no tak som si teraz doma uvedomil, že ja sa pýtam na názory po forach a v robote mám chlapca (teda chlapca, asi o 5 rokov menej má len jak ja
), čo má plnú garáž motoriek a plnú hlavu skúseností s nimi. A hlavne s endurami. Netvrdím síce , že tu na fore so skutrami sa podobní chlapíci nenachádzajú, ale kedže k podobnému vzhľadu tej Metzelerky skôr alebo neskôr dopracuje každý majiteľ ADV, tak sem pretlmočím jeho názory.
Takže hned ked videl gumy, vravel, že mal podobné Mitasky (čo mali strednú drážku plytšiu ako priečne drážky . A že ju samozrejme nevyhodil, ked stred zmizol. Tak ako mne nedávalo zmysel ani jemu, načo tam tie priečky narežú o tolko hlbšie, žeby potom človek vyhadzoval na pohľad celkom dobrú gumu.
No a kedže on to v podobnom stave skúšal inými spôsobmi ako ja nejakého skútra, tak jeho skúsenosti boli nasledovné:
V terene (poľňačky, šotoliny, blato- skrátka všetko mäkké , do čoho sa zaboríš ) nijaká strata vlastností, záber sa mu zdal práveže ešte lepší.
Suchý asfalt- kto už na tom potrebuje nejaké drážky.
Mokrý asfalt- tam radšej spomalil, lebo si vedel predstaviť, že odvod vody vytláčaním dopredu nemusí až tak fungovať. A že na mokru aj tak treba spomaliť.
Potom na mňa ešte vybalil cifry (neviem, či dobre pamňtám ), že ako stačí mať len na 60 %tách povrchu predpísanú hlbku, aby guma splňala predpísané parametre atd, atd, ale tam som sa už stratil. Ze nie niekde v strede je to jediné miesto, ktoré je smerodatné.
No a nakoniec to zakončil , že kde som videl meniť gumu s polcentimetrovým dezenom na jej strede. Po 5000 kilometroch
Ja osobne zatiaľ naozaj necítim rozdiel vo vlastnostiach, v premávke jazdím daleko od nejakých extrémov a hraníc mojich, či skutra. Ked prší idem max pár km 50kou do roboty.
Takže šupujem dalej okolicu na starých , pred Rumunskom mi na to čekne, ked odobrí, že tých 1300 km to guma dá tak ešte aj tam pôjdem na Metzelere (má to tam prejazdené, že aktuálne čo mám obuté je tam lepšie ako nové Diablo - keby sme niekde odbočli z cesty. Aspoň s kolegom, čo má SRGT 200 si to asi neodpustíme).
A ked sa vrátim prehodím to a letná dialničná dofča už na Pirellkách.
Jaj a prednú by tam vraj nechal ešte dva roky
. Tú že by nemenil určite kvôli zadnej.
O mesiac idem na druhý servis, zo srandy sa opýtam aj v Honde, že čo oni na to.
A tiež som zvedavý ako to kto z nás majiteľov ADV bude riešiť. Tak ked potom dajte vedieť. Aj že pri kolkých kilometroch to bolo