Dano píše:Jasné,ak kúpim Forzu 350,určite tam nenechám olej celých 12 000 km,tých 10 000 je tak akurát,aj sa to dobre pamätá a je tam aj nejaká rezerva.
Jako zkratit to ze 12 na 10 mi prijde uz jen kosmeticka pocitovka.
-- 11 dub 2021, 11:05 --
keto píše: Je to obecná honba za snižováním provozních nákladů, někdy jdou výrobci až za hranu možného hlavně u aut, kde intervaly 25-30 000 km jsou už hodně vysoko a málokdo soudný se jich drží a tak se stejně mění olej mnohem dříve, pokud někdo chce mít dlouhou životnost motoru.
auta ten interval uz dnes vetsinou snizuji samy dle typu provozu. Pokud nekdo jezdi jen kratke trasy, dava smysl to zkratit, pokud nekdo jezdi treba stabilne dalky, tak neni duvod. ostatne se staci podivat na majitele uzitkacu, kteri se tech dlouhych vtsinou drzi a motory jsou velmi casto stejne jako v osobacich a najezdy 500tkm a vice jsou bezne.. takze bych vazne nemel strach, ze nekomu motor nevydrzi 200-300tkm tim, ze nesnizi interval. Je to spise takovy pocit...
-- 11 dub 2021, 11:05 --
Dano píše:Nie je to jeden kazový kus,X max 300 proste žerie olej,píšu o tom prakticky na všetkých fórach v zahraničí,a nikto mi nevie rozumne vysvetliť tú krátku vyýmena oleja-motor je vodou chadený ako Forza 300,tiež má aj filter oleja,podobný výkon aj spotrebu,ale výmenu oleja po 5000 km,Forza po 12 000 km.
Prečo ?
Skúsim konšpirovať-Yamaha zistila,že ten motor proste žerie olej,a ako je známe,niektorý majitelia kašlú na nejakú kontrolu stavu oleja-a aby to nepozadierali,nainštalovali do riadiacej jednotky info o výmena oleja na 5000 km,lebo tolko tam ledva vydrží po výmene na hladinu od MAX po MIN.
Prípadne ak má niekto info,prečo to tak je,píšte sem-od toho predsa fórum je.
Tak ono na forech se vetsinou resi problemy, otazkou je ta realna cetnost. Je jasne, ze jeden postizeny vyvola diskuzi pomerne velkou, takze to pak vypada jako problem temer kazdeho kusu...
-- 11 dub 2021, 11:05 --
forester píše:Pozri sa ty konšpirátor, je tu Petr ktorý má už asi štvrtú Yamahu a to od 125 po 400 posledný model. Ani na jednom mu nežral a ani v súčastnosti nežere ani poslednom olej.
Ani sto majitelu stovky kusu neni uplny vzorek k tomu, aby se dalo rici, ze je neco spolehlive nebo neni. Je jasne, ze se tento problem an forech objevuje a u jinych znacek ci modelu ne. Takze asi tam neco bude. Ale jaka je sance dostat ten "blby kus" tezko rici.