Čím více to čtu, tím více vidím, že jsi mimo. Zadní řemenice není součást spojky, ale celého variátoru. Obě přední polořemenice + zadní řemenice s kontrastní pružinou tvoří mechanismus variátoru. Variátor musí mít vždy dvě kompletní řemenice a řemen. Pouze tak a nikdy jinak tvoří věc která se nazývá variátorový převod. Spojka jako taková jen a pouze zajišťuje přenos točivého momentu ze sekundární řemenice variátoru na sekundární převod zadního kola. Když na to přijde, tak pro funkci variátoru nemá absolutně žádný vliv a kdyby tam nebyla, variátor by fungoval stále stejně, jen by nepřenesla otáčky dál na kolo.
Najednou už píšeš, že je potřeba po takovém zaplavení udělat určité opravy, ale původně jsi tvrdil, že to tomu vůbec nevadí.Pro mne za mne, klidně si z toho udělej ponorku a pak s tím rok jezdi než to zaklepe. Já tvrdím, že je lepší se hluboké vodě (třeba nad 20-30cm) vyhnout, protože škody můžou být dost vysoké a určitě je pak nutné celý variátor, vč. spojky rozebrat, vyčistit a co je potřeba promazat, popř. vyměnit ta otevřená ložiska. Celý variátor myslím vše, co je pod krytem variátoru tzn. obě kompletní řemenice a spojku. Výrobce se snažil alespoň trochu filtrovat i vzduch který tam žene kvůli chlazení a podle tebe vůbec nevadí že se zaplaví špinavou vodou při průjezdu nějaké laguny, nebo brodu.