valsidalxam píše:
... Ale naspäť k JASO. Tá odpoved od niekoho veci znalého s časom aj ochotou polopatisticky vysvetliť v čom spočíva rozdiel a v čom riziká by ma aj tak zaujímala (možno nie len mňa). Aký vlastne rozdiel v tom presne je.
Každopádne to, že MB sa v žiadnom prípade nesmie naliať do normálnej motorky sa zhodli všetci moji live kamoši čo majú niečo dvojkolové v garáži.. Oni ked kupujú tak pátrajú po tom štítku a musí tam byť MA. To je taká zhoda názorov, že o tom som už presvedčený aj ja....
Tak tohle téma - Norma JASO MA/MB už se tu probíralo v jiných vláknech víckrát a přitom je to jednoduché:
Oleje dle normy JASO MB obsahují
modifikátory tření - to jsou přísady v motorovém oleji zlepšující tření - zvyšující kluznost třecích ploch (např molybden).
Výrobci motocyklů většinou použití přísad modifikujících tření nepřipouštějí kvůli mokré spojce (spojka v olejové lázni), která by s modifikátory tření v oleji mohla prokluzovat, proto je vyžadovano plnění normy JASO MA (případně podskupiny MA2 pro motocykly s katalyzátorem)...
A já vím, že do B650 musím používat kvůli mokré spojce a katalyzátoru oleje JASO MA2 a také opravdu znám případy prokluzujících spojek při nerespektování této normy.