani ne kvuli oleji, ale kvuli baterce...


Jako na volnoběh baterii fakt nedobiješ. Startování bez jízdy je absolutně k ničemu. Motor se pořádně neohřeje, baterka se nedobije, ložiska v kolech neprotočí. Přidávání plynu na stojánku je neúčelné (chtěl jsem napsat blbost).

Pokud nechceš jezdit, nestartuj.
Jsou i teorie, které říkají cosi o tom, že studený vlhký vzduch přináší do motoru akorát vlhkost, která tam potom kondenzuje a dělá paseku. Jedině, že by se motor skutečně dokonale ohřál a tam vlhkost by pak uvnitř nezůstala. (Je to teorie, kterou jsem zaslechl a neprezentuji ji jako svatou pravdu. jen uvádím.) A je skutečně diskutabilní, zda se motor (jako celek) ohřeje na volnoběh na stojánku s občasným "vrknutím" plynem. Já myslím že ne, přinejmenším mám o tom dost pochybnosti. Nějaké zvyklosti a moudra a zkušenosti z provozu starých dvoutaktů bych do moderních strojů nepřenášel. A když, tak velmi velmi opatrně.

Já na podzim uložím stroj pod plachtu do suché garáže a vyndám baterku.
Baterku vezmu domů, aby nebyla na mraze a uložím do skladu, kde je trvale 10 - 15 stupňů. Jednou za měsíc kontrola stavu a jednou za dva měsíce nabíječka. Na jaře dám baterku do stroje, nastartuju, nechám trochu rozhýbat po tak dlouhé době a jedu. Z počátku opatrně a po cca 30 km mi už nic nebrání jet jako obvykle. Dělám to takhle už řadu let a nenarazil jsem na nějaké potíže. Když jsem měl Lead 100, tam jsem baterku ani nevyndaval a ani nedobíjel. Na jaře otřel prach, třikrát prošlápnul a pak nastartoval. Hotovo a jelo se. :D No ale to byl Lead. :mrgreen:
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1720
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Honda Forza 350cc 2021

Příspěvekod goes » 13 úno 2023, 16:56

kdyz vidim napeti na baterce pred tim zimnim startem na 20-25 minut a po nem, rika mi praxe s dobijenim neco jineho... nicmene pravda treba u noveho auta s dnesnim SS power managementem bych toto uz nedelal, protoze je to neucinne.

a pokud mi tento jeden zimni start snizi zivotnost motoru z 200 000 km na 199 000 km je mi asi jedno.
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1088
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Honda Forza 350cc 2021

Příspěvekod forester » 13 úno 2023, 18:05

Mám to rovnaké ako moto.joker. Skútra som preštartovával v zime iba u prvého PCX a aj niečo málo s ním pojazdil v podzemnej garáži ale už to nerobím. Odkedy mám pulznú nabíjačku zo zimným udržiavacím režimom ktorý simuluje reálnu jazdu a aj dobíjaci režim tak ju len napájam koncom roka a odpájam začiatkom sezóny. Teraz ju prehadzujem medzi Hornetom a ADV a v minulosti bol medzi tým ešte aj čoper. Štartovať a nechať bublať motor zo skútrom na stojane som zrušil už z hore uvedených dôvodov a z technického hladiska to považujem za správne a šetrnné pre motor.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5564
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Honda Forza 350cc 2021

Příspěvekod moto.joker » 13 úno 2023, 20:42

To: goes

No to je právě ono co píšeš. Připouštíš, že to může snížit životnost motoru. Ale o to tak moc nejde. Jde o to, jestli to tomu motoru prospívá, jestli mu to pomůže a to tak, že významně. Protože pokud ne, není důvod to dělat.
Odpovím Tvou větou. Pokud mu zimní startování prodlouží životnost z 200 000 na 201 000, tak mě to fakt nebere.

Ale tohle by byla zase diskuse na hodně dlouho, bez jasného výsledku.

Pojďme se raději těšit na teplé počasí, až nebudeme řešit nabíječky a zahřívání na stojanu.
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1720
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Honda Forza 350cc 2021

Příspěvekod goes » 13 úno 2023, 21:00

Dle meho to snizeni/zvyseni zivotnosti je v rozsahu tak maleho ze to ani treti majitel nezjisti ;)

Tak ja mam za leden 1100 km a za unor pomalu uz taky :) tudiz ja se netesim na samotne jezdeni ale preci jen jizda v mensim mnozstvi obleceni je prijemnejsi :)
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1088
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Honda Forza 350cc 2021

Příspěvekod moto.joker » 13 úno 2023, 22:18

Myslím, že si v tom rozumíme. Můžeš to dělat a nemusíš. V konečném důsledku je to jedno. 8)

Je super, že už máš letos dost najeto. Já jsem na takové ježdění líný. Líný se obléknout a tak trochu se bojím, že bych sebou někde prásknul.

Ať Ti to jezdí.
Jedu a kochám se ...
Bylo: Honda SCV Lead 100; Suzuki Burgman 250; Skyteam Cobra 125; Honda CB 900F Hornet; Honda Dylan 125; Yamaha N-Max 125; Yamaha X-Max 250; Yamaha YBR 125
Je: Honda Forza 350
Uživatelský avatar
moto.joker

1500+
 
Reputace: 325
Příspěvky: 1720
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Mnichovo Hradiště
Skútr / moto: Honda Forza 350

Re: Honda Forza 350cc 2021

Příspěvekod Jimmy » 13 úno 2023, 23:20

Když řešíte zimní ohřívání motoru, tak by mě zajímalo jak moc se vám váš skútr při jízdě v "zimě" opravdu zahřeje. Mám už třetí skútr a na všech jsem si všiml, že jsou navržené aby se uchladili při teplotách nad 30°C čímž jsou ale podchlazené při teplotách pod +5°C. Tj. reálně se motor ohřeje v zimě na 2,3, 4 čárky z 10ti. U Runnera 200 jsem i pozoroval nárůst spotřeby o 0,5 l než jsem se naštval a izolepou zakryl 3/4 plochy chladiče. Pak se to ohřívalo normálně.

Takže je možné že skútry "trpí" v zimě i za jízdy. A nebo je to při dnešních mazadlech úplně jedno.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 316
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: Honda Forza 350cc 2021

Příspěvekod goes » 13 úno 2023, 23:28

Nemam teplotu oleje ale voda se ohriva dost podobne ma normalni teplotu jako v lete. Celorocne jezdim za 3,5-5,5 takze poznat ze zrivna ted to zere o pul litru navic nedokazu ale nemyslim si ze zima udela tolik.
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1088
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Honda Forza 350cc 2021

Příspěvekod Dano » 14 úno 2023, 08:24

Kvapalinou chladený motor sa musí v lete aj v zime zahriať rovnako (samozrejme v zime to trvá dlhšie) je tam predsa termostat,ktorý sa otvorí,keď teplota chladiacej kvapaliny dosiahne cca 90 stupňov.
Ak sa v lete zohrieva na 5 čiarku z desiatich,a v zime len na 3,termostat je vadný-bežná vec,netesní správne,prepúšťa-je to celkom bežná porucha aj na autách,málokto to rieši,lebo v lete sa to zasa dá do normálu.
Spotreba v zime na skútri môže vyskočiť aj o pol litra-studený vzduch,stuhnuté mazivo v ložiskách kolies,olej v zadnom prevode vedia urobiť až taký rozdiel-taktiež motoru trvá dlhšie,kým sa zohreje,beží dlhšie na bohatšiu zmes,je to normálne.
Včera som bol jazdiť na mojom novom Sym 300,teplota pekne vystúpila na 4 čiarku zo 6-stich po cca 4 km kludnej jazdy (bolo len + 6C) keď bolo teplejšie,bolo to už po 3 km.,v lete to bude odhadujem po 2 km-tak to má byť,ak nie je,niekde je chyba-dávam foto,ako to mám ja:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Dano

500+
 
Reputace: 44
Příspěvky: 596
Registrován: 09 črc 2017, 18:13
Bydliště: BA-Rača
Skútr / moto: Yamaha X-max 300 matná čierna

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků