Já si pohon upravil a řekl bych zefektivnil. Proto, že mě štvala spotřeba, vážím 108kg jízda Praha a okolí. Tím že celý život (50r) dělám motory a stroje mám nějaké povědomí co a jak tak naslepo sem nekonal. Dost sem řešil jako nováček ve variatorech s nadšencem Honzákem scootertuning.
Takže prvně kvalitní palivo (Verva 100) hlavně neřeším odstávku a degradaci bio. Poté výfuk bez katu (Arrow) parkuji v podzemí a smrad či hluk minimální! Oproti Versysovi v základu
Následuje sání celoplošný filtr DNA + odstranění vstupní trubky do airboxu + emulátor lambda = optimální plnění, spalování a vývod = o něco větší výkon a hlavně nižší spotřeba.
Rychlejší reakce a akcelerace variátor Polini Hi Speed + středně tvrdá spojka. A hlavně po startu odblokovat (vypnout) omezení výkonu alias kontrola trakce. Výsledek - velmi spokojen velmi. Jak říkám kamarádům motorkářum, že na mém skútru mám rychlost zadara.... otočím zápěstím a tachovych 140 je hned. Řekl bych, že oproti Versysovi jezdím po a v okolí města určitě rychleji na Forze. A spotřeba? Dříve ke čtyřem po zefektivnění k 3,5. Hlavně to pořád nedrtim jen pohon má více síly a rezervy.
A co se týče přetahování se mé Forzy s motorkama třeba na trase (Praha) ul Průmyslová s plno semaforama od Hloubětína k Hostivaři klidně i večer bez aut? Mezi krátkými vzdálenostmi semaforů nemá moto šanci (kolem spalovny). Delší úseky kde dosahnou 150-180 mají problém dobrzdit k čáře, zelenou nemají
Ze zkušenosti, většinou dají se mnou 1-3 semafory a pak to vzdají. Ano i můj Versys 650 v základu mou Forzu vypraší ve městě, ale za jakou cenu
Za mě, koho to baví a ví co činí má zefektivnění pohonu smysl. Já neřešil náklady, ale chtěl zachovat životnost pístové skupiny. Jo a samo , že jsem si vědom, že sem utratil mnohonásobně více za zefektivnění než kdych jezdil o půl litru na sto více
Každý ať dělá co uzná, kola dolů kolegové