V prostredi chladu vznika vlhkost. Ta sa nikdy neodpari dostatocne, kym sa motor nezohreje na prevadzkovu teplotu na dlhsie ako par minut. Prilis vela studenych startov znici olej skor, ako niekolkoticic km. Vznika emulzia (olej+voda), mozno okom neviditelna, ale nerania neklamu. Preco premavazat odstaveny motor, ked to nepotrebuje? Naliatie oleja do spalovacieho priestoru nepomoze, lebo tak ci tak stecie do najnizsieho miesta. Kazdym studenym startom motor vykona niekolko pracovnych otacok a pohybov bez akehokolvek mazania. Zimne jazdenie ma mnoho nevyhod, ale ak musis, tak musis.
Nikoho nepresviedcam co a ako robit, ale vystudoval som konstrukciu a navrh spalovacich motorov, tak sa drzim toho, co ma naucili. Vsetkym prajem skore jarne nastartovanie
PS: islo mi o baterku, tak sa tesim, ze je v napatovej kondicii