Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
30 čer 2024, 18:01
smatesprodám ti moje
SR\/ tam ti koně hnedtak nedojdou
02 črc 2024, 07:49
Chlapi, nejaké názory na umývateľný vzduchový filter K&N do ADVčky?
Ideálne od niekoho, kto tomu úplne technicky rozumie čo to môže obnášať, ale aj od ľudí čo to používali (používajú) hoci aj v iných skutroch.
Nejde mi o úsporu peňazí, cena papierového filtra v Honde nič strašného (kolo 20€), za tolko mi to každoročné čistenie a následné olejovanie KNka nestojí.
Len mi bolo povedané, že skrátka motor lepšie dýcha, a napriek tomu sa do neho nedostáva viac bordelu ako s originálom, takže kvôli tomu by som si tie výmeny oleja kľudne predlžil a zašpinil sa pri tom viac.
Vraj aj kombinácia otvorenejšieho výfuku a original vzduchového filtra trochu stráca zmysel a k ladáku má ísť automaticky aj športový filter.
Diki za odpovede.
02 črc 2024, 13:30
Trochu zbytečný dotaz někoho kdo má roupy ?
Teorií kolik bordelu se dostane do motoru s neoriginálním filtrem ti můžu taky říct několik.
Můj názor je, že na sání má být pokud možno originální produkt ... nechceš mít ve válcích brusnou pastu. Proč měnit něco co výrobce navrhnul a funguje to.
02 črc 2024, 14:12
tak zas nie všetko od výrobcu musí byť to najlepšie. Už len kvôli cene toho výrobku nie. Tým netvrdím, že tu u vzduchového filtra to tak nie je, nevyznám sa veľmi do toho, preto sa pýtam.
To že z toho KNka sa dostane do motora viac bordelu (ako píšeš brusnej pasty ) vieš z nejakej skúsenosti, alebo si to len myslíš? Samozrejme, keby to malo škodiť, tak to meniť nebudem.
Každopádne princíp toho čistenia vzduchu je trochu iný, kedže bordel nezachytáva papier , ale vlastne ten olejový film na nejakých mriežkach. Aspoň ja si to tak predstavujem. A je možné aj to, že sa výrobca predpísanou výmenou filtra poistí, aby tento umývateľný niekto zle neumyl (nenaolejoval).
Každopádne ked som menil teraz vzducháč, tak bol strašne špinavý. Nie že zaprášený, ale hotové blato v ňom bolo. Možno by som niečo umývateľné riešil aj častejšie ako je predpísané
02 črc 2024, 16:53
A co ti brani menit filter castejsie od vyrobcu? Robim tak od nova po kazdych 15tisic km.
02 črc 2024, 16:59
Ten filtr byl u ADV mrtvej už v 8.000 km. Tohle z X-maxe taky neznám.
Odesláno z Fold5
02 črc 2024, 18:19
tak som trošku poguglil, a tento týpek asi presne vie o čom hovorí.Je to na dlhšie čítanie, ale ku koncu zrejme vyplynulo, že pokiaľ človek nechce byť nejako extra velký služobník svojho stroja (čo ja rozhodne nechcem ), tak športový vzduchový filter skôr nie.
https://www.oleje.cz/forum/post135351.html#p135351-- 02 črc 2024, 18:56 --
a tento rumun na to išiel uplne sofistikovane a spravil merania, ktoré by mu aj mythbusters závideli. Rezultát mu vyšiel tiež proti , takže asi rozhodnuté, nestojí to zato dávať niečo iné ako originál.
https://www.youtube.com/watch?v=YypvDEQyNBYLen jedna vec ma štve na tých skutrových filtroch. Prečo sa nedá meniť len vložka. Však nech si fabrika účtuje rovnakú sumu len čisto za tú papierovú kocečku ako za komplet filter, ale vyhadzovať zakaždým celý ten plast okolo samotného filtra, tak to sa mi zdá dosť velké a hlavne zbytočné plytvanie zdrojmi planéty. Určite by sa to dalo robiť tak, že by sa dalo meniť len to čo musí.
Neviem, možno je to ochrana , aby nevedel robiť náhradné filtre akýkoľvek ujo v garáži.
03 črc 2024, 13:18
Tento tiež niečo rieši s filtrom, ale vôbec tomu nerozumiem
https://youtu.be/gMsZfIEGfBU?si=reN5qYGdu4H0WiG2
03 črc 2024, 19:19
Jednoduše vyndal tu gumovou trubku která je uvnitř filtrboxu. Také jsem ji před pár týdny vyndal, po týdnu zase vrátil a druhý den zase vyndal, jelikož mi přijde, že bez ní to lépe jede. Možná jen placeboefekt, možná ne. Každopádně bez ní má skútr mnohem hlubší zvuk, trochu je více slyšet, ale rozdíl ve zvuku je výrazný.
03 črc 2024, 20:45
Na tu "trubku" jsem se ptal ve svem servisu. Rekli mi, ze to zkouseli na ruznych strojich, ale prinos byl vzdy jen vetsi hluk. ( Puvodne jsem si totiz myslel, jestli jeji delkou, prumerem atd., treba vyrobce drobne neladi i vykon motoru, aby splnoval nejake EU normy )
04 črc 2024, 06:52
Já si pohon upravil a řekl bych zefektivnil. Proto, že mě štvala spotřeba, vážím 108kg jízda Praha a okolí. Tím že celý život (50r) dělám motory a stroje mám nějaké povědomí co a jak tak naslepo sem nekonal. Dost sem řešil jako nováček ve variatorech s nadšencem Honzákem scootertuning.
Takže prvně kvalitní palivo (Verva 100) hlavně neřeším odstávku a degradaci bio. Poté výfuk bez katu (Arrow) parkuji v podzemí a smrad či hluk minimální! Oproti Versysovi v základu
Následuje sání celoplošný filtr DNA + odstranění vstupní trubky do airboxu + emulátor lambda = optimální plnění, spalování a vývod = o něco větší výkon a hlavně nižší spotřeba.
Rychlejší reakce a akcelerace variátor Polini Hi Speed + středně tvrdá spojka. A hlavně po startu odblokovat (vypnout) omezení výkonu alias kontrola trakce. Výsledek - velmi spokojen velmi. Jak říkám kamarádům motorkářum, že na mém skútru mám rychlost zadara.... otočím zápěstím a tachovych 140 je hned. Řekl bych, že oproti Versysovi jezdím po a v okolí města určitě rychleji na Forze. A spotřeba? Dříve ke čtyřem po zefektivnění k 3,5. Hlavně to pořád nedrtim jen pohon má více síly a rezervy.
A co se týče přetahování se mé Forzy s motorkama třeba na trase (Praha) ul Průmyslová s plno semaforama od Hloubětína k Hostivaři klidně i večer bez aut? Mezi krátkými vzdálenostmi semaforů nemá moto šanci (kolem spalovny). Delší úseky kde dosahnou 150-180 mají problém dobrzdit k čáře, zelenou nemají
Ze zkušenosti, většinou dají se mnou 1-3 semafory a pak to vzdají. Ano i můj Versys 650 v základu mou Forzu vypraší ve městě, ale za jakou cenu
Za mě, koho to baví a ví co činí má zefektivnění pohonu smysl. Já neřešil náklady, ale chtěl zachovat životnost pístové skupiny. Jo a samo , že jsem si vědom, že sem utratil mnohonásobně více za zefektivnění než kdych jezdil o půl litru na sto více
Každý ať dělá co uzná, kola dolů kolegové
04 črc 2024, 08:09
Bez grafu výkonu před a po úpravě, je to jen pocitová záležitost.
Odesláno z Fold5
04 črc 2024, 08:31
Variátor Polini tam již mám, trubku ze sání jsem vyndal a ještě jsem hodně uvažoval nad emulátorem lambdy. No, řeknu na rovinu, cena 3,5-4 tis. Kč mi od toho odradila. Pokud by stál kolem 2 tis. Kč tak to vezmu, ale takhle mi to přijde dost drahý.
Při odstranění trubky ze sání, mi přijde že motor lépe táhne ve vysokých otáčkách. Vzhledem k tomu, že demontáž trubky trvá i s otevřením airboxu asi 3 minuty a zpětná montáž to samé, to za zkoušku možná stojí.
04 črc 2024, 09:01
aldav píše:Bez grafu výkonu před a po úpravě, je to jen pocitová záležitost.
Odesláno z Fold5
Právě, že na pocit z jízdy hodně dám
sledovat tacho, otáčkoměr a dotoho následné tankování + samo apka na zrychlení
A abych nebyl ironicky humorný za nějakou dobu mladý muž ze scooter tuningu úplně stejně upgradoval stroj s následnými měřeními na dynamometru
Vše k dohledání na jeho YT pod stejným názvem jak sem uvedl. Proč nedám hned okaz? No má toho tam hodně a při každé úpravě dává stroj na stolici a vyhodnocuje včetně pocitu z jízdy! On i syn jezdí závody... Pro mě je stejně jen vypovídající údaj průběh výkonu vs jízda! Žádná ohromující čísla a spojka zabírající v 8tis ot
Ale vždy je něco za něco ....za peníze a čas, za životnost, za nepohodlí, za zhoršené provozní vlastnosti atd.
Já zvolil za peníze a svůj čas.
-- 04 črc 2024, 09:05 --
berka píše:Variátor Polini tam již mám, trubku ze sání jsem vyndal a ještě jsem hodně uvažoval nad emulátorem lambdy. No, řeknu na rovinu, cena 3,5-4 tis. Kč mi od toho odradila. Pokud by stál kolem 2 tis. Kč tak to vezmu, ale takhle mi to přijde dost drahý.
Při odstranění trubky ze sání, mi přijde že motor lépe táhne ve vysokých otáčkách. Vzhledem k tomu, že demontáž trubky trvá i s otevřením airboxu asi 3 minuty a zpětná montáž to samé, to za zkoušku možná stojí.
Ono souvisí vše se vším, proto lepší plnění potřebuje lepší výplach (sání/výfuk), pak je třeba lepší směs a řidit ji (kvalitní palivo např. Verva 100/emulátor) atd atd... prostě návaznost. Mega turbo ve 1,3 MPI taky bude k h...u.
04 črc 2024, 14:41
To s tebou souhlasím, že nejlepšího výkonu se dosáhne sladěním všech komponent. Ovšem u některých změn to je znát více u některých méně, ale dohromady dají slušný výsledek.
Dnes jsem dělal větší údržbu, jelikož mám najeto téměř 10 tis. km. Spočívala ve výměně olejů a kontrole variátoru. Výměna obou olejů a olejového filtru byla brnkačka, vzduchový jsem nedělal, jelikož jsem ho měnil asi v 8 tis. km. Kontrola sestavy variátoru mi překvapila víc, jelikož jsem tam našel celkem dost jemného šedého prachu. Část byla pod spojkou a ve spojkového koši a větší část pod řemenicí s válečky. Skoro jsem se bál toho co mi čeká až uvidím válečky. No nakonec vůbec nic. Válečky jako nové, ani náznak plošky, takže jsem je postupně jen očistil, očistil kompletně řemenice a drážky pro válečky, co chtělo odmastit to odmastil, co chtělo namazat to namazal, složil a jede se dál. Ještě jsem vyčistil filtr pro vzduch variátoru, ale ten už budu příště dávat nový. Příští týden koupím svíčku a pak ji tam někdy dám. Když pojedu pro tu svíčku, zkusím zda by mi nemohl změřit výkon na brzdě. Zajímalo by mi jak na tom jsem.