dejavu píše:Predok ale licuje fakt "takmer" ako motorka - no to mě vysvětli, aká že to je MOTORKA, s kterou to srovnáváš. Podle popisu reaguješ na můj příspěvek, tak já tu s tebou klidně ztratím nějaké to slovíčko.
A afriku jsi trefil. Měl jsem ji, i MZ 150 a nakonec i Transalpa 700 a 150dinu PCX. Mám za sebou nějaký ten terén i brod. Rád se ale nechám poučit, že ADVO350 je stroj do terénu. Za mě naprostá blbost. Je hezký, to ti neberu, ale DO TERÉNU - byť i sebelehčího - klidně stačí louka po ránu, to za mě prostě NENÍ!
No s tebou je ťažko. Ja napíšem, že neporovnávajme s nijakou Afrikou, ale so skutrami a ty tu napriek tomu práve tú Afiku vytiahneš.
Vidím, že je pravda to, že nám už rozumiete menej ako my vám, Takže preložím- "TAKMER = TÉMEŘ" .
Preto ostaňme pri skutroch. Normálne ťa o to prosím, lebo sme dokecali, bude sa mi to zdať zbytočné.
To ked niekto napíše , že si napríklad do NCčka vie odložiť helmu a vie to mať aj v automate a preto to má niektoré "TAKMER" skutrové vlastnosti, tak ty sem nabehneš, že halo, do XMAXA dáš dve helmy pod sedadlo a dalšie dve do kufra, tiež že v popojíždení zápchou tvoj variator nehegá tak ako DSGčko na NC čku ? Nie on to porovná s motorkami a vie že na tieto výsostne skutrové vlastnosti nedosiahne na 100 %. Kapiš ?
Nebudem tu rozpisovať, kadiaľ som už na ADV prešiel. Raz sem zavesím videjko. Nie kvôli tebe, myslím , že ty neuznáš, že mám pravdu, ani ked preletím oba cielové bubny u nás na motokrosovej trati vzduchom naraz. Ty si si skrátka vsugeroval, že ADV je preplastovaná Forza a nemá absolutne žiadny rozdiel v jazdných vlastnostiach v terene oproti Forze , či Xmaxu.
Kedže nevieme spraviť testík prejazdu týchto skutrov v rovnakom terene (najlepšie jedným jazdcom, aby sa nestalo, že ty na Xmaxe budeš klon Pastranu a Peterhansela a ja ako silno šmatlavý amater sa budem za tebou brodiť v prachu a blate.
Preto musíme vynechať dojmologiu (tú nechajme pánovi Mackovi, čo začal testovať skutre namiesto mobilov a my sa skusme aspoň trochu držať meratelných čísel a nejakých technických údajov.
Takže zaujímal by ma tvoj názor na pár vecí:
1.Prečo podľa teba nemá na jazdné vlastnosti v terene vplyv obrátená , dvojokulárová vidlica oproti obyčajnej bicyklovo.skutrovej ?
2.Prečo podľa teba nemajú širšie riadidlá vplyv na stabilitu pri prejazde hlavne pozdlžnych nerovností ? Fyzika základnej školy (myslím že to má niečo dočinenia s prenosom síl a pákou ) mi napovedá, že to tí Japonci natiahli doširoka práve preto.
3.Prečo podľa teba nemá vplyv na prilnavosť v terene hrubší vzor pneumatík ?(viem, to je najjednoduchšie vymenitelná súčiastka, ale tipujem, že to ty ani iný bežný majiteľ Forzy či Xmau neurobí ). Na tej tvojej lúke rozdiel nepocítiš ? Tiež sa im tie poloendurové Metzelery len zvýšili v sklade ?
4.Prečo podľa teba montujú tie nádržky na zadné tlmiče (mimochodom podľa zahraničných ADV for najproblematickejšia súčiastka ADVčka, veľa ich tečie , možno bude zvolávačka ). Aby sa malo čo pokaziť, nie aby to zamedzilo dorazu zadnej časti ?
5.Prečo podľa teba spravili tie väčšie výrezy v spodnej časti prednej kapotáže ? Aby nám viac fúkalo na kolená, alebo aby sa ľahšie dala vystrčiť noha dopredu ? (myslím, že tebe ako jazdcovi z terenu a brodov nemusím vysvetlovať, čo tým ja a hlavne konštruktéri mysleli ).
6.Prečo podľa teba ADV čko napriek rovnakým železám horšie brzdí ako Forza ? Sa pomýlili pri nastavovaní ? Nie, je to nastavené viac do terenu, tak aby sa brzdy ťažšie zakusli a neskôr zaplo ABS, kedže tak si to skrátka nastavenie do prachu a blata vyžaduje. Moto GP určite na asfalte lepšie zabrzdí, ako krosska. A v terene to bude opačne - v cesťáku sa ten kablik od ABS v terene zblazni, čo furt bude posielať nejaké informácie. Tiež myslím že profikovi vysvetlovať nemusím. Drobné rozdiely a nuansy v nastavení, ale všetko tak, že ADV lepšia v terene, Forza lepšia na ceste.
7.Prečo podľa teba nemá vplyv na prejazdnosť terenom vyššia svetlá výška ADV ? Ak dobre viem, tak je to 145 mm ADV vs 135 mm Forza (a mayslím aj tvoj Xmax ).
8. Drobnosť ako kryty heftov, ktoré vietor veľmi nezachytávajú, ale prípadné švihajúce konáre aj hej a predný štít, ktorý sa dá dať až úplne dole nech netrčí ani cm, nech ho naopak nedajú definitívne dole tie isté konáre sú namontované tiež len kvôli zvýšeniu hmotnosti ?
Ked na tieto otázky dokážeš rozumne a zrozumiteľne (pozor , síce v slovenčine podobné, ale nie rovnaké slová ) zaargumentovať, tak sa modli, nech sa to dozvedia v Honde. Uvedomia si, že vyhadzujú von oknom neskutočné prachy a skuter, do ktorého názvu zakomponovali odkaz na Adventure poslanie, ked stačilo fakt len dať na Forzu iné plasty a vybrať elektromotor z plega. A možno dostaneš nejaké šušne za kowhow.
Apropo, ked sme pri vyššej svetlej výške, tak tu to všetko medzi variatorovými motorkami likviduje nová Aprilka SR GT. Tá má až 185 mm (mimochodom sa mi zdá že ešte vyššiu ako XADV 750). Tá bude mať podľa mňa napriek absencii obrátenej vidly a menšiemu výkonu ešte lepšiu prejazdnosť terenom, Práve vdaka tej svetlej výške a oveľa nižšej hmotnosti.
Preto podľa môjho názoru z 350kových Hondáckych skutrov
ADV je najlepší z nich na zlých cestách a terene (dôvody vyššie dostatočne rozpísané )
Forza je najlepšia na dialniciach a dobrých cestách v rýchlostiach 90km/h+ (lebo to megaplego jak z Goldwingu, dokonca elektrické )
SH čko je najlepšie v meste (lebo je najužšia a najľahšie sa na ňu nastupuje)
Tvoj XMAX mi vychádza ako najpodobnejší s Forzou.
PS: No a ked som čítal tvoju prúpovídku z historie, tak mi až nostalgická slza ukápla, ked som si tiež spomenul na moju MZku z minulého storočia. Mal som tú škaredšie nádržovú 250ku (nie 251 ), brázdil som to tu na madarských špzkách . Lepšia ako J 350 638 .