Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Gilera Nexus 500

23 kvě 2011, 15:41

Treba se na to dohrabu drive....
Vcera jsem mel dopo chvilku, tak jsem lepil "fofrpruhy" od balwa... :P
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Gilera Nexus 500

23 kvě 2011, 16:27

Hmmm, pěkné. Já bych chtěl na ten svůj "X9" z reflexní bílé na zadek nad plastický nápis Piaggio. Byla by to hezká odrazka při jízdě v noci :D

Re: Gilera Nexus 500

24 kvě 2011, 20:51

Stačí napsat sz a můžeme se domluvit;-)

Re: Gilera Nexus 500

28 kvě 2011, 00:06

caute nexusaci :)
vidim ze ste tu mali uz viaceri dole plasty....v poslednej dobe mam pod skutrom mastne flaky, pri prednom kolese pod chladicom (olej to nie je, mam podozrenie na chladiacu kvapalinu), potreboval by som sa teda dostat komplet ku chladicu a omrknut odkial to ide.
ake zlozite je odplastovat nexusa? ked uz by som sa do toho pustil, chcel by som skontrolovat kabelaz a kontakty na oxidaciu..

Re: Gilera Nexus 500

28 kvě 2011, 13:43

Slozity to neni, ale je to dost sroubku. Zacni sundanim plexi a pak uz vidis dalsi sroubky - je to skladacka. Aby se dal dobre demontovat plast s budiky tak sundavam riditka. Kdyz se dari tak to mas za pul hodiny odstrojeny, ale napoprve to trva dele...

Re: Gilera Nexus 500

28 kvě 2011, 14:26

vdaka, tak sa predsa len asi do toho pustim, kedze nablizku nie je schopny servis :(

16.6. edit:
Bobika píše:Asi takhle, zvýšené otáčky motoru využívám pouze při razantním přidání plynu (např. při předjíždění). Za běžného provozu na kochačku motor točí stejně jako se seriovým variátorem. Spotřeba je zatím dle PC stejná jako se seriovým variátorem. Se sériovým variátorem motor točil při plném přidání plynu cca 6000 ot/min., teď točí cca 7000 ot min., což je dle mého na motor, který může točit 8 500 ot/min přijatelné. Za ustálené jízdy např. 100 km/h točí motor stejně jako se seriovým variátorem.

ako hodnotis upgrade s odstupom casu? spotreba sa ti ako zvysila (predpokladam ze prudsie rozjazdy s vyssimi otackami by sa mali odrazit)?
pytam sa preto, lebo ma caka garancka a rozmyslam nad tuningom, variator+spojka+vyfuk.
ked idem pohodicku v meste, nexus mi plne vyhovuje, ale ked pridam poriadne plyn, tak sa mi zda rozbeh trosku lenivy.
pri normalnom rozbehu mi otacky vyskocia na 4500, pri vacsom pridani na 6000. hovoris ze s tvojim variatorom to skoci na 7000, to pri normalnom rozbehu, alebo iba pri ostrejsom?

od tuningu by som teda ocakaval, pri jazde v pohodicke kludnu jazdu mestom pri obstojnej spotrebe a pri nalade na sportovejsi prejav by stacilo pridat viac plnynu a uzivat si :)
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 srp 2013, 11:20, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Gilera Nexus 500

17 čer 2011, 09:59

regis24:
Ahoj,už jsi namontoval ty nové válečky???

Re: Gilera Nexus 500

17 čer 2011, 21:12

Jeste ne, protoze je jeste nemam...Je to na pos*ani, expedice do tydne pisou na shopu a ja cekam uz asi mesic nebo jak dlouho....Protoze samozrejme skladem je nemaji a objednavaji je az kdyz je nekdo chce - takhle bych umel provozovat shop taky. Kdybych to tusil, koupil jsem je na ebay a uz bych je tam mel.
Dost place - dneska jsem mel telefonat ze uz jsou v Praze a v pondeli mi je poslou, takze pristi vikend je nainstaluju a urcite dam vedet jaky to je.

22.6. edit:
Tak dneska mi dosli valecky, presne jsou to tyhle:
http://e-shop.adventure-biker.cz/index. ... -roku-2004

Kupodivu oproti popisu na shopu jich je opravdu jen 6 a ne 8 - mozna by to stalo za opravu,ne? Baleni je velice uhledne, zrejme za dlouhe cekani jsem od prodejce AB dostal 10% slevu - dekuji, nicmene pokud bude jina moznost tak budu nakupovat jinde....Dost breceni,
Hned jsem je namontoval a vyzkousel - no a zase budu asi brecet...Uz jsem to asi psal, na zahranicnich forech jsem vycetl, ze vaha valecku se ma volit o cca 10-15% nizsi nez original. V pripade Nexika, kde je vaha origo 30g to vychazi na max. 27g valecky Dr.Pulley - ty se nevyrabi,delaji se 26g a 28g (mimo jine). Tudiz jsem volil 26g, ovsem nechal jsem si poradit od prodejce AB, ze "maji vyzkouseno idealni vahu 28g". Tak jsem vzal 28g....Asi trochu chyba. Projel jsem to jen pres par zatacek, treba se to jeste trochu zmeni.
Dojmy:
- akcelerace z mista je stejna jako s origo do cca 60km/h, od 60-120 je trochu sviznejsi
- akcelarace na vyjezdu ze zatacky z cca 80km/h je urcite lepsi
- otacky pri ustalene rychlosti 120km/h jsou stejne jako u origo
- na zadni to porad nedostanu
- cekal jsem od toho vic
- zacinam setrit na variator J.Costa
- nebo zase ze skutru prejdu na moto a konecne si koupim toho vysnenyho Monstera....

A taky jsem zase chvili zamakal na novym vyfuku, jeste dodelam drzaky a ladak je hotovy - uz jsem to na zkousku nasadil a nastartoval - zvuk opravdu brutalni :D
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 srp 2013, 11:21, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Gilera Nexus 500

22 čer 2011, 21:04

No tak já jsem teď, (asi tak před čtrnácti dny), udělal trochu větší opravu, protože jsem zkoušel, co vydrží řemen. Takže řemen se mi roztrhl v plné rychlosti při předjíždění kamionu - jenom to udělalo škrt, motor šel do otáček a já valil ke krajnici, měl jsem to dost rozjetý, takže setrvačností jsem v pohodě předjel a uhnul na kraj.Měl najeto hodně přes dvacetčtyři tisíc. Když už jsem jel do obchodu, tak jsem koupil ložiska do řízení, gufera na tlumiče a olej do tlumičů, destičky na brzdy , samo že nový řemen a válečky, filtr vzduchový,olejový a nový olej do motoru.
Všechno to vyměnit, mi zabralo celou sobotu a půl neděle. Nejvíc práce dalo sehnat vhodný kus železa (nakonec to byl roxor) na vyražení ložisek z hlavy řízení. Po složení jsem to jel vyzkoušet a nové válečky 27,5g dělají tu samou práci jako ty ojeté - žádná změna, naopak se mi zdá, že k maximálce se dere o něco déle. Nová ložiska řízení pomohla výrazně - řidítka se v přímém směru jakoby jemně zakousávala a trochu mi to vadilo zejména při dojíždění na křižovatkách, kde bylo uměni udržet směr. Ložiska byla jen mírně otlačená, po přejetí prstem bylo znát jemné vlnky,ale dělalo to paseku, tak jsem se do nich dal. Ostatní věci šly celkem bez problémů, i když nemám žádné přípravky a musím si vystačit s tím, co používáme ve stolárně (kromě sady gola a sady klíčů S).
Koukl jsem se na fórum Italů, kteří mají Nexus club, a tak nějak jsem pomocí googlu vyrozuměl, že nejlepší nastavení je to tovární. A asi na tom něco bude, protože po krátké diskusi s hochy ve scootlandu v Brně jsem to měl potvrzené i od nich - po jejich zkušenostech se zkouškami na motorové brzdě, kterou prý mají k dospozici. Když budete někdo potřebovat něco osvětlit, rád poradím, pokud budu vědět. Za ty čtyři roky - vlastně skoro pět, jsem toho sice moc opravovat nemusel, ale přece jen.... Nexikům zdar ( třikrát) !!!

Re: Gilera Nexus 500

22 čer 2011, 23:12

regis24:

Ahoj, k válečkům Dr.Pulley - já jsem koupil taky těžší, vyzkoušel a pak jsem si vzal váhu, která váží na desetiny, stavitelný výstružník a jel jsem. Strhl jsem je zatím o 0,3g/ks - z původních 12g, ale asi by ještě chtěly o 0,1g víc. Takže není proč brečet, zkus je strhnout o 0,5g/ks a uvidíš ;-)

Re: Gilera Nexus 500

23 čer 2011, 07:49

Kdyz ja zas nemam stavitelny vystruznik, ale mam soustruh - akorat ze tohle se bude dost blbe upinat :shock:
Asi to nekdy zkusim. Dneska jsem cestou do prace udelal testik - tu cestu jezdim kazdy den, takze si pamatuju jakou rychlosti to projizdim. Zmena k lepsimu tam je, ovsem je to opravdu jen takovy pocit ze je to trochu zivejsi.

4 malincik:
Koukl jsem se na fórum Italů, kteří mají Nexus club, a tak nějak jsem pomocí googlu vyrozuměl, že nejlepší nastavení je to tovární.

Nastaveni ceho?

Re: Gilera Nexus 500

23 čer 2011, 08:22

Do soustruhu to budeš asi blbě upínat, protože to nemá pravidelný tvar. Zkus rozhodit sítě po známých, někdo mít určitě bude. Za to to stojí, sám jsem si tím prošel:-)

Re: Gilera Nexus 500

23 čer 2011, 19:12

Tovární nastavení Nexíka rozhodně špatný není. Ale musím říci, že po osazení komplet převody Polini (variátor, spojka, řemen atd.), je to změna rozhodně k lepšímu. Na Italském Nexus fóru jsem docela často a tam nikdo zrovna válečky Dr.Pulley moc nechválil. A do variátoru J.Costa, bych taky nešel, má to poměrně dost závad. Italové chválí Polini a Malosi. Malosi je sportovnější než Polini, ale za cenu vyšší spotřeby. Takže jde o to, kdo co chce. SPORT = Malosi, OPTIMALIZACE = Polini. Tak nějak to hodnotí Italové.
Jinak na italském Nexusclubu je spousta užitečných informací, holt je vidět kde jich jezdí nejvíc a Taliáni jsou dost hračičkové. Akorát informace na fóru musím pořád nechat překládat z Italštiny pomocí překladače.

Re: Gilera Nexus 500

23 čer 2011, 21:15

Najel jsem dneska cca 100km a novymi valecky - podle me nejsou vubec spatny, jen to chce spravne trefit vahu.Ty 28g co mam budou dle me takova nahrada za origo - trochu se zlepsi akcelerace a prubeh vykonu (mezi 80-120km/h je to docela dost znat, a to je dobre, mnohem lepe se predjizdi) a myslim ze se snizi spotreba - pri ustalene rychlosti 130km/h na tacho toci motor 5000ot! S origo valecky to bylo pres 6000!!! A pokud se chce zrychlit tak otacky vyskoci podle toho jak hodne se prida plynu o cca 1500-2000 vic. Takze opravdu je to lepsi, jen jsem mozna zbytecne cekal zazraky. Je to takovy prvni krok tuningu za rozumny peniz, navic nove valecky jsem potreboval.

Re: Gilera Nexus 500

23 čer 2011, 21:49

regis24: myslel jsem válečky

balw: Ty jsi z Přerova? To se musíme sem tam potkat :D

Ta rychlost 130 km/hod při 5000ot mne zajímá. Jezdím dost po dálnici a s origo sestavením fakt musím mít 6000 ot .
Vzhledem k tomu, že najezdím ročně dost hodně kiláků, byla by to určitě úspora. Taliáni dokonce zmiňovali nějaký jiný převodový kola, ale byla tam kolem toho dost divoká diskuze, tak nevím, jestli to mělo nějaký smysl, nebo jestli to bylo jen zbožné přání některého z nich. Prý se maximálka zvedla na reálných +180km/hod. Ale je to tak dva roky , co jsem to sledoval.
Odeslat odpověď