vpredu sú fakt slabé pružiny,stačí z kopca silnejšie brzdiť,menší výtlk a idú na doraz (zadok sa mi zdá o.k. mám to len na druhej polohe tvrdosti a na skúter dobré,na doraz nechodia,slušne to pruží aj tlmí)
bol som to teraz skúšať,dal som na klzák pre odmerani zdvihu sťahovaciu pásku-zdvih vpredu je cca 95 mm,po postavení skútra zo stojanu sa zníži o cca 25 mm,po nasadnutí ďalších cca 20 mm-na jazdu zostane ledva 5 cm,to by fakt chcelo tvrdšie pružiny-ja vyskúšam tie pôvodné aspoň podložiť,pozeral som nejaké videá,malo by to ísť jednoducho a skoro zadarmo,dám potom fotky a info,či to pomohlo
-- 02 lis 2021, 13:26 --
Hotovo,výsledok je nad očakávanie,predok sa pri brzdení tolko neponára,ani na jamách nejde na doraz,žiadne kovové cvaknutie,jednoznačne teraz tuhosť predku sedí zo zadnými tlmičmi.
bola to práca na cca 2,5 hod. postup:
podloženie rámu skútra pod chladičom,demontáž predného kolesa,blatníka,brzdiča a tlmičov,zvládne to každý,kto sa rád vŕta vo svojich strojoch.
rozborka tlmičov,vyčistenie čističom na brzdy-je to jednoduché,na foto je vidno že je to hračka
odmeral som aj množstvo pôvodného oleja,nameral som v každom 110 ml,má byť 125 ml (po 3 rokoch a necelých 10 000 km už bol matný,výmena je určite vhodná)
zväčšil som predpätie pružín vložením 12 mm vysokej matice (na fotke) mal som také doma,sadli tam akurát (ak by to chcel niekto robiť aby to bolo tip top,môže si dať vysústružiť valček,vonkajší priemer pružín je 26 mm,takže valček tiež tolko,na výšku tých 12 mm sa mi zdá o.k. )
olej som dal namiesto predpísaného 10w na skúšku 15w ,ale viac,do každého tlmiča 140 ml-výsledok je fajn,pri prepružení je zdvih progresívny,začiatok ide pekne,jemne,ku koncu stuhne tak akurát,aby nebúchal na doraz-nie je to len zásluha podložených pružín,ale aj vzduchu,ktorý má menej miesta na stlačenie.
Kolko to stálo ? tlmičový olej Elf 15w flaška 0,5 l za 4,60 eura (ešte 220 ml ostalo
) a jeden čistič bŕzd,ani neviem, cca 3 Eura. matice na podloženie nič,boli v polici v garáži ...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.