Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Gilera Nexus 500

20 čer 2015, 20:35

no na nexuse se neposkládáš tak aby ti byl pohodlnej. Budeš sklamanej, teda já sem byl extrémně, obvzlašť z přehodu z maesty, ne že bych chtěl nadržovat T-maxu protože ho mam, ale je to nesrovnatelně lepší stroj.

Re: Gilera Nexus 500

22 čer 2015, 05:25

....a taky nesrovnatelně víc papá :D

Re: Gilera Nexus 500

22 čer 2015, 16:00

To je věc druhá, ale na šetření je PCX :) ne tmax nebo nexus.

Re: Gilera Nexus 500

22 čer 2015, 19:41

No neviem, Nexus je to iste co moja Aprilia SR MAX a s mojimi 198 cm sa poskladam celkom pohodlne. Sedel som uz na vela skutroch a dovolim si tvrdit, ze Nexus/SR MAX su pre dlhanov z tych vhodnejsich. Miesta na nohy mam dost, posed je pohodlny aj na dlhe streky (800 km za dva dni v pohode), sedlo je vysoko, ochrana pred vetrom excelentna. Tym nechcem povedat, ze pre konkretneho jedinca nebude vhodnejsia ina volba, ja len ze kazdy sme iny a mame subjektivne pocity a ocakavania.

Re: Gilera Nexus 500

22 čer 2015, 20:16

pohodlie - o tom to je. akurat kazdy ma iny cit a kriteria pre to pohodlie...

tak ako mnoho krpcov (vyssich odo mna) nadava ze je pre nich nexus vysoky, ja s mojimi 169cm nemam problem.

moj brat ma okolo 185 cm a moc nadseny z pohodlia teda nebol, musel sa na skuter skladat a kupu tohoto skutra vzdal - a to ma najazdene tisicky km na simsone a jawe rovnako ako ja

pre mna je nexus pohodlny skuter na cestovanie, sportovy na vyblaznenie a dennodenny makac do mesta

ale druhy clovek mi povie, cestovanie bez b650? hm... sport? 460ccm s variatorom, pche.....do mesta akurat pcx...

Re: Gilera Nexus 500

22 čer 2015, 22:40

No tak ted mi to přijde jak v milionáři,nápověda diváků . :D Je škoda že nikdo v okolí nexuse nemá abych to zkusil. Ale pravda je ,že to je věc pocitu. Ale ten sportovní vzhled se mi fakt líbí. No když už jsem takhle vyrostl výběr v určitých věcech se bohužel zůžil. Nakonec asi jen vyměním majesty 250 za majesty 400 která oproti dvěstěpadesátce vypadá větší.

Re: Gilera Nexus 500

01 črc 2015, 09:43

Ahoj, zdravím všechny, jsem nový na tomto fóru a taky mám už složenou zálohu na tento skútr v červené barvě. Doufám že do data ve smlouvě seženu i ten doplatek:-), ale víc mě trápí, že nemám řidičák :-(
Zatím se podívám po výbavě, helmě, plachtě a podobný věci, nastuduju manuál.
Prozatím jsem v manuálu narazil na mě ne úplně jasnou věc, mezi zadní kapotou a motorem se nastavuje výška sedla tím tlumičem (nebo co to je),
v manuálu se ještě píše o nějakém nastavení pružiny.
To nastavení je prosím vás kde a máte nějaké zkušenosti s optimálním nastavením?
Mám 100kg, plánuju kombinace město + delší projížďky v běžné cestovní rychlosti. Jaké nastavení byste doporučili?
Asi si to potom budu schopen odpozorovat sám, ale nemám žádné zkušenosti s motorkama, proto se ptám abych měl se od čeho odrazit.
Díky!

Přeji jízdy bez nehod!

Re: Gilera Nexus 500

01 črc 2015, 12:06

to som mas pri zadnom kolese, to ti nastavuje razvor kolies, resp. vysku sedadla....sedadlo nizko vacsi razvor kolies je vyssia stabilita na dialnicu, mensi razvor a vyssie sedlo je vhodnejsie do mesta a zakrutove useky....ja to tak mam aj kvoli tomu, ze casto skrtam stojan v zakrute a pri vacsom razvore kolies som ho skrtal aj v meste na krizovatke pri odbocovani...

nastavenie tvrdosti pruziny najdes pod sedlom ako je vzduchovy filter, nastavuje sa specialnym klucom, ktory je sucastou vrecka s naradim....mam podobnu vahu ako ty, ja to mam tusim nadstavene na 5 zo 7, ale vyskusaj si krajne hodnoty a uvidis sam co ti najviac vyhovuje

Re: Gilera Nexus 500

01 črc 2015, 13:21

Děkuji moc, zajímal by mě taky vztah té hlavní pružiny a toho nastavitelnýho tlumiče co je nad zadním kolem. To se nějak kombinuje, nebo platí nějaká přímá úměra? Řidičák budu mít až začátkem srpna, do té doby mohu jen teoretizovat.
Chci se zeptat, nenašel by se tu nějaký dobrovolník z Brna, který by mě převezl ten skůtr od prodejce na evidenčku a potom ke mě domů?

2.7. edit:
Nikdo se nechce projet? Pořád tady čtu, jak si někteří chtějí skůtr vyzkoušet a když je možnost se projet 20km tak se nikdo nepřihlásí... samozřejmě bych se bohatě odměnil :-)
Naštestí už jsem polopřemluvil kolegu z práce.
Naposledy upravil KYBLOS dne 14 črc 2015, 11:08, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou.

Re: Gilera Nexus 500

02 črc 2015, 16:58

Což o to, já bych se "projel" rád, ale mám až do 10.7. odpolední, tedy do večera :-( Pak už by to šlo.

Re: Gilera Nexus 500

13 črc 2015, 16:31

Ahoj, jak jsem již psal , čekám na autoškolu a chodím se dívat na Nexuse do garáže a čtu forum a manuál.
Proto se omlouvám za svoji přílišnou aktivitu tady v tématu (ale co mám dělat když nemůžu jezdit)
I když je skútr objednán do Scootlandu za 14 dní, tak jsem včera zkontroloval olej. Bohužel olej nad rysku a byl cítit benzínem.
Nejsem typ, který dokáže čekat 14 dní na servis pokud vím o problému a tak jsem dnes koupil olej Repsol Moto Scooter 4T 5W-40 dal se na výměnu.
Tento olej jsem použil jakoby na výpláchnutí špatného oleje, filtr jsem neměnil (to jsem si netroufl ve Scootlandu tam půjde olej Castrol Act evo x-tra scooter 4T 5W-40), nalil jsem cca 1,3L mezi rysky a potom nastartoval aby se olej roztříkl po motoru.
Ale asi po minutě jsem si všiml, že svítí kontrolka tlaku oleje. Okamžitě jsem motor vypl a dolil cca dalších 0,4L a po nastartování už tlak oleje nesvítil, doufám, že jsem motoru tím volnoběhem bez tlaku neublížil.
Každopadáně jsem se soustředil na teplotu motoru (špatný termostat a proto benzín v oleji, častá závada těchto motorů), ale teplota po cca 10min volnoběhu se ustálila na půlce. Uvidím, kámošovi byl taky cítit benzin v oleji když Beverly kupoval a po výměně oleje už 2tis km bez problému.

Mám dvě otázky na vás profíky.
Trošku mě překvapilo dobíjení:
volnoběh 1400ot/min cca 12,2V to je asi OK
po ohřátí a protočení motoru do vyšších otáček volnoběh 1100ot/min a dobíjení jen 11,6V?? To si není OK.
Při následné jízdě (mimo komunikace) dobíjení kolem 13,5V a tedy OK.

Jinak také mě překvapily vibrace od motoru v řídítkách v určitých otáčkách, ale to je asi běžné u jednoválce.
Taky nejsem nijak urvanej z akcleerace i když neměl jsem moc prostoru to dobře vyzkoušet, možná jen očekávání bylo moc velké.
Zdálo se mě, že otáčky při plné akceleraci nejsou v maximálním točivým momentu motoru (5700), ve scootlandu jistě prověří i variátor.
Každopaádně i když nejsem tuningu , tak Multivaru se asi do budoucna nevyhnu.
Tedy pokud se nezjistí, že motor nedává plný výkon z jiného důvodu. (špatné tlaky válců)

Tak to pro dnešek stačí:-) Budu rád, když mě třeba uklidníte a řeknete, vše bude v pořádku... benzín v oleji= genreálka motoru za 20tis, regulátor dobíjeni = 3000kč atd. :mrgreen:

Re: Gilera Nexus 500

14 črc 2015, 06:09

Je vidět že jsi si o tomto motoru již něco přečetl,to se cení ;-) Ještě se kvůli benzinu v oleji přehrávala palivová mapa v ř.j. Dobíjení jsi sem psal co ti ukazuje palubák ? Nemusí být až tak přesný tak to ještě proměř multimetrem. Každopádně při volnoběhu správně nedobíjí skoro nic,tak se z toho nemusíš stresovat,důležitější je dobíjení v provozních otáčkách ;-)

Re: Gilera Nexus 500

14 črc 2015, 08:52

Trochu si mýliš pojmy.
Motor ma maximálny točivý moment pri 3500 otáčkach, maximálny výkon pri 5700 otáčkach.
Takže je normálne, že pri rozbehu to neskočí hneď na 5700 otáčok...

Re: Gilera Nexus 500

14 črc 2015, 09:27

Ahoj, děkuji vám oběma za odpovědi, o změně mapy vím, ale už jsem také slyšel že změna mapy sice trošku pomohla, ale ne úplně a zase se podrbaly vykonové křivky. Zajímalo mě, jestli s tím tady nemá zkušenost a jak dopadlo to které řešení.

Dobíjení je tedy Ok, to jsem rád, ale pokud se hodně stojí na semaforech, tak se baterka musí vybíjet u aut se vždy dobíjí i na volnoběh, pro mě tedy nová zkušenost.

Ohledně točivého momentu a výkonu mám tyto údaje:
Max Power 40.12 HP (29.3 kW) at 7500 RPM
Max Torque 43.00 Nm (31.62 ft*lbs) at 5500 RPM

Možná to nejsou správné údaje, ale točák ve 3500ot/min na jednoválci se mě moc nezdá :D

Kolik vám to točí při plné akceleraci? (kolem 30-50km/h)

Re: Gilera Nexus 500

14 črc 2015, 09:33

moja chyba, moze byt 5500, neviem tie cisla z hlavy

pri zapnutom motore mi nikdy napatie neklesne pod 12,1V...pri zatazi zase nejde vyssie ako 14,5V
Odeslat odpověď