Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Honda adv 350

15 črc 2024, 13:49

Čím více to čtu, tím více vidím, že jsi mimo. Zadní řemenice není součást spojky, ale celého variátoru. Obě přední polořemenice + zadní řemenice s kontrastní pružinou tvoří mechanismus variátoru. Variátor musí mít vždy dvě kompletní řemenice a řemen. Pouze tak a nikdy jinak tvoří věc která se nazývá variátorový převod. Spojka jako taková jen a pouze zajišťuje přenos točivého momentu ze sekundární řemenice variátoru na sekundární převod zadního kola. Když na to přijde, tak pro funkci variátoru nemá absolutně žádný vliv a kdyby tam nebyla, variátor by fungoval stále stejně, jen by nepřenesla otáčky dál na kolo.
Najednou už píšeš, že je potřeba po takovém zaplavení udělat určité opravy, ale původně jsi tvrdil, že to tomu vůbec nevadí.Pro mne za mne, klidně si z toho udělej ponorku a pak s tím rok jezdi než to zaklepe. Já tvrdím, že je lepší se hluboké vodě (třeba nad 20-30cm) vyhnout, protože škody můžou být dost vysoké a určitě je pak nutné celý variátor, vč. spojky rozebrat, vyčistit a co je potřeba promazat, popř. vyměnit ta otevřená ložiska. Celý variátor myslím vše, co je pod krytem variátoru tzn. obě kompletní řemenice a spojku. Výrobce se snažil alespoň trochu filtrovat i vzduch který tam žene kvůli chlazení a podle tebe vůbec nevadí že se zaplaví špinavou vodou při průjezdu nějaké laguny, nebo brodu.

Re: Honda adv 350

15 črc 2024, 14:39

Původně jsem psal že ty ložiska nevydrží třeba 60tis ale miň,oprava pár korun a 1,5h práce.zadni řemenice ať chceš nebo ne je součástí spojky,všude v rozkresech to tak je uváděno.Jak to funguje vše jako komplet moc dobře vím.Když všude řekneš zadní remenici varia,všude ti dají ten díl co se do něj vkládají válečky.Koukni třeba na partsdepot co je pod rozkresem variátoru.Vario a spojku stejně rozebíráš a cistíš při servisu,pokud ho děláš pořádně,a nebo když cuká při rozjezdu.Jasně že je lepší vodou nejezdit v tom se s tebou shodnu,ale aj kdyby tak to není tak likvidační jak píšeš, scénář že pomalu ulámaný vrtulky polořemenice ,který můžou zlikvidovat celý variátor když se šikovně pokládají tak zničí z logiky věci řemen,ten se může nabalit na kliku plus ji případně aj ohnout,plus kouslé ložiska,to jsem převedl do extrému co jsi psal že se může stát.Nestane se z toho vůbec nic,jen ty ložiska vyměníš holt o trochu dřív,ale oni si řeknou sami kdy jsou zralý na výměnu

-- 15 črc 2024, 13:45 --

Tímto bych debatu na toto téma ukončil,je vidět že né úplně se ve všem shodneme,každý máme svůj názor.Ale koukni se na rozkresy dílů,třeba budeš překvapen.

Re: Honda adv 350

15 črc 2024, 21:59

ci pana chlapi, vidno, že obaja do toho dosť vidíte a sporíte sa tu o detaily ako keby ste úplne iné hovorili.
To ja sa musím pochváliť, že som v sobotu mal tiež dolu dekel z variatora, reku že kuknem remeň, prípadne vyfúkam, vyčistím, ked tam bude niečo nadrolené. Na moje velké prekvapenie remeň jak nový, všetko uplne čistučké. Nabehané 14000km.Tak som to zavrel naspäť, k nejakým valčekom, či pružinám už sám seba nepustím, prvýkrát isto nie.
Poprosím info, skrutky dekla na nejaký moment som mal dotiahnuť, či len tak akurát?

Re: Honda adv 350

15 črc 2024, 22:30

Pokud máš cit,tak akorát,pokud cit nemáš,tak 10nm,což je celkem málo.Mohl jsi aj silikonem jemně máznout to gumové těsnění co je okolo deklu.

-- 15 črc 2024, 21:34 --

Plus v tom černým odlitků co je na třech šroubení je molitanový filtr,který si občas zaslouží vyprat v jarový vodě,hodně lidí vůbec neví že tam je.

Re: Honda adv 350

16 črc 2024, 03:32

Diki , skúsim prejsť momenťákom. A z toho plastu som vytriasol dva kamienky , skúsim to rozobrať ešte raz a pozrieť ten molitan.

Re: Honda adv 350

16 črc 2024, 13:19

Dnes jsem byl ve scooter-tuningu na změření výkonu. ADV má najeto necelých 10 tis. km, takže je zajetý, žádné další zlepšení výkonu už samo od sebe nepřijde a je pár stovek km po výměně všech olejů a filtrů, takže ideální čas na změření.
Téměř od počátku je na něm nainstalována sada od Polini (polořemenice s čepem, kontrastní pružina a sada válečků). Od prvního svezení bylo jasné, že ke zlepšení došlo, ale aby to nebyl jen placebo efekt, chtěl jsem mít v ruce nějaký graf. Ten potvrdil to, co jem si myslel. Zlepšení průběhu výkonu hlavně do rychlosti necelých 80 km/h. Nějaké další zlepšení nad touto rychlostí, včetně vyšší rychlosti jsem už nebyl schopen rozeznat, ačkoliv podle grafu tam je.
Přiložím graf na kterém je porovnání s jiným, zcela seriovým ADV které bylo na brzdě někdy předemnou. Vím, že to není úplně ideální porovnání, jelikož se jedná o dvě motorky, ale rozdíl je natolik výrazný, že je i tak vypovídající.

-- 16 črc 2024, 12:24 --

Zde je pak graf čistě mého ADV
ADV - moje.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Honda adv 350

16 črc 2024, 23:48

Pozerám manuál a nikde nevidím uvedený prevodový olej, neviete aký olej (špecifikácia) tam má ísť? Takisto sviečka...

Re: Honda adv 350

17 črc 2024, 00:52

Olej do převodu je stejný jako do motoru.Svíčka je NGK,LMAR8L-9

Re: Honda adv 350

17 črc 2024, 11:17

Díky

Re: Honda adv 350

25 črc 2024, 21:01

Čégo ve spolek . Jen se chci podělit s vámi o zkušenost s první garančkou Advčka model 2024 po 1000km.Honda Hlaváček Olomouc cena 3251kč. Časově asi 1 a půl hodky. Motor lehce politý olejem , na variátor nebylo šáhlé ( Kryt variátoru zamaštěnej a zaprášený ) , ve vnitř černý prach . Když jsem to říkal technikovi při placení, že je kryt stejně zaprášený a zasranej , že na to nikdo nechyt tak mlčel. Doma proběhla rozborka a zborka .Vyčistil si a vyfoukal variátor a rozběhové spojky , odmastil kryt , ještě byl i bordel a kamínky ve filtru přívodu vzduchu variátoru ( ten molitanovej kroužek). Raději jsem vyměnil a propláchl i olej v převodech ( byl černej a plnej jemných pilin).Poskládal přetáhl momenťákem a teď už jenom jezdit .Nechci tady plakat ,jen tak pro zajímavost jak se dělají prohlídky v origo servisech.

Re: Honda adv 350

25 črc 2024, 21:08

No ty kokos, to je silene, asi bych se na miste vzteknul a splasila by se mi kladiva :cry: :twisted:

Re: Honda adv 350

26 črc 2024, 06:26

cena mojej prvej prehliadky po 1000km v Košiciach bola 60€, jak počítam, tak počítam, menej ako polovica.
Druhá po roku bola za 78€.
Ale čo ma viac zarazilo bol ten bordel pod deklom variatora čo si našiel.
Teraz po dvoch rokoch som si to už pozeral sám, a bolo tam všetko čistučké, nemal som ani čo vyfúkať. Akurát z toho čierneho dekla som vysypal dva kamienky.
Možno len na začiatku sa tam ten čierny prach spraví, z úplne nového remeňa (to ich samozrejme neospravedlňuje, že to nevyčistili).
Uvidím, čo bude po výmene remeňa, či tam bude tiež nejaký bordel.

Re: Honda adv 350

06 srp 2024, 12:05

Borci, kamoš uvažuje o ADVu. Už se projel na tom mojem hrkači a na ADV, to mu sedí trošku líp, ale pocitově to jede stejně. Akorát teda co ho krom nějakých drobností zajímá je ta spotřeba, která je o litr větší než u maxe. Je to opravdu tak? A ti, co přesedlali z Maxe na ADV, nelitujete?

Obrázek

Re: Honda adv 350

06 srp 2024, 12:31

no tá spotreba asi aj hej. Ja ked idem ako sa mi páči, tak som okolo 4l. Ak idem s tabletkami na ukludnenie a snažím sa o spotrebu, tak 3,2l (ale to je tak raz za rok, či sa niečo nezmenilo.
Kolega na X maxe bežne chodí okolo 3ky, a ked šetrí tak je pod.
Najbližší výlet sa to ideme snažiť zmerať na presno, čiže natakujeme do plna, niekam sa pôjdeme spolu previesť (takže logicky rovnaké tempo) a uvidíme. Ale ja by som tomu rozdielovému litru aj veril, pol litru určite.

Napriek tomu by som osobne nemenil. Keby mi ten jeden a pol eura na sto km mal chýbať, tak to si radšej na pauzičke nedám kofolku, ale napijem sa čajíka, čo si doveziem z domu :D .

Vo všetkom ostatnom je pre mňa ADV lepšia (subjektívne samozrejme, oba sú to perfektné skútre)

Re: Honda adv 350

06 srp 2024, 13:26

Přešel jsem po 3 letech a téměř 20.000 km z Xmax Techmax na ADV350 a zde jsou mé postřehy:

Xmax:
spotřeba 2,4l/100 km, ale vyhýbám se dálnicím a jezdím cca dle předpisů. Když jsem jel přes Rakousko do Slovinska (naložený, přes Alpy a v At po okreskách 100 km/h tak jsem se dostal na 2,6 l).
Trochu měkčí sedačka, ale zas mě bolela záda (nižší a užší řidítka)a občas kyčle (kolena mám výš než zadek), celkově méně prostoru na nohy, lépe chrání před větrem na nohy a tělo (i v lehkém dešti se dá jet bez nepromoků). Originál štítek + deflektor a stejně jsou turbulence na helmu nad 80 km/h (mám 188 cm, někdo to může mít jinak). Subjektivně i přišel o něco málo živější do cca 70-80 km/h

ADV350:
Hlavní důvod změny jsou vyšší a širší řidítka - nebolí mne záda + výrazně lepší jízdní vlastnosti - lepší stabilita v zatáčkách (dokud jsem to nevyzkoušel, nevěřil jsem tomu, že v tom bude takový rozdíl), vyšší zdvihy tlumičů nezpůsobují rány do páteře, když člověk vymete nějakou díru (ale dostat je až na doraz také není žádný problém). Zas ale mnohem tvrdší a méně prostorné sedlo (nevydržím na tom sedět víc než hodinu v kuse!). Více místa na nohy (mohu je dát nejen dále dopředu, ale i více pod sebe a sedět jako na motorce), ale zase na kolena, holeně a do rozkroku fouká, nekryje tolik za deště. Originál plexi + deflektor sice obdobný hukot v helmě, ale nehází to hlavou. Spotřeba po cca 3000 km je 3,4l, hrubší a hnusný zvuk (ale to osobně neřeším, neb na zvuk to nejezdí), o něco menší prostor pod sedlem (je širší ale není tak hluboký a stejná helma se mi tam vejde jen tak tak!).
Tachometr dost výrazně kecá, při 50 km/h ukazuje cca 56-58 km/h a při 130 km/h ukazuje 145 km/h, takže lidi si myslí že je rychlejší než Xmax, ale dle GPS mají oba maximálku +- stejnou, tj. 130 km/h

Oby stroje jsou určitě kvalitní a záleží na osobních preferencích.
Kdybych to chtěl na dojíždění, asi bych volil Xmax (spotřeba + lepší ochrna před větrem/deštěm).
Odeslat odpověď