goes píše:Radeji budu mit stroj bez vad kde nemusim porad sledovat zda mi nedochazi olej nez usetrit za sezonu 1000 kc na benalu v ramci celkovych nakladu. Ale tak kazdy to ma postavene jinak.
Plne súhlasím, ale pravdou je, že tá Yamaha sa nejako extremnejšie viac ako Honda nekazí (takže takmer vôbec).
Ten olej sa s ňou vlečie už od rokov 90 tych, ale inak nejako navyše poruchy neregistrujem.
Raz mi jeden nemecký týpek, velký maník technik, big servisák Tetra Paku pre celú východnú europu , zhodou okolností motorkár vysvetloval, že záhada Yamahy a jej spotreby oleja je v trení v motore.
Ako majú vraj japonci inak nastavenú svoju normu nejakej presnosti (vraj o pol desatinnej čiarky posunutej oproti EU, a o celú čiarku oproti USA- hodnoty už netuším), tak Yamaha ide na jej vrchnej hranici, a Honda sa snaží na spodnej. Preto Honda olej nežerie, ale je robená trochu tesnejšie a Yamahe kus oleja do toho spalovacieho priestoru prenikne, ale piesty idú s menším odporom, preto viac výbuchu prenesú na kľuku a s tým asi súvisí aj menšia spotreba .Ze prečo zároveň neuniká do straty kompresia netuším.
Poprosím ak je to pre znalých hlúposť ma veľmi nehejtiť, ako som kúpil tak predávam.
K tej úspore na benzíne. No je to trochu viac ako 1000 czk na sezonu. Mne zožrala Honda o 0,6 litra viac , ako Xmax na rovnakej trase. Pri ročnom nájazde cca 10 000 km je to rozdiel okolo 60 litrov benzínu (380l vs 320l). To je trochu viac , ako tých 1000 czk, myslím okolo 100€
Ale nejde len o cenový rozdiel. Majiteľa Yamahy čaká ročne o jednu výmenu oleja naviac (12 000km vs 5000 km), čo aj tak väčšina majiteľov Hondy skracuje ,lebo sa im to zdá veľa). Plus ešte medzi výmenami Yamahe človek pri umývaní motorky aj doleje pol deci oleja dvakrát medzi výmenami.
Majiteľ Hondy ten čas minie o 10 návštev na pumpe viac (čo tiež nie je problém, kedže osobne stojím na pumpe častejšie, ako potrebujem tankovať).
Celkovo myslím, že ak má človek moto ako koníček, tak ho neštve ani to tankovanie, ani to doliatie oleja. Pokiaľ to je v norme samozrejme
Takže si myslím, že zatiaľ výber Yamaha- Honda nespočíva v tom, do akého druhu tekutiny vyrafinovanej z mrtvoly dinosaura to investujeme , ale ktorá sa nám viac páči.
Mne sa zatiaľ viac páčila zakaždým Honda, ktorá to pri tých väčšinou podobných vlastnostiach bije tou svojou čínskou cenou.
Dizajnovo (už som to tu spomínal ) kým som sa rozhodoval Xmax vs Forza tak to vyhrával Xmax, zmenil to až príchod ADV, o ktorej existencii som sa jeden piatok dozvedel a nasledujúci pondelok ju mal doma. A na ňu zatiaľ Yamaha v mojich očiach odpoved nemá, ani sa nejako nesnaží (na rozdiel od všetkých ostatných číňanov, tajwancov, korejcov, francúzov, talianov), kde už sa takmer každý podobného skutra s podobným názvom zbastiť s väčším, či menším úspechom snaží