06 črc 2023, 18:07
06 črc 2023, 19:34
09 črc 2023, 19:52
15 črc 2023, 09:22
15 črc 2023, 17:06
15 črc 2023, 20:57
valsidalxam píše:Tak pánové som sa včera večer vrátil z Rumunska. Sa podelím s dojmami, aj ako to ADVčka zvládla. Fotky nevešiam, myslím, že sme už všetci videli profesionálnejšie nafotené zatáčky, tunely aj Hondy ADV ako spravím ja mojim foťákom .
Najprv snaha o odpoved na klasickú otázku, či Fagaras , alebo Alpina. Plne súhlasím s názormi, že pre motorkára odpoved neexistuje, skrátka sa to musí absolvovať oboje (najlepšie v jednom tripe ).
Fagaras- brutal wau efekt, veci a zážitky natrieskané na seba v kvalite a frekvencii, čo iné turistické destinácie neposkytnú.
Alpina- jednoznačne pre zajazdenie si lepšia.
Takže ked raz pôjdem s rodinou autom , tak ich beriem len na Fagaras, nejaké zatáčky ich až tak nezaujímajú, a na Alpine nejaké veci navyše oproti Fagarasu nie sú (len tie širšie a kvalitnejšie cesty)
Teraz sa vrátim konkrétnejšie k Rumunsku- Prechádzali sme cez Nyiregyházu, hraničný prechod Válaj. Dojmy z Rumunska-kadiaľ sme šli takmer dokonalé cesty, horské prechody vyasfaltované, málo áut, parádna jazda. Celkovo mi krajina veľmi pripomína Polsko. V každom druhom dvore nejaký malý biznis, tu sadenice tují, tu rozobratých asi 500 dodávok na súčiastky, tu halda pneumatík do výšky druhého poschodia (netuším, čo s tým robia ).
Na Slovensku mám pocit, že podnikajú len DPHčkári so štátom, a zvyšok čakáme, kým nám postavia zlí západniari fabriku za humnom, ktorú navštívim na 8 hodín denne a zvyšok dňa mám čas vyplakávať, ako ma ten hnusný západniar zdiera.
Celkovo to tam vyzerá ako taký medián výzoru slovenskej dediny. Ze nie nejaký satelit okolo BA, alebo KE, ale určite lepšia ako nejaké hladové doliny okolo Rimavskej Soboty, alebo Jelšavy. Možno dokonca musím s hrôzou napísať, že je to tam v priemere už lepšie ako u nás. Tak nám treba.
Jedna zvláštnosť oproti SK- veľmi veľa rozostavaných a zakonzervovaných budov . Domy aj firmičky. Také, že postavené, zastrešené, maximálne zaoknované a neomietnuté stojí prázdne. Nechápem, kto to na čo postaví a nechá tak- v takých množstvách. Ci to Rumuni žijúci vonku si zainvestujú a čaká to kým s vrátia, netuším. U nás je v každej dedine možno jeden taký dom, tam každý 20ty.
Frekvencia výskytu túlavých psov je fakt veľká. Všetky rasy, farby a velkosti, všetko prudkí letargici, ako keby im niekto dával rovnaké drogy ako medvedom na Fagarasi.
Policajti- takmer som nestretol. Dlho som ani nemal kde vidieť, akej farby majú autá, a čo majú na nich napísané, nech rozoznám, ked náhodou idem šupnúť nejakú kolonku cez plnú čiaru aby neboli medzi nimi. Nikde, nechápem, ako že sa tí Rumuni medzi sebou nepovraždia a nepokradnú, ked ich v kuse niekto nechráni a nepomáha im. Fakt frekvencia výskytu jak túlaví psi u nás. Sme si to vymenili nejako. Ktovie čo je užitočnejšie.
No a jeden policajt bol hore na priehrade. Zastal som rovno v nájazde na hrádzu, pred takou retiazkou, čo bola asi na to že tam stáť nemám. Potom išiel po hrádzi nejaký karavan, musel kvôli tomu zastať, lebo akurát oproti išlo auto. Tak sa pomaly dvihol z takej sklenenej kukane, a ked videl, že už to tlačím preč tak tým istým pomalým krorkom sa do kukane vrátil.
Fotky s medvedami mám fakt brutálne, aj také, kde je na jednom zábere moja noha aj medved, Pošaškoval pri mne, dvihol sa na zadné, a ked videl, že ani to neúčinkuje a nič nedostáva (nemal som mu bohužiaľ čo dať ) tak normálne trochu zavrčal a nervozne vyštartoval po mne. Nečakal som mu na mutter a radšej som zobral za plyn a vzdialil sa do bezpečnej, 5 metrovej vzdialenosti.
Další zážitok bol ten nepoužívaný off road tunel do ktorého sa vchádza doprava smerom z hrádze. Masaker tma, kvapká zhora voda, človek v tom ide po zmesy oraniska a šutrov. Fakt brutal , ale asi nič pre klaustrofobikov.
Ubytko- išli sme na blind, pre istotu sme mali spacáky. že keby sa pritrafil širák, alebo nejaká barabizňa a posteľ po nejakom spotenom polskom Harlejákovi.
No a namiesto toho sme mali cestou tam penzionik s navoňanými uteráčikmi, klímou a telkami a velkou zastrešenou terasou (šikla sa, kedže sme zmokli ) za 15€ na osobu a cestou domou iný (ale už medzi Fagarasom a Alpinou ) za dvacku. Ale s omeletou, salamkami a paradajkami ráno a dvojdecovou domácou slivovičkou na stole večer (pre dvoch neabstinentov v skupine akurát ) . No a to druhé ubytko zhodou okolností malo zastrešenie na motorky. Nič lepšie sa nám nemohlo pritrafiť, dôvod som vešal aj s fotkami na FB, kto si vie pozrieť
https://www.facebook.com/groups/129602093722420
Chudáka švéda samotára, čo prišiel cca pol hodiny po nás to že sa ešte nestihol ubytovať stálo plexisklo na NCčke.
No a k ADVčke- nadalej tvrdím, a zas mi to potvrdila, že lepšiu motorku napriek jej muchám pre mňa nevyrobili. Spotreba v pohode, v kopcoch a zatáčkach stíham každému (skôr utekám, zas veľa superšportových klopičov v tých horách človek nestretáva. A GS, alebo Africa fakt neboli oveľa iné. ). Asi ale dostali zabrať brzdy, hlavne dole Alpinou smerom domov na sever , tam sme to dole kopcom šupovali na bezpečnú hranu, a tú pre mňa jedinú nevýhodu variatora, že skrátka motor až tak nebrzdí nejako nahradiť človek musí.
Ohľadne pohodlia - stihli sme to prakticky za 2,5 dňa Startovali sme v stredu poobede o pol jednej, prvý deň sme sa zdržali, lebo sme kus zmokli a prečkávali sme brutál búrku na zbúranej pumpe uprostred ničoho (to patrí k tomu ). Došli sme len tesne pred Kluž,
Druhý deň zrýchlený presun po dialnici od Klužu po Karpaty, prechod Fagarasom (fakt na to treba celý deň, aj tak človek nepozrie všetko, hrad sme si nechali na druhý rok).
Tretí deň štart s Pietrani de Sus, nákup vody a banánov v Kauflande, prechod Alpinou. Na obed sme boli dole, kukli sme na seba a hovoríme si, že ideme skúsiť ísť domov. A ked bude problém, tak zas niekde prespíme. No a dali sme to v pohode, všetky 4 Hondy (2 x ADV, 1 x CB650 A 1 x Shadov 750). O 21:30 sme boli doma , nejakých 700 km denný nájazd. Vrátane prechodu Alpinou, upchatou Oradeou, cca 40 minútovým zdržaním na hranici- z toho 15 minut nejaký problém s načítaním môjho občianskeho (prepchali sme sa kolonami až do blízkosti búdok, nech nás nejaký nasratý colník nepošle na koniec. ale v ich dohľade sme sa už prestali predbiehať ) tankovaním každých 200 km a babgulášom za RO -HU hranicou. Ani kilometer dialnica.
Ja úplne v pohode, rovno by som sadol, a išiel späť.
Sumár- kto ste bol viete o čom píšem, kto nie kopnite do vrtule, česi nakladajte mašiny na vlak do KE a chodte tam
A teraz som si spočítal náklady- stálo ma to cca 120 €- benzín, jedlo, ubytko, banány, magnetky. Je pravda, že to mám blízko, tak vzdialenejší ľudia by mali nejaké náklady navyše, ale vyzerá to že na druhý rok sme tam znovu. Najlepší motovýlet v živote.
PS: a mám otázku na znalých. nejaké Stelvio, alebo GG mi vie dať niečo navyše ? Iné lepšie zatáčky, krajšie výhľady, viac zážitkov ?
Lebo zatiaľ nevidím dôvod, prečo by som sa tam mal vybrať (pri zrejme nie takto zanedbatelných nákladoch )
16 črc 2023, 12:54
16 črc 2023, 13:42
valsidalxam píše:Tak pánové som sa včera večer vrátil z Rumunska. Sa podelím s dojmami, aj ako to ADVčka zvládla.
16 črc 2023, 16:06
19 črc 2023, 14:35
19 črc 2023, 16:06
19 črc 2023, 21:22
21 črc 2023, 15:41
nabijecka píše:.....hladina chladící kapaliny klesla pod minimální úroveň - nevypadá, že jí tam moc zůstalo....
21 črc 2023, 18:49
aldav píše:Koukám , že jsme tady na ADV 350 krutopřísní cestovatelé. A co takový vzduchový filtr ,kdy jste měnili ? Můj v 10 tis. totálně K.O. a to má psanou výměnu po 20 tis. No tak hlavně, že svíčka má 10 tis.
Odesláno z Fold3
21 črc 2023, 20:09