Myslím, že pokiaľ ide o štart zo svetiel , tak hodnoty zrýchlenia z nula na sto nejakú rolu nehrajú.
Ale čísla z 0 na 50 ( dobre, na 70
) sú tie, ktoré sú pri tom dôležité. A tam je silná stránka skútrov ( dokonca aj 125kových). Skrátka si odvrníme, bežné autá nemajú šancu a silnejšie autá aj motorky sa musia sústrediť aby to dali rovnako , alebo lepšie. A počujú už taký čas všetci naokolo, že na tej križovatke "športujú" ( adekvátne k tomu stúpa ťukanie si na čelo všetkých v dohľade).
Skuter 300+ so svojím výkonom a hmotnosťou ( cca 30 koní a 180 kg) na zadné nejde ani náhodou a hrabať sa nesnaží tiež. Ale akonáhle je pod kolesom trochu bielej farby ,alebo kamienkov , tak to ESP zapína hneď. Preto si myslím, že ten štart z miesta na tú mestskú rýchlosť má vyladený dokonale. Trochu silnejšie a už ten prenos na koleso musíš strážiť, takže pár tých koníkov navyše skrotiť a tým pádom až tak dôležité nie sú.
Aj kamoši motorkári mi hovoria, že nechápu jak ten môj plasťák z miesta vystrelí. Ale veľa robí aj to , že na motorke asi na červenej so zaradenou jednotkou a stlačenou spojkou nečakám. A často kým sa motorkár spamätá a kopne to tam dole, skutrista vrkne plynom a je preč.
K predraženosti Akrapa. Ako je to fakt výrobok trochu inej kvality. Ako originál určite, ako iné laďáky neviem , ale mal som v ruke jeho a Arow. Tie karbónové a titánové časti sú niekde celkom inde( teda neviem , z čoho robia Arow). A hlavne, ten bol tak hlučný, že sa človek v rámci zachovania dobrých susedských vzťahov boji chodiť po tme domov. No a ja sa chystám aj na Glosklocker, Rakúšan by ma hneď aj s naštartovaným výfukom dali dolu z cesty a zavreli do CPR aspoň na jednu noc. Akrap mám pocit, že je snáď tichš jak origo.
Jeden typek , čo sa tomu venuje mi hovoril , že nech si všimnem, o koľko neskôr príde po uvedení nového modelu motorky na trh Akrapovič s výfukom na ňu. Cca pol roka po ostatných. Vraj preto , že niektorí konkurenti odmerajú rozteč a dĺžku zvodu, koľko odtiaľ sú úchyty výfuku, bafnu medzi to kus rúry so svojim nápisom a výfuk hotový. Akrap vraj testuje a dolaďuje konkrétny výfuk na konkrétnu motorku.
Myslím že sa stačí pozrieť po parkoviskách. Každý model motorky s Akrapom má už aj od tvaru a dizajnu inú vec vedľa kolesa. Takže sa tomu asi aj dosť venujú a tam bude to predraženie (okrem použitých materialov. Ja som stratil jednu ich ozdobnú skrutku, nechcem jazdiť so škaredými čiernymi hlavičkami na kľúč číslo 14, tak tá jedna titánovka stála prosím pekne 12 euro slovenských.
No ale aby som tu nevyznel ako nejaký prehnaný fanda, pripadne dealer Akrapoviča. Stojí to neskutočnú raketu, ktorý by som v žiadnom prípade nedal ( ani by som sa po tom nepozeral). Cez tisícku výfuk, okolo 120 karbonova krytka na koleno ( čo veľmi ľudia nekupuju , lebo vraj sa im páči ten do modra vypálený kov zvodu.
No ale ja som to kúpil komplet za 300. Neverím, že ktokoľvek z tu prítomných pánov majiteľov ADV by odolal. Hlavne keď cena nového plechoveho , oplastovaneho originálu stoji rovnako cez tisícku. To ako som ho mal zhrdzavený si vieš pozrieť asi o dve stránky do zadu v tomto vlakne.
A mimochodom , ten Arow som vedel mať za 200.