valsidalxam píše:nechápem tie spotreby, čo dokážete spraviť. Ja pod 4 l málokedy, 3,2 len ked sa vozím s kolegami 125kármi (ale to okrem smečky PCXkárov musí ísť s nami aj jeden vzduchový 8 koňový SYM Crocs.
Niečo robím zle
Áno. Musíš detailne porovnať tie tvoje jazdy (vlastne to v nich aj vysvetluješ) a moje. Potom sú tu ďalšie faktory a to technické hladisko a faktor (bez urážky) technicko rozumový t.j. pochopeni princípu mechaniky motora v súvislosti s všetkými komponentami skútra.
Je to asi na dlhú debatu a ty si sčítaný a vieš aj googliť tak si to určite dohladáš.Ale keď si oslovil mňa v cestovatelskom vlákne skúsim niečo napísať volnými slovami bez vedeckých výpočtoch.
Ad_1 Rozdielne jazdy, Dialková a mestská poťažne prímestská. Motor pracuje dlhodobo v ideálnej prevádzkovej teplote. Trenie je na minime v prevode a
ložiskách na kolesách. Čo pri tvojej jazde nie je.
Ad_2 Ja si sám servisujem skúter a viem ako a či je menený olej,filter a hlavne vzduchový filter. Nemusím veľa písať ale keď je zanesený vzduchový
filter tak prietok nasávaného vzduchu je ťažší a tým pádom aj nasávaná zmes je v inom pomere benzín vs vzduch. Ďalej aký použitý benzín a olej
v motore. Tlak v pneumatikách - odpor vzduchu a váha (zaťaženie) Vodič a ostané veci čo sú v kufroch. Ja mám 73 kg aj z botami ty možno viac.
Ad_3 No a teraz najdôležitejšie,rozumové. Nebudem ťahať za hefty keď to nemá žiadnu alebo minimálnu účinnosť. Predvídam, zbytočne nebrzdím,
nechám skúter zabrzdiť sán a už len dobrzdím. Do kopca a pri velkých aerodynamických odporoch náporového vetra nedávam kontru a radśej
uberem trochu. Ja som dlhoročný šofér a ECO jazda bola základom mojej druhej výplaty. Mám to v krvi a hlavne ma to baví. Som strojár a vyučený automechanik.
A zabudol som že na východe je váčšia zima a pri celoročnej prevádzke aj to spraví svoje. Ja mám cestou do práce teraz najmenšiu spotrebu skoro žiadnu, lebo chodím na elektro-kolobežke.