tak dnes som si s kolegom spravil menší výlet do Prešova na predvádzačku Voge. On chcel vyskúšať aj nejaké motorky, mňa zaujímal hlavne ten skuter SR 4 Max.
Takže aké na mne zanechalo toto vraj len preznačkované BMW dojmy ? Spracovanie ok, fakt na pohľad, ani omak som takto narýchlo nejaké chybky a nedokonalosti nepostrehol.
Displej obrovský, čitatelný, s milion informáciami (vrátane tlakov v pneumatikách).
Prednú kameru, ani konektivitu som neskúšal (ale však opravdických true motorkárov takéto veci aj tak nezaujímajú
). Každopádne takéto IT vecičky pre pána Macka z I touch recenzií toho má dosť. V tom sa Honda skutre nechytajú.
úložný priestor- slabota. Nemá to vzadu tú výsuvnú koženú tašku použiteľnú len v stoji ako BMW, ale celkovo oproti Hondám a Yamahám nechytačka.
Brzdy dobré . Pocitovo lepšie ako na ADV. Asi tie dva kotúče vpredu robia svoje. Ale čo sa týka brzd nemám problém stláčať tie páčky silnejšie, dnes každú motorku dostane človek do aktivácie ABS, a ako veľmi pri tom musím páčky stlačiť je viac menej jedno. Ale ako vravím, lepšie.
Jazdné vlastnosti- neporovnateľné. Horšie. Ten volant sa mi zdal nestabilný. Nechápem, rozvor kolies sa mi zdal obrovský a myslel som, že v priamej jazde to pôjde perfektne. No nešlo. Pokiaľ rovnako ide aj BMW, tak by som ho nevymenil za svoju kus za kus aj ked je o 30 % drahšie.
Jazdné výkony- behali sme len po Prešove, smerom na Kapušany som skúsil na 4 prúdovke skúsiť maximálku (viem nemá sa ) tak sa to ku tachometrovým 140 blížilo. Neviem na kolko je to presné, mobil so zapnutou navigačkou som pre porovnanie nemal kam dať.
Zrýchlenie- ked som vyskúšal ja, posadil sa na to kamoš. Dali sme si šprintík. Z miesta mi zakaždým ušiel o pár metrov, v rýchlosti som ho potom dobehol. Ako by to bolo na maximálky sme nemali čas, priestor ani odvahu skúsiť.
Konečný sumár- pekný skuter, dobré, pohodlné sedadlo. Cena podľa mňa prestrelená- drahšie ako Forza, alebo ADV bez kufra. Respektíve stojí to ako Hondy s bezkľúčovými kuframi. No nemala by čína byť drahšia, aj keby fakt rozdiel od bavoráka bol len v logu na nádrži.
A keby všetka a nedôvera v novú značku (ešte k tomu čínsku ) nejako bola z mojej hlavy vygumovaná ? (napríklad by niekto na to nalepil logo nejakého japonca a že chod vyskúšať ). Na 99% by som nemenil. Všetky výhody, ktoré má Voge nevyvážia to, že tá ADVčka skrátka na ceste je celkom iný level. Neviem, čo by povedal na takúto skušobnú jazdu majiteľ Forzy, by ma to fakt zaujímalo. Ale ja som sa cítil menej stabilne aj menej obratne.
No a ešte tri veci. Na fotkách sa mi zdal dlhý zadný blatník, táto testovaná nemala prakticky žiadny. Ešte menší ako ADV.
Zadný pasažier má luxusné stupačky. Rovnaké ako jazdec, žiadne hliníkové výklopné tyčky.
Pri silnom brzdení sa krásne rozbliká zadné svetlo (nie smerovky ). Fakt to dobre vyzerá a aj pomáha autám za skutrom.
A kurnik, teraz som si uvedomil, že netuším ako vidno v späťákoch.
Celkový dojem- Keewai , Kentoya , Maxon ,ani Yuki od predajcu záhradnej techniky to už nie je. Ale ani cenu už nemá polovičnú proti značkám. Takže zatiaľ sa z mojej strany nákup číny ani v tejto generácii nehrozí. Ale nie je to už také, že by som si ťukal na čelo, ked na tom niekoho uvidím. Na Maxona niekam do auto Kelly by som asi pred piatimi rokmi nešiel minúť sobotné dopoludnie. A tu som bol.
U mňa už takmer ako Kymco , alebo SYM.