Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
07 črc 2024, 13:17
Tak včera na diaľnici spotreba 4,8, pri zastavení na pauzu to kleslo na 4,6
. Tankoval som po 212km pri poslednej paličke
.
Rýchlopresun na skúter zraz
A ozaj ešte raz vďaka Radovi za poštelovanie predných svetiel a Rudovi za za sprostredkovanie servisu
07 črc 2024, 21:41
Tak áno "servisovali" sme u Rada blízko výjazdu na Scooter Camp 2024. Spojili sme príjemné z užitočným. Rado je asi jedniný ktorý si našiel na tie naše reflektory ktoré svietili pánu bohu do nebies grif a to tak že zobral gynekologické zrkadlo a šrobovák a išiel na to. Posedeli sme v spoločnosti skvelých ludí a už za tmy sme valili po dialnici domov.Išli šnúry áut tak neviem posúdiť aký sklon sme nadstavili, chce to samostatnú jazdu v tme.
SCOOTER CAMP 2024:Výjazd:
https://youtu.be/WzHvMMfyjEI?si=1-O15IwTDFLzApGFLetisko súťaže:
https://youtu.be/RNI_XfkjfWA?si=WlMyPuthYpm3yTk_
09 črc 2024, 18:17
Kdyby vám praskl řetěz
, tak aby jste viděli, jak to tam vypadá
(pujceno z FB)
Odesláno z Fold5
12 črc 2024, 09:24
Má někdo zkušenost, k čemu přesně je hned za předním kolem a blátníkem něco, co vypadá jako vstup chlazení/nějaký filtr? Strašně rychle se tam zároveň usazuje bordel/kamínky, apod.
Neboť včera jsem při návratu z Tater narazil na zatopenou cestu, kterou jsem se po 2 hodinách čekání rozhodl v návaznosti na rozhodnutí motorkářů, kteří zde taky čekali projet a mám podezření, že se do dané části mohla dostat při průjezdu v délce pár desítek metrů ve vodě cca 25-50cm výšky blátivá hnědá voda, kvůli tomu, že se při průjezdu náhle objevila menší vlna z toho, jak ten proud byl silný.
Oplatí se zkusit se do té přední části dostat a ověřit, zdali tam nějaká voda neuvízla, popřípadě to zkusit nějak vyčistit?
12 črc 2024, 12:31
Kurde mas enduro a par cm vody te rozhodi? Pokud to jede tak bych neresil
12 črc 2024, 14:26
nabíječka,to za předním kolem,co vypadá jako včelí plástev nebo jak jsi psal filtr je opravdu vstup chlazení.Těmi otvory tam proudí vzduch,a za nimi se nachází chladič.Voda ti tam žádná nezůstala.Ohni záda a podívej se zespodu případně tam stáhni rukou a pochopíš jak to funguje.Je tam totiž díra,aby mohl vzduch být nasáván těmi plásty a pod skůtrem jde zase ven.
14 črc 2024, 22:46
goes píše:Kurde mas enduro a par cm vody te rozhodi? Pokud to jede tak bych neresil
Problém je, že tohle žádné enduro není. Přední vstupní otvor k chladiči je v pohodě, horší je, že oproti motorkám, je zde nízko uložený motor a hlavně sání motoru a sání chlazení variátoru, kam by se voda mohla velmi jednoduše dostat. Průjezd 20 cm nic neudělá, ale 50 cm vody by už mohl být velký problém pro celý variátor.
14 črc 2024, 23:14
To goes ví,narážel na reklamy jaké se tomu na začátku dělali,že to je vhodné skoro na motokros.Vatiátor aj kdyby utopil tak žádný problém,tam na něm nic není,odlitek válečky a řemenice.A jestli jsi to měl někdy rozdělený,tak víš že vzadu v úrovni spojkového zvonu je ze spodu udělaný odtokový žlábek.On pan Honda není žádné blbec.Jó kdyby si cucnul vodu do sání tak je problém,ale to by tam zůstal a nikam už dál nejel.
14 črc 2024, 23:38
Kdyby jsi ten variátor někdy viděl, tak by jsi neřekl takovou hloupost, že mu nevadí utopení ve vodě.
14 črc 2024, 23:46
Tak mi to vysvětli,variátoru jsem viděl a opravoval hodně aj spojeķ.Pokud máš pádný argumen a není to neznalý výkřik, rád se poučím,člověk se má učit stále.Hloupost jsem dle mě nenapsal.
15 črc 2024, 00:25
Mluvím o zatopení variátoru ne o pár kapkách z deště, takže první věc co nastane je zákon hydrodynamiky. Chladící vrtule na první řemenici na klice má běžné provozní otáčky kolem 6tis. RPM a rozhodně není stavěná na hustotu a čerpání kapaliny, ale vzduchu, takže pokud to její lopatky přežijou tak začnou kapalinu (vodu) tlačit dál. Zatopení variátoru znemožní nebo ztíží pohyb válečků, jelikož se také nepočítá s protlačováním kapaliny jedním nebo druhým směrem. Průnik vody způsobí působením koroze poškození otevřených ložisek (2 v zadní řemenici) a poškození středového čepu přední řemenice, jehož hladký povrch je důležitý pro správný pohyb řemenice po něm. Dále poškození třecích ploch zadní řemenice a po nějaké době i postupná koroze všech kovových částí variátoru (čepů, přední a zadní osy, spojky...) A jelikož tam nikdy ani nenateče destilovaná voda, ale naopak voda s vysokým obsahem brusných částí (jemný písek, hlína, atd.) dojde k poškození všech třecích ploch od hlavního čepu, ložisek až po řemenice.
Takže prvotní riziko je vliv hydrodynamiky a sil které kapalina způsobí a sekundární riziko je vliv vlhkosti a nečistot na všechny díly variátoru.
15 črc 2024, 01:09
Bavil jsi se o variátoru:se skládá,přední polořemenice zadní polořemenice do které se vkládají válečky a ,která má z každé strany gumové kroužky dále železný kryt vodítka varia,variátorový čep Toť asi vše.Když to utopí stane ce co?max ti trochu orezne pod čepem klika a ani to ne,protože je potáhlá tenkou vrstvou vazelíny která tam drží celkem dost,čep bude v pohodě, na něm tu špínu stáhnou ty gumový kroužky.Lopatky to určitě přežije,protože to má jak sání,tím molitonovým filtrem,tak zároveň aj vývod,ten je ve spodní části krytu pod spojkovým zvonek,tím pádem tam žádný příšerný tlak není a vrtulka nebo jak to nazvat na přední polořemenici to žene dál dovnitř k výusti pod spojkový zvon,tak voda skoro hned vyteče,teplo a vzduch který tam valí to brzy vysuší.Toť asi k variátoru o kterým jsi psal,ten jemný bordel který se dostane přes molitan tam takový problém nenadělá,nemá na čem,ze řemenu tam je taky,a vario jak mi začne cukat při rozjezdu,tak vyčistím,prostě běžný servis.Spojka o který jsi ale nepsal,tak tam přední ložisko od směru co na něj koukáš má gumové krytí,jehličkové v zádu ne,tam tudyse možná může ňáká voda dostat,ale je dost napatlané vazelínou.Tak holt nevydrží 60tis,ale vyměním je obě až se začnou ozívat,dám u toho cígo práce na hodinu půl a cena cca tisíc Kč.
-- 15 črc 2024, 00:14 --
Zdravou debatu mám rád, ale ne že napíšeš že jsem neviděl vario a píšu hlouposti.
15 črc 2024, 07:40
Ty se mi zdáš. I zde píšeš další hlouposti, které by jsi nenapsal, kdyby jsi měl alespoň základní znalosti o strojírenství, mechanice apod.
Už jen napsat, že variátor je pouze přední řemenice je hloupost. Zadní řemenice je také součást variátoru. Jedna bez druhé neumí nic. Jediné co z toho lze vyjmout jako vlastní komponentu je spojka. Tvůj popis je zcela mylný. Ložiska jsou tam celkem 3, z toho pouze jediné je oboustranně kryté a to ve víku variátoru. Další jehličkové i jedno kuličkové je otevřené, takže jejich potopení je později zničí. Rozhodně ani nejsou pod silnou vrstvou maziva. Porovnávat křemičité nečistoty a prach ze řemenu je taky úlet.
Vůbec nemáš ponětí co dokáže voda způsobit jak svoji okamžitou přítomností, tak pozdějším působením na použitých materiálech.
15 črc 2024, 09:42
berka píše:goes píše:Kurde mas enduro a par cm vody te rozhodi? Pokud to jede tak bych neresil
Problém je, že tohle žádné enduro není. Přední vstupní otvor k chladiči je v pohodě, horší je, že oproti motorkám, je zde nízko uložený motor a hlavně sání motoru a sání chlazení variátoru, kam by se voda mohla velmi jednoduše dostat. Průjezd 20 cm nic neudělá, ale 50 cm vody by už mohl být velký problém pro celý variátor.
v obecne rovine neni problem motor ponorit do vody, on je vcelku solidne utesneny, aby se nedotalo nic tam a ani dovnitr. Problem bude primarne to sani, to jak se nadechne s vodou, tak to bude problem nasobne vetsi, jak to, zda je motor ve vode z pulky nebo cely.
Co se tyka variatoru apod. tam vas necham diskutovat, jelikoz netusim jak moc je utesneny a neni. Ja mam ted DCT a to je taky vcelku solidne zapouzdrene a vstupem je dle meho jen osa nak tere je pak z venku ozubene kolo na retez...
15 črc 2024, 12:42
Berka umíš číst co jsem napsal?jasně tam píšu že vario se skládá ze dvou polořemenic.Můj popis je přesný přečti si ten začátek ještě jednou.Ty jsi psal o variátoru a ložisko v deklu na které jsem fakt zapomněl je spíš součástí spojky ne varia.Variátor jako takový nemá žádné.Kuličkové je ze předu spojky kryté jak jsem psal.Vítr to vysuší a vychází mimo budeš to tam mít zasraný,ale třeba řemenice čep budou čisté,stáhnou to ty gumové kroužky řemen a vzduch to umístí mimo rotující části.jak ti asi orezne klika pod čepem?minimálně.tak ji při servise jemně obrousíš smirkem a dáš na ni zpět jemný film vazelíny.A voda ti fakt lopatky neutrhne,doufám si tvrdit že by vydrželi povolení varia místo zaaretováni v těch dvou dírkách,a to se utahuje 123nm.Otázka jak voda zničí a co na variátoru?když tam není ani žádné ložisko.Loziska ve spojce a deklu vydrží o něco mít,to jsem psal že výměna je 1,5hod práce a 1000kč.Tvá původní reakce byla na zničení variátoru po utopení ve vodě.On s tím nejel hodiny v korytě řeky.
-- 15 črc 2024, 12:16 --
Zadní řemenice je součástí spojky,jako konstantni pružina,pakny a ty malý pružiny spojky.Vario je navlečen na klice,spojka na hřídeli od převodu.S toho plyne ve předu je vario,v zadu spojka a spojeny jsou ty dva celky řemenem.