tak pánové , dnes u nás 12 stupňov, značka špz nahodená , takže prvých cca 40 km u nás po dedine nabehaných, a prvé dojmy v hlave.Koho zaujímajú, nech sa páči.
1. diery fakt človek skoro necíti. Na vjazde u nás na čerpačku je taký odvodňovací plytký kanálik, ked som do neho vletel na PCX ke, tak mi takmer buchol mozog o dekel lebky (asi nesprávna velkosť
), teraz som o ňom ani nevedel.
2.máme takú skratku pri potoku. Vysypaná je nejakým makadamom, alebo štrkom, či čo to je. Pred tým na Pecke som tadiaľ išiel krokom, jak sa to žiletkové kolo do toho zarezávalo a snažila sa so mnou ľahnúť. Teraz som tam vletel, prvotný pocit bol tiež nepríjemný, jak si to zaborené kolo nabralo svoj smer ako na kolajnici. Ale tie široké riadidlá to všetko vyriešia , človek ich uchopí pevnejšie a ide kam chce. Stres okamžite opadol. Neporovnatelné. Na pohodku.
3.veterný štít v najvyššej polohe napodiv funguje takmer dokonale. Nič som na tele, ani hlave necítil, nekonal sa žiaden poryv vetra nič. Na pohodku tiež . Oči presne nad ním, pekne vidno aj zkrz neho pred koleso (asi že nové a ešte sa ho nesnažili od mušiek nedokonale očistiť moje šmatlavé ruky
.
Pri dlhšej jazde terenom by som ale určite odporúčal dať štít do spodnej polohy, aby človek zretelne a neskreslene videl hned pred koleso. Chápem, prečo to spravili na dve ruky. Aby ma ani náhodou nenapadlo snažiť sa to dávať dole jednou rukou za jazdy.
K večeru mi ale začali mrznúť kolená a nohy (obyčajné rifle z Lidlu bez spodárov, lebo som si ja naivka myslel, že to bude krátka zoznamovačka na pumpu a späť). Začalo mi trochu byť ľúto za mojim Tucano Termoscudom z PCX (mimochodom ostal mi , kedže Pecka sa včera naložila, toto som dával dole. Je to na prvú generáciu, posuniem, kto chce ).
Takže asi ešte tieto chladnejšie mesiace si budem obliekať ten prenosný termoscud, čo vyzerá ako zástera a obliekam si to na seba. Tunel dostatočne nízky, že sa to používať dá. Ked v Tucane ušijú model priamo na ADV, tak asi kúpim, kedže jazdím celoročne.
4. Pri rýchlejšej jazde v terene som počul nejaké buchotíky aj zo zadu od kufra, aj spredu od prístrojovky (štítu ? ). Neviem presne definovať, nič strašné, ale zaujíma ma čo to je. Prieskum bude musieť počkať na teplo a testy bez helmy, alebo s nejakým skutr kokosom bez zakrytých uší na hlave.
5. Po prvom zastavení cca 2 km od domu na pumpe sa po zhasnutí motora dosť dymilo (skôr parilo ) z výfuku. Niečo sa vypalovalo, potom už to nerobilo.
6. Perfektne sa mi šlo aj postojačky. žiadne stupačky nie sú bezpodmienečne nutné.
7. Dosť wau efekt skuter robí. Aj u majiteľov KTMkovej adventúry a GS ka (čo som ich stretol , respektíve zabehol sa pochváliť )
8. Displej za svetla v pohode čitatelný (po tme som zatiaľ nešiel). Funkcií milion, a to som ešte nedopároval tú BT fajnotku. Appku do mobilu (volá sa to Honda RoadSync) som síce stiahol už včera, ale párovanie som dokončiť nevydržal ked som prišiel so značkou. Aj tá mala namále, že by šla na moto až po návrate z prvej jazdy.
Ked to spárované bude, tak sa trochu bojím čumákovania do displeja a večného lomcovania tým joistickom namiesto čumenia na cestu. Musím si dať na to pozor a používať to fakt len ked je to potrebné, nie na hrajkanie.
9.Bol som v tom, že to nemá merač vonkajšej teploty (sa mi zdá, že z nejakej recenzie som to zachytil. Tak chvalabohu má. Teplotu motora som nenašiel. Neviem, či som sa nedoklikal, alebo tam je len kontrolka vysokej teploty.
10.Za jazdy svietia aj predné smerovky . Niečo ako obrysovky. Pri odbočovaní začne bikať tá v smere odbočovania. Zadné sú zhasnuté a slúžia len ako smerovky.
11.sedadlo pohodlné, ale tak ako mi vadil legendárny bobek na PCXke, tak aj tu by som možno prijal tvar sedadla z jedného kusa (bez vyvýšenia v strede. Asi by bol menší podsedadlový priestor a horšie videl spolujazdec, ale väčší kus človeka by možno ocenil možnosť trochu sa sem tam posunúť do zadu.
12. poloha nôh pre mňa dokonalá. Uplne bez nutkania nejako ich prekladať, naťahovať , vystierať a tak.
13.Chrániče rúk fungujú aj ked vyzerajú úzko
14. Na hrazdu riadidiel neviem nahodiť držiak mobilu z Pecky. Oveľa širšie železo. Budem riešiť.
15.Zvuk perfektný. Určite nejdem riešiť žiaden výfuk. Ani kvôli zvuku, ani výkonu, ani výzoru. Možno keby mi ho v lete cestou na Istriu chcel silou mocou počas pauzy okolo Ivačnej Gorice na pumpe namontovať nejaký miestny Igor za 10 €. Velké peniaze by som ale asi za to nedával. Takto je to ok.
16. Jazda celkovo perfektná, som veľmi spokojný. Ešte viac som sa utvrdil v tom, že je to motorka presne pre mňa. Ked bude zajtra pekne a sucho, tak možno ju prebehnem aj po tme a dám vedieť ako to svieti. Aj svetlá, aj displej
17.Autá sa uhýbajú ako motorke. Započujú, uvidia, nepodceňujú. Všetko ok
18. Na moje dialničné pocity si ja aj každý koho by zaujímali bude musieť trochu počkať. Asi až po tej výmene oleja. Aká je maximálka, ako sa pri nej budem cítiť, ako so mnou budú hádzať výry tesne za kamionom, ako pri tom hučí helma. Sám som zvedavý kedy to bude. Slubujem , že sa posnažím
.
19.Ked nejaký ADV čakateľ má dotaz na niečo, rád pozriem (skúsim ) a odpoviem