Ak môžem,napíšem moje skúsenosti z variátormi,bolo to síce na iných skútroch,ale zistené fakty určite platia aj pre ADV350,takže:
Ako tu už bolo spomenutá,orig. variátor výrobca naladí ako kompromis medzi spotrebou a zrýchlením,výrobca totiž nevie,či bude na skútri 70 kilový majitel jazdiť sám,alebo budú jazdiť dvaja 90 kilový
Ale ak niekto pociťuje potrebu rýchlejšieho odpichu z križovatky,siaha po ladenom Malossi,Poliny a pod. Tie sú naladené tak,že motor viac točí a zrýchlenie je skutočne o niečo lepšie-či sa to oplatí? Stojí to nejaké peniaze,motor viac žerie,je aj vyššia spotreba,takže si musí každý zvážiť sám,či to chce.
Ja som skúšaním zistil,že dosť podobné vlastnosti sa dá dosiahnuť aj relatívne lacno z orig. variárom-postup:
Variátor vymontuj,vyber valčeky,daj ich na presnú váhu,príklad-Suzuku Burgman 200 má 6 valčekov,1 váži 20 gr. (spolu 120 gr)
Keďže som šiel opačnou cestou,chcel som trochu znížiť otáčky (kvôli nižšej spotrebe=dlhší dojazd na nádrž) objednal som zo scootlad cz ťažšie 22,5 gr. (spolu 135 gr.)
https://www.scootland.cz/zbozi/polini-v ... 18-polini/Výsledok je podla predpokladu,motor v meste a na okreskách točí cca o 10% nižšie otáčky,zrýchlenie je o niečo menšie (pretože ťažšie valčeky otvárajú variátor skôr,tým pádom sú pod maximálnym krútiacim momentom) Spotreba šla dole o cca 3 deci (merané na dlhších výletoch po okreskách)
Robil som tie pokusoch aj na iných skútroch,preto si dovolím tvrdiť,že zvýšením alebo znížením váhy valčekov cca o 10% viac alebo menej voči originálnym sa dajú za lacný peniaz dosiahnuť požadované výsledky-či už niekto chce byť z 0 na 100 km/h rýchlejší,alebo chce mať pri dlhších výjazdoch nižšiu spotrebuj-smelo do toho,nie je to nič náročné
-- 12 úno 2023, 08:06 --
Ak je tu niekde téma o variátoroch,poprosím admina o presunutie alebo prekopírovanie tohoto príspevku,dík.