Honda adv 350

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Honda adv 350

Příspěvekod aldav » 06 črc 2023, 18:07

Přijel jsem včera večer z Řecka a mám 10.000 km, pneu je stále OK a nejen vizualne, což je pro mě překvapení , ze začátku vzorek mizel před ocima. Zítra dam foto v 5000 km a po dalších 5000 km. Chci si nechat vyměnit olej mimo Hondu, ve Scootlandu a vyčistit filtry, nebo vyměnit, bo v Albánii je toho prachu a bílého vapencoveho bordelu až až. Do Hondy jsem dnes nevolal, protože jsou u nás svátky a tím pádem ani do svého servisu. Dotaz je , přiznám se, že jsem zatím negooglil. Bude to mít vliv na garanční prohlídku ve 12.000 km ? Předčasná výměna , můžu odmítnou výměnu oleje ve 12.000 km, když jsem měnil mimo Hondu v 10.000 km a bude záznam v servisní knížce ? Tu garancí bych ale rád u Hondy , jsou tam věci, co mě vadí a budu je chtít odstranit. další uz dělat nebudu. Předpokládám , že Honda olej je polosyntetika ( alespoň tak to má Yamaha Xmax 300 ) a já bych rád přešel na syntetiku a výměny po 8.000 km. Vím, na dnesni dobu , moc otázek na jeden dotaz :-) Díky

Odesláno z Fold3
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 94
Příspěvky: 650
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/45.000 km, ADV 350/2022/18.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Honda adv 350

Příspěvekod goes » 06 črc 2023, 19:34

Ten servis neni 12000 km. Ale rok nebo 12000 km. Takze pokud vymenis drive olejovy servis se zacne pocitat od vymeny. Pokud by ve 12tkm byl nejaky jiny servis nez olej tak na ten bys pak musel.

Ps - nejet do hondy ma jaky vyznam? Cena? Jaky je tam rozdil?
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1089
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Honda adv 350

Příspěvekod aldav » 09 črc 2023, 19:52

Diky, jinak, nejet do Hondy, ma pro me dva duvody. Je trosku z ruky ohledne MHD, ale nemam s nimi zadny problem, spis naopak. Takze Jinacovice moc doporucuji, ochota, zajem resit problemy, svet je tam jeste v poradku. Ten druhy duvod je, ze do Scootlandu jezdim uz 13 let a uz znaji me vrtochy :-) Cena ? Nevim, neporovnaval jsem.
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 94
Příspěvky: 650
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/45.000 km, ADV 350/2022/18.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Honda adv 350

Příspěvekod valsidalxam » 15 črc 2023, 09:22

Tak pánové som sa včera večer vrátil z Rumunska. Sa podelím s dojmami, aj ako to ADVčka zvládla. Fotky nevešiam, myslím, že sme už všetci videli profesionálnejšie nafotené zatáčky, tunely aj Hondy ADV ako spravím ja mojim foťákom :D .
Najprv snaha o odpoved na klasickú otázku, či Fagaras , alebo Alpina. Plne súhlasím s názormi, že pre motorkára odpoved neexistuje, skrátka sa to musí absolvovať oboje (najlepšie v jednom tripe ).
Fagaras- brutal wau efekt, veci a zážitky natrieskané na seba v kvalite a frekvencii, čo iné turistické destinácie neposkytnú.
Alpina- jednoznačne pre zajazdenie si lepšia.
Takže ked raz pôjdem s rodinou autom , tak ich beriem len na Fagaras, nejaké zatáčky ich až tak nezaujímajú, a na Alpine nejaké veci navyše oproti Fagarasu nie sú (len tie širšie a kvalitnejšie cesty)

Teraz sa vrátim konkrétnejšie k Rumunsku- Prechádzali sme cez Nyiregyházu, hraničný prechod Válaj. Dojmy z Rumunska-kadiaľ sme šli takmer dokonalé cesty, horské prechody vyasfaltované, málo áut, parádna jazda. Celkovo mi krajina veľmi pripomína Polsko. V každom druhom dvore nejaký malý biznis, tu sadenice tují, tu rozobratých asi 500 dodávok na súčiastky, tu halda pneumatík do výšky druhého poschodia (netuším, čo s tým robia ).
Na Slovensku mám pocit, že podnikajú len DPHčkári so štátom, a zvyšok čakáme, kým nám postavia zlí západniari fabriku za humnom, ktorú navštívim na 8 hodín denne a zvyšok dňa mám čas vyplakávať, ako ma ten hnusný západniar zdiera.
Celkovo to tam vyzerá ako taký medián výzoru slovenskej dediny. Ze nie nejaký satelit okolo BA, alebo KE, ale určite lepšia ako nejaké hladové doliny okolo Rimavskej Soboty, alebo Jelšavy. Možno dokonca musím s hrôzou napísať, že je to tam v priemere už lepšie ako u nás. Tak nám treba.
Jedna zvláštnosť oproti SK- veľmi veľa rozostavaných a zakonzervovaných budov . Domy aj firmičky. Také, že postavené, zastrešené, maximálne zaoknované a neomietnuté stojí prázdne. Nechápem, kto to na čo postaví a nechá tak- v takých množstvách. Ci to Rumuni žijúci vonku si zainvestujú a čaká to kým s vrátia, netuším. U nás je v každej dedine možno jeden taký dom, tam každý 20ty.
Frekvencia výskytu túlavých psov je fakt veľká. Všetky rasy, farby a velkosti, všetko prudkí letargici, ako keby im niekto dával rovnaké drogy ako medvedom na Fagarasi.
Policajti- takmer som nestretol. Dlho som ani nemal kde vidieť, akej farby majú autá, a čo majú na nich napísané, nech rozoznám, ked náhodou idem šupnúť nejakú kolonku cez plnú čiaru aby neboli medzi nimi. Nikde, nechápem, ako že sa tí Rumuni medzi sebou nepovraždia a nepokradnú, ked ich v kuse niekto nechráni a nepomáha im. Fakt frekvencia výskytu jak túlaví psi u nás. Sme si to vymenili nejako. Ktovie čo je užitočnejšie.
No a jeden policajt bol hore na priehrade. Zastal som rovno v nájazde na hrádzu, pred takou retiazkou, čo bola asi na to že tam stáť nemám. Potom išiel po hrádzi nejaký karavan, musel kvôli tomu zastať, lebo akurát oproti išlo auto. Tak sa pomaly dvihol z takej sklenenej kukane, a ked videl, že už to tlačím preč tak tým istým pomalým krorkom sa do kukane vrátil.
Fotky s medvedami mám fakt brutálne, aj také, kde je na jednom zábere moja noha aj medved, Pošaškoval pri mne, dvihol sa na zadné, a ked videl, že ani to neúčinkuje a nič nedostáva (nemal som mu bohužiaľ čo dať ) tak normálne trochu zavrčal a nervozne vyštartoval po mne. Nečakal som mu na mutter a radšej som zobral za plyn a vzdialil sa do bezpečnej, 5 metrovej vzdialenosti.
Další zážitok bol ten nepoužívaný off road tunel do ktorého sa vchádza doprava smerom z hrádze. Masaker tma, kvapká zhora voda, človek v tom ide po zmesy oraniska a šutrov. Fakt brutal , ale asi nič pre klaustrofobikov.
Ubytko- išli sme na blind, pre istotu sme mali spacáky. že keby sa pritrafil širák, alebo nejaká barabizňa a posteľ po nejakom spotenom polskom Harlejákovi.
No a namiesto toho sme mali cestou tam penzionik s navoňanými uteráčikmi, klímou a telkami a velkou zastrešenou terasou (šikla sa, kedže sme zmokli ) za 15€ na osobu a cestou domou iný (ale už medzi Fagarasom a Alpinou ) za dvacku. Ale s omeletou, salamkami a paradajkami ráno a dvojdecovou domácou slivovičkou na stole večer (pre dvoch neabstinentov v skupine akurát ) . No a to druhé ubytko zhodou okolností malo zastrešenie na motorky. Nič lepšie sa nám nemohlo pritrafiť, dôvod som vešal aj s fotkami na FB, kto si vie pozrieť

https://www.facebook.com/groups/129602093722420

Chudáka švéda samotára, čo prišiel cca pol hodiny po nás to že sa ešte nestihol ubytovať stálo plexisklo na NCčke.

No a k ADVčke- nadalej tvrdím, a zas mi to potvrdila, že lepšiu motorku napriek jej muchám pre mňa nevyrobili. Spotreba v pohode, v kopcoch a zatáčkach stíham každému (skôr utekám, zas veľa superšportových klopičov v tých horách človek nestretáva. A GS, alebo Africa fakt neboli oveľa iné. ). Asi ale dostali zabrať brzdy, hlavne dole Alpinou smerom domov na sever , tam sme to dole kopcom šupovali na bezpečnú hranu, a tú pre mňa jedinú nevýhodu variatora, že skrátka motor až tak nebrzdí nejako nahradiť človek musí.
Ohľadne pohodlia - stihli sme to prakticky za 2,5 dňa Startovali sme v stredu poobede o pol jednej, prvý deň sme sa zdržali, lebo sme kus zmokli a prečkávali sme brutál búrku na zbúranej pumpe uprostred ničoho (to patrí k tomu ). Došli sme len tesne pred Kluž,
Druhý deň zrýchlený presun po dialnici od Klužu po Karpaty, prechod Fagarasom (fakt na to treba celý deň, aj tak človek nepozrie všetko, hrad sme si nechali na druhý rok).
Tretí deň štart s Pietrani de Sus, nákup vody a banánov v Kauflande, prechod Alpinou. Na obed sme boli dole, kukli sme na seba a hovoríme si, že ideme skúsiť ísť domov. A ked bude problém, tak zas niekde prespíme. No a dali sme to v pohode, všetky 4 Hondy (2 x ADV, 1 x CB650 A 1 x Shadov 750). O 21:30 sme boli doma , nejakých 700 km denný nájazd. Vrátane prechodu Alpinou, upchatou Oradeou, cca 40 minútovým zdržaním na hranici- z toho 15 minut nejaký problém s načítaním môjho občianskeho (prepchali sme sa kolonami až do blízkosti búdok, nech nás nejaký nasratý colník nepošle na koniec. ale v ich dohľade sme sa už prestali predbiehať ) tankovaním každých 200 km a babgulášom za RO -HU hranicou. Ani kilometer dialnica.
Ja úplne v pohode, rovno by som sadol, a išiel späť.

Sumár- kto ste bol viete o čom píšem, kto nie kopnite do vrtule, česi nakladajte mašiny na vlak do KE a chodte tam
A teraz som si spočítal náklady- stálo ma to cca 120 €- benzín, jedlo, ubytko, banány, magnetky. Je pravda, že to mám blízko, tak vzdialenejší ľudia by mali nejaké náklady navyše, ale vyzerá to že na druhý rok sme tam znovu. Najlepší motovýlet v živote.
PS: a mám otázku na znalých. nejaké Stelvio, alebo GG mi vie dať niečo navyše ? Iné lepšie zatáčky, krajšie výhľady, viac zážitkov ?
Lebo zatiaľ nevidím dôvod, prečo by som sa tam mal vybrať (pri zrejme nie takto zanedbatelných nákladoch )
valsidalxam

500+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 581
Registrován: 07 úno 2022, 18:50
Skútr / moto: Honda ADV350,bolo Jawa,MZ,Kawasaki,Malaguti,PCX
Tuning / úpravy: Kufor, výfuk Akrapovič v zime deflektor a slonie uši Tucano

Re: Honda adv 350

Příspěvekod goes » 15 črc 2023, 17:06

Pekne pekne. Gratulace a “zavist” jel bych hned
ex Honda CB1000R, ex Piaggio MP3 500 LT Sport, ex Honda Forza 300, ex Kawasaki Versys 1000 SE GT, ex Honda Forza 300 atd :)
goes

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1089
Registrován: 05 bře 2017, 14:26
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda X-ADV 2022 :)

Re: Honda adv 350

Příspěvekod Britt » 15 črc 2023, 20:57

valsidalxam píše:Tak pánové som sa včera večer vrátil z Rumunska. Sa podelím s dojmami, aj ako to ADVčka zvládla. Fotky nevešiam, myslím, že sme už všetci videli profesionálnejšie nafotené zatáčky, tunely aj Hondy ADV ako spravím ja mojim foťákom :D .
Najprv snaha o odpoved na klasickú otázku, či Fagaras , alebo Alpina. Plne súhlasím s názormi, že pre motorkára odpoved neexistuje, skrátka sa to musí absolvovať oboje (najlepšie v jednom tripe ).
Fagaras- brutal wau efekt, veci a zážitky natrieskané na seba v kvalite a frekvencii, čo iné turistické destinácie neposkytnú.
Alpina- jednoznačne pre zajazdenie si lepšia.
Takže ked raz pôjdem s rodinou autom , tak ich beriem len na Fagaras, nejaké zatáčky ich až tak nezaujímajú, a na Alpine nejaké veci navyše oproti Fagarasu nie sú (len tie širšie a kvalitnejšie cesty)

Teraz sa vrátim konkrétnejšie k Rumunsku- Prechádzali sme cez Nyiregyházu, hraničný prechod Válaj. Dojmy z Rumunska-kadiaľ sme šli takmer dokonalé cesty, horské prechody vyasfaltované, málo áut, parádna jazda. Celkovo mi krajina veľmi pripomína Polsko. V každom druhom dvore nejaký malý biznis, tu sadenice tují, tu rozobratých asi 500 dodávok na súčiastky, tu halda pneumatík do výšky druhého poschodia (netuším, čo s tým robia ).
Na Slovensku mám pocit, že podnikajú len DPHčkári so štátom, a zvyšok čakáme, kým nám postavia zlí západniari fabriku za humnom, ktorú navštívim na 8 hodín denne a zvyšok dňa mám čas vyplakávať, ako ma ten hnusný západniar zdiera.
Celkovo to tam vyzerá ako taký medián výzoru slovenskej dediny. Ze nie nejaký satelit okolo BA, alebo KE, ale určite lepšia ako nejaké hladové doliny okolo Rimavskej Soboty, alebo Jelšavy. Možno dokonca musím s hrôzou napísať, že je to tam v priemere už lepšie ako u nás. Tak nám treba.
Jedna zvláštnosť oproti SK- veľmi veľa rozostavaných a zakonzervovaných budov . Domy aj firmičky. Také, že postavené, zastrešené, maximálne zaoknované a neomietnuté stojí prázdne. Nechápem, kto to na čo postaví a nechá tak- v takých množstvách. Ci to Rumuni žijúci vonku si zainvestujú a čaká to kým s vrátia, netuším. U nás je v každej dedine možno jeden taký dom, tam každý 20ty.
Frekvencia výskytu túlavých psov je fakt veľká. Všetky rasy, farby a velkosti, všetko prudkí letargici, ako keby im niekto dával rovnaké drogy ako medvedom na Fagarasi.
Policajti- takmer som nestretol. Dlho som ani nemal kde vidieť, akej farby majú autá, a čo majú na nich napísané, nech rozoznám, ked náhodou idem šupnúť nejakú kolonku cez plnú čiaru aby neboli medzi nimi. Nikde, nechápem, ako že sa tí Rumuni medzi sebou nepovraždia a nepokradnú, ked ich v kuse niekto nechráni a nepomáha im. Fakt frekvencia výskytu jak túlaví psi u nás. Sme si to vymenili nejako. Ktovie čo je užitočnejšie.
No a jeden policajt bol hore na priehrade. Zastal som rovno v nájazde na hrádzu, pred takou retiazkou, čo bola asi na to že tam stáť nemám. Potom išiel po hrádzi nejaký karavan, musel kvôli tomu zastať, lebo akurát oproti išlo auto. Tak sa pomaly dvihol z takej sklenenej kukane, a ked videl, že už to tlačím preč tak tým istým pomalým krorkom sa do kukane vrátil.
Fotky s medvedami mám fakt brutálne, aj také, kde je na jednom zábere moja noha aj medved, Pošaškoval pri mne, dvihol sa na zadné, a ked videl, že ani to neúčinkuje a nič nedostáva (nemal som mu bohužiaľ čo dať ) tak normálne trochu zavrčal a nervozne vyštartoval po mne. Nečakal som mu na mutter a radšej som zobral za plyn a vzdialil sa do bezpečnej, 5 metrovej vzdialenosti.
Další zážitok bol ten nepoužívaný off road tunel do ktorého sa vchádza doprava smerom z hrádze. Masaker tma, kvapká zhora voda, človek v tom ide po zmesy oraniska a šutrov. Fakt brutal , ale asi nič pre klaustrofobikov.
Ubytko- išli sme na blind, pre istotu sme mali spacáky. že keby sa pritrafil širák, alebo nejaká barabizňa a posteľ po nejakom spotenom polskom Harlejákovi.
No a namiesto toho sme mali cestou tam penzionik s navoňanými uteráčikmi, klímou a telkami a velkou zastrešenou terasou (šikla sa, kedže sme zmokli ) za 15€ na osobu a cestou domou iný (ale už medzi Fagarasom a Alpinou ) za dvacku. Ale s omeletou, salamkami a paradajkami ráno a dvojdecovou domácou slivovičkou na stole večer (pre dvoch neabstinentov v skupine akurát ) . No a to druhé ubytko zhodou okolností malo zastrešenie na motorky. Nič lepšie sa nám nemohlo pritrafiť, dôvod som vešal aj s fotkami na FB, kto si vie pozrieť

https://www.facebook.com/groups/129602093722420

Chudáka švéda samotára, čo prišiel cca pol hodiny po nás to že sa ešte nestihol ubytovať stálo plexisklo na NCčke.

No a k ADVčke- nadalej tvrdím, a zas mi to potvrdila, že lepšiu motorku napriek jej muchám pre mňa nevyrobili. Spotreba v pohode, v kopcoch a zatáčkach stíham každému (skôr utekám, zas veľa superšportových klopičov v tých horách človek nestretáva. A GS, alebo Africa fakt neboli oveľa iné. ). Asi ale dostali zabrať brzdy, hlavne dole Alpinou smerom domov na sever , tam sme to dole kopcom šupovali na bezpečnú hranu, a tú pre mňa jedinú nevýhodu variatora, že skrátka motor až tak nebrzdí nejako nahradiť človek musí.
Ohľadne pohodlia - stihli sme to prakticky za 2,5 dňa Startovali sme v stredu poobede o pol jednej, prvý deň sme sa zdržali, lebo sme kus zmokli a prečkávali sme brutál búrku na zbúranej pumpe uprostred ničoho (to patrí k tomu ). Došli sme len tesne pred Kluž,
Druhý deň zrýchlený presun po dialnici od Klužu po Karpaty, prechod Fagarasom (fakt na to treba celý deň, aj tak človek nepozrie všetko, hrad sme si nechali na druhý rok).
Tretí deň štart s Pietrani de Sus, nákup vody a banánov v Kauflande, prechod Alpinou. Na obed sme boli dole, kukli sme na seba a hovoríme si, že ideme skúsiť ísť domov. A ked bude problém, tak zas niekde prespíme. No a dali sme to v pohode, všetky 4 Hondy (2 x ADV, 1 x CB650 A 1 x Shadov 750). O 21:30 sme boli doma , nejakých 700 km denný nájazd. Vrátane prechodu Alpinou, upchatou Oradeou, cca 40 minútovým zdržaním na hranici- z toho 15 minut nejaký problém s načítaním môjho občianskeho (prepchali sme sa kolonami až do blízkosti búdok, nech nás nejaký nasratý colník nepošle na koniec. ale v ich dohľade sme sa už prestali predbiehať ) tankovaním každých 200 km a babgulášom za RO -HU hranicou. Ani kilometer dialnica.
Ja úplne v pohode, rovno by som sadol, a išiel späť.

Sumár- kto ste bol viete o čom píšem, kto nie kopnite do vrtule, česi nakladajte mašiny na vlak do KE a chodte tam
A teraz som si spočítal náklady- stálo ma to cca 120 €- benzín, jedlo, ubytko, banány, magnetky. Je pravda, že to mám blízko, tak vzdialenejší ľudia by mali nejaké náklady navyše, ale vyzerá to že na druhý rok sme tam znovu. Najlepší motovýlet v živote.
PS: a mám otázku na znalých. nejaké Stelvio, alebo GG mi vie dať niečo navyše ? Iné lepšie zatáčky, krajšie výhľady, viac zážitkov ?
Lebo zatiaľ nevidím dôvod, prečo by som sa tam mal vybrať (pri zrejme nie takto zanedbatelných nákladoch )


Strašně ti závidím, stejně jako Foresterovi nebo Chb. Mám mladou ženu a ta by mě na tak dlouho nepustila, protože i když jsem starej kořen, potřebuji prý trvalý dohled. Jediná alternativa je ráno tam, druhý den zpět a podrobit se lavorové zkoušce. Pokud bude pytel plavat, dostanu nakopáno. :D
Britt

250+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 344
Registrován: 28 čer 2021, 09:50
Bydliště: Poděbrady
Skútr / moto: SW T400 ABS

Re: Honda adv 350

Příspěvekod forester » 16 črc 2023, 12:54

Tak si mal krásny výlet podla tvojho príspevku a som rád že si nám to takto obsiahlo popísal. Volali ma tam viac krát a už som bol aj nalomený že idem ale nakoniec som odolal a zvolil radšej vyspelú EU. Ty si asi mladší ale ja mám stále pre očami Rumunsko z 80 - tých rokov kedy tam bola chudoba a bieda pod diktatúrov Čavčeska ktorá sa odrážala aj na životnej úrovne ludí a ta ide priamoúmerne aj z bezpečnosťou a komfortom cudzincov. Boli sme v Conastanca, tam to ešte žilo a pre dovolenkárov bolo fajn ale vo vnútrozemí strach z chudoby. Koče ťahané konmi, žobrajúci chudáci, vydieranie mafie pri prejazde hranicou a všade plno cigáňov. Tento obraz mám stále pred očami a to je vo mne tak zapísané že ma ani x cestopisov na tvoj štíl nepresvedčí aby som tam išiel. Krajina je určite nádherná ale to nie je ani zďaleka všetko. Takže za mňa nie ale to sa môže v budúcnosti zmeniť a možno sa na to dám aj keď si z medveďom netúžim robiť selfíčka :D

Grossglockner? bol som 8x s toho z autom 1x minulý rok aj z manželkou na 4 pobytové dni v Kaprune, nech vidí dievča kde to jej starý chodí dobíjať baterky :D Bude asi zbytočné opisovať ako tam je nádherne, pripájam nejaké videá tie hovoria za všetko.
https://youtu.be/Z8-owtidHVc
https://youtu.be/VMoK9OdsZKg
https://youtu.be/3bJooHOLOAE

Stelvio? to je zase vysoká škola pre motorkárov a tých 48 vracačiek je zážitkových. Bol som 3x a zjazdil z každej strany x krát. Tak isto si treba pozrieť nejaké videá:
https://youtu.be/G8jWlNXDui4
https://youtu.be/XPfKbjOPNt4
https://youtu.be/3BBXNnPBpjw
https://youtu.be/9MSkhvv_eTY
https://youtu.be/oroa_9NB7BM

Resumé je také že tieto destinácie z najvyššími horami Rakúskeho Grossglockeru 3800m a Talianského Stelvia 2700m je top motorkárskych cieľov v EU a určite ich treba vidieť a hlavne zažiť. Vrele odporúčam.
Naposledy upravil forester dne 17 črc 2023, 07:22, celkově upraveno 2
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 670
Příspěvky: 5565
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Honda adv 350

Příspěvekod webbot » 16 črc 2023, 13:42

valsidalxam píše:Tak pánové som sa včera večer vrátil z Rumunska. Sa podelím s dojmami, aj ako to ADVčka zvládla.

V Rumunsku jsem byl na skútru minulý rok a s popisem souhlasím > Fagaras- brutal wau efekt a Transalpina nádherná cesta. Doporučuji na obě trasy vyjet brzo ráno, cesta je pak volná a mnohem více si ji užijete. Jel jsem vždy tam a zpátky, takže tam se projel, a zpátky zastavoval a fotil. Rumusko šlo opravdu hodně nahoru, jezdil jsem tam služebně cca 2002 a nedá se to porovnat. Ty rozestavěné baráky vznikly tak, že po revoluci v 89 Rumuni v euforii začali stavět a samozřejmě jim došly peníze > v tom jsou trochu divní > měl jsem možnost je poznat pracovně > moc dopředu neuvažují.

Letos Alpy včetně Grossglockneru > no ze začátku zklamání (vyhlídka na ledovec), ale pak cesta pěkná a protože jsme tam byli až v pozdní odpoledne 18-19hod bylo lidí už málo a tak jsme si to užili. Jeli jsme i jiné placené horské cesty a možná byly i lepší.

Takže za mne pokud Alpy tak proto, že krásnější výhledy, Rumunsko je lepší v tom, že si více užijete jízdu > cesta přes Fagaras byla stavěna pro kamióny > jsou to nádherné plynulé zatáčky, v Alpách je často cesta stylem cik-cak kde po rovince se v zatáčce musíte málem zlomit aby jste ji projeli.

Dobrý YouTube kanál s tipy kde cestovat na motocyklu v Evropě > názor ať si každý udělá sám:
Raj dla motocyklistów i fanów krętych dróg - Najpiękniejsze górskie trasy widokowe w Europie. # část 1, 2 a 3
https://www.youtube.com/watch?v=JMWmjadtGzY
https://www.youtube.com/watch?v=JxAkvTGazhc
https://www.youtube.com/watch?v=EUWdX15y0vY

Raj dla motocyklistów i fanów krętych dróg - Najpiękniejsze trasy w Polsce, Czechach i na Słowacji.
https://www.youtube.com/watch?v=JYTBVqKny4U

Velmi dobrá inspirace :D
Uživatelský avatar
webbot

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 190
Registrován: 29 čer 2011, 21:54
Bydliště: blízko F-M
Skútr / moto: BMW C 400 GT

Re: Honda adv 350

Příspěvekod valsidalxam » 16 črc 2023, 16:06

[quote="forester"]
práve to ma zarazilo. Ani jeden žobrák, a ani romov som nejako neregistroval. Nijakú osadu, nijaké povozy, dokonca aj tie bájne vežičkové domy bohatých cigánov som videl len jeden. Asi v nejakých iných častiach RO sú.
To ked sa prejdem u nás po východnom, alebo južnom slovensku, tak osady jak niekde v Johanesburgu a pred každým Kauflandom dotlačený beznohý vajda. Napríklad aj po takom centre Prahy sa predieraš medzi tými predklonenými nehybnými skoromrtvolami. V Rumunsku som za tri dni nevidel ani jedno podivné individuum.
Jedna bizarná postavička na mňa ale zapôsobila. Na vrchole Alpiny sedel chlapík pod skalou, žiadne auto v okolí, žiadna búda, žiaden stan, žiaden stolík . A on sedel na velkom kameni a pomocou kladiva štiepal kameňe na také tenké plátky. Mal tam z toho už riadnu kopu, neviem, či z toho bude dlažba, či obklad, ani či večer pre neho niekto s autom príde a odvezie ho spolu s dennou produkciou. Dosť bizzar to bol, toto jedno ľutujem, že som nezastavil a neodfotil ho.
Bola by to fotka , ktorú by som si uložil do extra šuflíka. Spolu s fotkou medveda ktorý sa snaží ovoňať mi nohu, a fotky slepačích vajec padajúcich z takmer slnečného neba, pred ktorými nám motorky zachránilo ubytko, o ktorom sme sa až po ubytovaní dozvedeli, že budú motorky nocovať tiež pod strechou.
Ja som bol ako dieťa v Mangalia- Mamaia. Boli sme aj v Constanci a delfinariu. Bol som tam z toho nadšený (prvé more v živote ). Nechápem, prečo Bulharsko ostalo v ponuke cestoviek, a Rumunsko nie.Cestu skrz krajinu už veľmi nepamätám, ale teraz bola fakt luxusná, bodaj by sme mali cesty v takom stave.
Ja osobne mám s výletmi do vzdialenejších destinácií problém, že nechcem míňať veľa dní dovolenky, ani peňazí na cesty bez familie (žena na motorke nejazdí a mám ešte aj 11 r chlapca ). To Rumunsko mám za 3 dni a 120 €,to fakt nestojí za reč. Tá západná europa (pokiaľ tam fakt nie je niečo citelne navyše ) mi asi nestojí za to. Ale že toto Rumunsko bude každý rok, to je mi už teraz jasné. Nejde len o tie dva kopce. Aj cesta kým sa k ním človek dostane je fantastická. Každú chvíľu taká lepšia Jahodná, alebo Baba. Len tak pomedzi dedinami. Väčšinou prázdne. Hotová Valhala pre motorkára. A hlavne v strede takéhoto kopca penzion s klimou, boli aj s bazénikom vonku,. My sme mali v druhý deň taký, kde sme mali k dispozícii boxerskú halu s komplet vybavením. Potešilo, celý život som si chcel vyskúšať búchať do tej malej hrušky na spružine. Väčšinou som trafil len prvý úder, potom som už luftoval :D
A mám trochu chrobáka v hlave. Budúci rok pozriem aj tú Turdu, asi aj Drakulov hrad. A potom by som už šiel len Fagaras oboma smermi. Ale trochu mi vrta v lebeni, či to predsa len nedám na týždňovku a šlo by sa aj na deltu Dunaja. V najbližších troch rokoch sa tam chystám určite.
valsidalxam

500+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 581
Registrován: 07 úno 2022, 18:50
Skútr / moto: Honda ADV350,bolo Jawa,MZ,Kawasaki,Malaguti,PCX
Tuning / úpravy: Kufor, výfuk Akrapovič v zime deflektor a slonie uši Tucano

Re: Honda adv 350

Příspěvekod nabijecka » 19 črc 2023, 14:35

Mám za sebou druhý 40-ti denní výjezd s ADV350 směr Korsika, pevninská Francie a Švýcarsko s celkovým nájezdem kolem 5 700 km a za cesty se jevilo všechno ok, jen jsem si již na Korsice všiml, že chybělo pár dílků na kontrolce hladiny oleje. Nyní po příjezdu jsem provedl důkladnější kontrolu skútru a pokud pominu vzorek zadní pneu, který k téměř 15-ti tisícům nájezdu už nevypadá nejlíp, tak oleje se ztratila většina - ponořených je jen cca 6 dílků z cca 15?

Zároveň mě dost zarazilo, že hladina chladící kapaliny klesla pod minimální úroveň - nevypadá, že jí tam moc zůstalo - je ta ztráta oleje spojená s úbytkem chladící kapaliny? Stává se Vám taky, že Vám ta chladící kapalina "mizí"?

Před odjezdem jsem dával skútr na garanční servis (po roce) a netuším, jaká byla úroveň chladící kapaliny předtím, nebo zdali ji kontrolovali - začal jsem se o to zajímat až v souvislosti se značným úbytkem oleje, nicméně i tak mě to celkem děsí...

(na dálnicích jezdím minimálně a plný výkon využiju málokdy, přesto mě ty ztráty oleje a chladící kapaliny po pouhých 5700 ujetých km po posledním servisu, kde byl i olej měněn překvapují)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
nabijecka

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 10 kvě 2019, 07:35
Bydliště: Český Těšín
Skútr / moto: Honda ADV350
Tuning / úpravy: Žádné

Re: Honda adv 350

Příspěvekod adacarp » 19 črc 2023, 16:06

6 dílků jsou cca 3deci oleje,na 5700km to není až tak mnoho,ale s bratrem jsme dali Estonsko nájezd 4800km a neubylo mu nic,ani olej ani voda.A že přesun Polskem po dálnicích jsme to moc nešetřili.Sleduj stav a uvidíš,mě první forza brala olej taky,ale 2deci na 1000km.Ztráta kapaliny s úbytkem oleje dle mě nemá souvislost.Koukni ze spodu na motor,jestli není od chladící kapaliny,jestli nerosí vodní pumpa,voda se odpaří ale ta zelená barva tam vidět bude.
adacarp

500+
 
Reputace: 64
Příspěvky: 629
Registrován: 26 led 2019, 14:28
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: Honda adv 350

Příspěvekod aldav » 19 črc 2023, 21:22

Koukám , že jsme tady na ADV 350 krutopřísní cestovatelé. A co takový vzduchový filtr ,kdy jste měnili ? Můj v 10 tis. totálně K.O. a to má psanou výměnu po 20 tis. No tak hlavně, že svíčka má 10 tis.

Odesláno z Fold3
Uživatelský avatar
aldav

500+
 
Reputace: 94
Příspěvky: 650
Registrován: 09 zář 2012, 01:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: X-MAX 300/2017/45.000 km, ADV 350/2022/18.000 km
Tuning / úpravy: Rychlé pruhy

Re: Honda adv 350

Příspěvekod Medvěd » 21 črc 2023, 15:41

nabijecka píše:.....hladina chladící kapaliny klesla pod minimální úroveň - nevypadá, že jí tam moc zůstalo....


Mám najeto 5.500 km, a hladinu chladící kapaliny také na dolní rysce. Na dolévací nádržce není šroubovací utěsněné víčko (pouze fórový gumový deklík), tudíž bude nutno hladinku, zejména v horku, častěji kontrolovat a dolévat. Mimo to je objemový rozdíl mezi ryskami poměrně marginální, takže stačí málo. Takže spojitost s olejem na první pohled nevidím.

Pokles oleje může být způsobem lecčíms, uvádí se například i brždění motorem. Tudíž dolít, a pozorovat.

A samozřejmě, při měření musí být stroj na rovině. Jakýkoli zkopec dělá dost divy. Ale to určitě znáš.

Upraveno na základě diskuse s adacarpem ve vlákně dále.
Naposledy upravil Medvěd dne 23 črc 2023, 11:04, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Medvěd

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 205
Registrován: 06 čer 2022, 16:30
Bydliště: Brno
Skútr / moto: ADV350 a 4 další krásky

Re: Honda adv 350

Příspěvekod nabijecka » 21 črc 2023, 18:49

aldav píše:Koukám , že jsme tady na ADV 350 krutopřísní cestovatelé. A co takový vzduchový filtr ,kdy jste měnili ? Můj v 10 tis. totálně K.O. a to má psanou výměnu po 20 tis. No tak hlavně, že svíčka má 10 tis.

Odesláno z Fold3


Tu výměnu vzduchového filtru ti navrhli přímo v servisu, nebo ses dokázal sám podívat na jeho stav doma? Neboť mám zatím najeto celkově kolem 16 000 km a byl jsem dnes v servisu, kde jsem se na ty úkony v rámci daného nájezdu ptal a bylo mi řečeno, že kromě svíčky se tam nic dalšího nemění a že mám počkat až do nájezdu 24 tisíc km.


Co se týče chladící kapaliny, tak mi bylo řečeno, že ikdyž je hladina mírně pod minimem, tak že je to ok a že prý je to lepší, než když by ta hladina byla na té rysce "upper", přesto si ji asi raději na po tu rysku upper doplním a budu aspoň sledovat, zdali se něco ztratí, co se týče oleje, tak se jedná údajně o "přirozenou ztrátu" :D
nabijecka

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 10 kvě 2019, 07:35
Bydliště: Český Těšín
Skútr / moto: Honda ADV350
Tuning / úpravy: Žádné

Re: Honda adv 350

Příspěvekod Medvěd » 21 črc 2023, 20:09

Kouknout na filtr není problém, a výměna je podle znečištění, kilometry jsou spíš orientační. Aneb jezdíš-li hustopřísný offroad měníš často, v antiseptickém prostředí nemusíš vůbec.

Já na autě někdy měnil po náročné zimě, a vždy po lesním táboře, bez ohledu na kilometry. Na tábory už nejezdím a zimy jsou mírné, takže v současné době měním s olejem.
Uživatelský avatar
Medvěd

100+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 205
Registrován: 06 čer 2022, 16:30
Bydliště: Brno
Skútr / moto: ADV350 a 4 další krásky

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků