Četl jsem zdejší názory ohledně ADV vs terén. Svět se zbláznil
Pryč jsou doby, kdy se jezdilo na Simsonu a Simson jezdil všude. Dnes všechno pod 500 ccm je strašně agilní a vlastně jen do města a na nákupy. Skútr je jen na silnici a na žádné velké cestování. A ADV skútr už je přeci úplný nesmysl, protože ty zdvihy jsou nízké a kolečka malé. Najezdil jsem kolem 10.000 km na skutrech do 125 ccm po celé JV Asii v oblastech, kde nejlepší silnice často soupeří s třetí třídou v ČR. Skútry v zuboženém stavu, výkonově na míle vzdálené ADV. Jezdil jsem na skútrech na cestách, které byly cestami jen proto, že se po té planině někdo prošel a byla tam od rána prošláplá tráva. Do kopce v deštích a na šutrech, kam by česká noha bez pohorek nevstoupila. Drtivou většinu cest navíc ve dvou s manželkou. Nebylo to vždy pohodlné a výjimečně šla žena po svých, protože cesta byla opravdu ve stavu, do kterého by český recenzent neposlal ani Himalayana. Sesedal jsem výjimečně v situacích, které už byly za hranou zdravého rozumu (byť v tamní oblasti naprosto normální). Jet v písku po pláži občas nejde.
Tím nechci prosazovat skútry na úroveň univerzálních strojů. Jen podotýkám, že je mnoho zemí, kde je to hlavní dopravní prostředek, infrastruktura je prachbídná a žádný masivní přechod na adventure stroje se nekoná. Skútry mají extrémní limity, jízda na horších silnicích není tak pohodlná, ale to čemu tady v naší kotlině říkáme terén zvládne s trochou sebezapření a naklepaných kotlet většina skútrů. Na ADV 350 je toho sebezapření potřeba mnohem méně. Máme tu moc pohodlné prdelky. S ADV 350 projedu všechny běžné polňačky, tankodromy i lesní cesty, pokud zrovna někde není vyloženě bláto. Pokud tohle někdo hodlá denně jezdit, koupí si stejně jiný stroj. Vůbec bych neváhal vzít ADV třeba do Albánie, kde jsou běžné silnice mnohem horší.
Přívlastek ADV se vztahuje na rodinu skútrů, nikoliv na jednostopý svět obecně a je tam naprosto zaslouženě. To píšu jako člověk, který má proti ADV milion jiných osobních výhrad, které mě možná doženou k prodeji.