od Gandalf » 21 dub 2022, 12:44
Na XCitingu jsem se pár desítek km projel, stejně tak na ADV 350 (ale nechci se porovnávat s jejich trvalými vlastníky a uživateli). Nebudu rozebírat užité materiály nebo technická řešení, protože jsem to do detailů nezkoumal ani nebyl čas. Je pravda, že motoricky je Kymco o třídu výš. Motor má poctivých 400 ccm (Honda 330ccm) a tomu odpovídá výkon a hlavně krouťák. Pružná akcelerace je tam neporovnatelná (asi taky lehce vyšší spotřeba). Podvozkově jsou oba skútry tuhé, poměrně stabilní, Kymco bych řekl trošku sportovnější (když krátce odbočím - asi nemám dostatek citu nebo jsem se nedostal do mezních situací, ale v porovnání předního zavěšení Forzy a ADV mi efekt obrácené vidlice a dvoje brýle nepřišly v jízdním dojmu vyloženě výrazné).
V neprospěch Kymca hovoří menší podsedlový prostor, ale většina to stejně řeší cestou Top Case odpovídající velikosti.
Na ADV mne při vyjížďce poněkud zklamala akcelerace (ve srovnání s Forzou 300 jsem čekal něco víc), dost často jsem měl akcelerátor nadoraz a nic moc. Druhou věcí je ochrana proti větru, na Kymcu sice není špičková, ale na ADV jsem si připadal jako na větrné hůrce a to jsem většinu cesty jel s plexi v nejvyšší poloze (měřím 185 cm). Na obou bych to řešil větším plexi. Za mne je tedy vyšší cena Kymca ospravedlnitelná, byť sám mám Hondu a věřím, že technologicky je stále o něco dál.
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: