Ahoj, jak jsem již psal , čekám na autoškolu a chodím se dívat na Nexuse do garáže a čtu forum a manuál.
Proto se omlouvám za svoji přílišnou aktivitu tady v tématu (ale co mám dělat když nemůžu jezdit)
I když je skútr objednán do Scootlandu za 14 dní, tak jsem včera zkontroloval olej. Bohužel olej nad rysku a byl cítit benzínem.
Nejsem typ, který dokáže čekat 14 dní na servis pokud vím o problému a tak jsem dnes koupil olej Repsol Moto Scooter 4T 5W-40 dal se na výměnu.
Tento olej jsem použil jakoby na výpláchnutí špatného oleje, filtr jsem neměnil (to jsem si netroufl ve Scootlandu tam půjde olej Castrol Act evo x-tra scooter 4T 5W-40), nalil jsem cca 1,3L mezi rysky a potom nastartoval aby se olej roztříkl po motoru.
Ale asi po minutě jsem si všiml, že svítí kontrolka tlaku oleje. Okamžitě jsem motor vypl a dolil cca dalších 0,4L a po nastartování už tlak oleje nesvítil, doufám, že jsem motoru tím volnoběhem bez tlaku neublížil.
Každopadáně jsem se soustředil na teplotu motoru (špatný termostat a proto benzín v oleji, častá závada těchto motorů), ale teplota po cca 10min volnoběhu se ustálila na půlce. Uvidím, kámošovi byl taky cítit benzin v oleji když Beverly kupoval a po výměně oleje už 2tis km bez problému.
Mám dvě otázky na vás profíky.
Trošku mě překvapilo dobíjení:
volnoběh 1400ot/min cca 12,2V to je asi OK
po ohřátí a protočení motoru do vyšších otáček volnoběh 1100ot/min a dobíjení jen 11,6V?? To si není OK.
Při následné jízdě (mimo komunikace) dobíjení kolem 13,5V a tedy OK.
Jinak také mě překvapily vibrace od motoru v řídítkách v určitých otáčkách, ale to je asi běžné u jednoválce.
Taky nejsem nijak urvanej z akcleerace i když neměl jsem moc prostoru to dobře vyzkoušet, možná jen očekávání bylo moc velké.
Zdálo se mě, že otáčky při plné akceleraci nejsou v maximálním točivým momentu motoru (5700), ve scootlandu jistě prověří i variátor.
Každopaádně i když nejsem tuningu , tak Multivaru se asi do budoucna nevyhnu.
Tedy pokud se nezjistí, že motor nedává plný výkon z jiného důvodu. (špatné tlaky válců)
Tak to pro dnešek stačí:-) Budu rád, když mě třeba uklidníte a řeknete, vše bude v pořádku... benzín v oleji= genreálka motoru za 20tis, regulátor dobíjeni = 3000kč atd.