Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Gilera Nexus 500

19 bře 2011, 23:17

Teda musím říci, že ty černý ráfky a do toho ty červený pruhy........... fakt moc pěkné :!: :!:
Jsem zvědav jaký rozdíl bude mezi mojí Beverly a Nexikem...... Stejné motory, stejný varec, ale možná jiná mapa u sportovnějšího Nexuse???? :roll: :roll:
Každopádně přeji mnoho šťastných km Roberte

Re: Gilera Nexus 500

20 bře 2011, 20:57

Bobika píše:...po dnešku mám pocit, že motoru někdo přídal tak 10-15 koní...

Pocitej, ze vzdycky je neco za neco. Minimalne na zivotnosti si ubral.

Re: Gilera Nexus 500

20 bře 2011, 21:02

Nevim nevím, jestli pouze změnou variátoru, dojde ke snížení životnosti stroje........

Re: Gilera Nexus 500

21 bře 2011, 00:09

Jak se projeví změna "převodovky" na životnosti motoru ??? Z mechaniky a fyziky jsem měl vždy za 1, ale tohle mi nějak uniklo.

Re: Gilera Nexus 500

21 bře 2011, 00:39

no nevim nevim no variatorem spis naopak tu zivotnost zlepsis ne? Sice ti to asi bude vic tocit ale zase to pojede v bode nejvisiho tocivyho momentu takze zadny podtaceno a vzhledem k tomu ze je asi vetsi tak ani zadny pretaceni. Jediny co by mohlo mozna o malicko vic trpet je spojka protoze se to bude rozjizdet ve vyssich otackach. Jestli se pletu tak me oprav.

Re: Gilera Nexus 500

21 bře 2011, 12:38

Uz to tu bylo receno tisickrat... Pokud nekdo chce strelu, ma si koupit R1, nebo hayabusu a muze litat 300km/h :D
Skutr uz o obsahu 500ccm musi letet i seriove pekne, je jasny,ze se da poladit,ale urcite ty vyssi otacky davaj vetsi treni na spojce a celkove se to vic opotrebí.

Ale samozrejme, mas pekny stroj a nez se vysype,jako ze ne, tak nejdriv za 10-20let :D i Pionyr byl neznicitelnej

a docela by me zajimalo, kolik si za ni dal + kolik si do toho nasypal.. jestli by nebylo lepsi si koupit novou motorku :D (ja ji koupil za 39tis a leju tam druhej rok jen olej a vse je ok..) cca 8 000km najeto

preci jen skutr ma byt asi takova levna sranda na dojizdeni :)

Re: Gilera Nexus 500

21 bře 2011, 16:34

Bobika: Z mechaniky a fyziky jsi mel jednicku dobra. Rikas, ze to jede o dost lepe predpokladam, ze se ti zmenily otacky motoru a spise nez dolu, tipuji spise nahoru a co znamena, kdyz ma motor vyssi otacky...? Vyssi opotrebeni, nebo snad chces rici, ze se ti vymenou variatoru otacky spise snizily? Pak bych byl ochoten uznat, ze to zivotnost nezkrati. Jinak ne.

Re: Gilera Nexus 500

21 bře 2011, 20:46

fyluta píše:Uz to tu bylo receno tisickrat... Pokud nekdo chce strelu, ma si koupit R1, nebo hayabusu a muze litat 300km/h :D
Skutr uz o obsahu 500ccm musi letet i seriove pekne, je jasny,ze se da poladit,ale urcite ty vyssi otacky davaj vetsi treni na spojce a celkove se to vic opotrebí.

Ale samozrejme, mas pekny stroj a nez se vysype,jako ze ne, tak nejdriv za 10-20let :D i Pionyr byl neznicitelnej


a docela by me zajimalo, kolik si za ni dal + kolik si do toho nasypal.. jestli by nebylo lepsi si koupit novou motorku :D (ja ji koupil za 39tis a leju tam druhej rok jen olej a vse je ok..) cca 8 000km najeto

preci jen skutr ma byt asi takova levna sranda na dojizdeni :)

Odpovědi na otázky :
1. Nechtěl jsem ani R1 ani Hayabusu, protože mi to nic nečíká a takové stroje bych ani neuřídil. Chtěl jsem velkého scootera a tak jsem si ho pořídil.
2. Neříkám, že by sériový Nexus nejel dobře. Ale pokud již dělám velký servis, tak už tam raději nainstaluji nějaký "lepší" materiál. Kdybych nemusel měnit nariátor, který byl již silně opotřebený, tak bych tam samozřejmě nechal sériový.
3. Spojku jsem měnil taky, protože už byla taky ojetá. A protože chci jenom jezdit a né v sezóně řešit opravy, tak jsem to vzal z jedné vody načisto. Všechno mezi klikou a zadní rozvodovku mám nové, takže kromě válečků po 6000 km nemusím na převody minimálně 12 000 km sáhnout.
4. Za Nexíka jsem dal v loňském roce 40.000,- Kč a letos jsem do něj 23.000,- Kč nasypal. Mám ale vše OK - brzdy, převody, kola, pneumatiky, kapaliny, svíčka, ventily atd. Dá se říci, že je jako nový. Což si myslím za 63.000,- Kč ujde. Žádný ojetý Nexus za tyhle peníze není v takovém technickém stavu jako ten můj - klidně bych se o to vsadil.
5. Skútr je sice původně levné přibližovadlo, ale já chtěl něco většího i na cestování. Tak jsem si za to příplatil a jsem naprosto spokojen. To asi tak.

to janon :
Asi takhle, zvýšené otáčky motoru využívám pouze při razantním přidání plynu (např. při předjíždění). Za běžného provozu na kochačku motor točí stejně jako se seriovým variátorem. Spotřeba je zatím dle PC stejná jako se seriovým variátorem. Se sériovým variátorem motor točil při plném přidání plynu cca 6000 ot/min., teď točí cca 7000 ot min., což je dle mého na motor, který může točit 8 500 ot/min přijatelné. Za ustálené jízdy např. 100 km/h točí motor stejně jako se seriovým variátorem. Takže tady žádná změna k horšímu není. Za další se k motoru chovám jako "člověk" - motor vytáčím pouze ohřátý, jinak jedu PAMPADAMPA, olej používám kvalitní dle specifikace výrobce (Castrol actevo 5W40). Někdo, kdo motor vytáčí studený, třeba na 5000 ot/min., tak životnost motoru zkracuje rozhodně více, než já s kitovým variátorem, kdy potenciál variátoru využívám pouze při ohřátém motoru. Kitový variátor není totiž jenom o zvýšených otáčkách, ale HLAVNĚ O JINÉM PRŮBĚHU VÝKONU motoru. Je to stejné, jako když budu mít 2 auta se stejným motorem, ale u toho jednoho upravím převodové stupně přesně k charakteristice motoru - rozdíl v autech bude propastný a že bych u auta s upravenou převodovku nějak výrazně zkrátil životnost motoru, tak o tom pochybuji - viz. zářný případ např. Hondy Civic TYPE R vs obyč. Honda Civic.
Takže při mém provozním režimu kitový variátor životnost motoru rozhodně nezkracuje, protože pro to není logické vysvětlení. Ano, pokud bude někdo pořád tahat za plný plyn a motor vytáčet za studena, tak ten určitě životnost motoru zkrátí, ale to není můj případ. Když bych neustále využíval potenciál Nexuse s kitovým variátorem, tak bych asi do měsíce příšel o papíry, protože bych neustále jezdil mezi křižovatkami rychlostí přes 100 km/h.
Tož to je moje vysvětlení mého tvrzení.

Re: Gilera Nexus 500

21 bře 2011, 21:14

Budes spokojenej a Nexik Ti bude slouzit velice dlouho :) o to nemam strach, ten se da "znicit" jen spatnym servisem :)

Re: Gilera Nexus 500

21 bře 2011, 22:32

tohle je hloupá diskuze logicky vzato to motoru víc prospěje protože se netrápí v nízkejch otáčkách ale jede v otáčkách ve kterejch má "špičku" točivého momentu popř výkonu. tudíš to mutoru spíš prozpívá něž aby ho to ničilo.

Re: Gilera Nexus 500

02 dub 2011, 10:25

Zdravím všechny s maxíkama. Jsem tady na fóru nový, ale Nexuse mám už pár let. Proč sem ale píšu: před dvěma lety jsem měl docela solidní karambol, když se auto, stojící na vedlejši rozjelo těsně přede mnou. Skočil jsem na brzdy a udělal solidní salto atd... a auto samozřejmě ujelo - řekl bych že jsem za někoho slízl pomstu zhrzeného plechovkáře. Okolnosti okolo léčení, operace apod by byly na delší rozprávění. Protože si myslím, že karambol by byl o poznání lépe zvládnutější s pomocí ABS na předním kole, chci se zeptat zde na fóru, jestli nemá někdo zkušenost s dodatečnou montáží ABS systému, úplně nejlépe na Nexuse,ale asi bude ten systém podobný. Poradíte někdo? Po včerejší jízdě a dalším setkání s debilem za volantem mi to vrtá hlavou čím dál víc. Díky.

Re: Gilera Nexus 500

27 dub 2011, 21:32

Cus,
mam dotazek na majitele Nexuse - da se pod sedlo dostat otevrena prilba s plexi? Mam moznost koupit za dobrou cenu, je bez kufru a je tak i hezci.
Dik

Re: Gilera Nexus 500

27 dub 2011, 22:29

Pod sedadlo vleze s jistotou odklápěcí helma Caberg vel. XXL a do ní nacpu rukavice. Krom toho tam je samozřejmě předepsaná výbava -nějaký klíč,lékárnička...Takže si myslím že otevřená tam musí vlézt taky. Mimo to mám kufr Kappa 54 a do něj se vleze helma a bunda,nebo notebook 17" a když se mi nechce tahat auto, tak do kufru a pod sedadlo nacpu i sobotní velký nákup, včetně dvou plechovek psího žrádla. Místa je tam dost. :D

Re: Gilera Nexus 500

27 dub 2011, 22:50

Ok, diky za info. Radeji se zeptam, protoze sice jsem na netu nasel fotky kde je pod sedlem helma, ale moc tomu radsi neverim. Treba jsem videl i fotky kde je helma pod sedlem u Beverly co mam ted, ale ja tam tu svoji nedam ani nahodou. Takze uz ma Nexus dalsi velke plus, tak se na nej budu muset dojet kouknout.

Re: Gilera Nexus 500

28 dub 2011, 08:11

Co se týče helmy pod sedlo, tak se obecně nedá říci, že se tam vejde každá integrálka. Já pod sedlo dám svého vyklápěcího Airoha Cezannee, ale je to na chlup. Integrálka od Shoei se tam nevešla a jiná integrálka od Lazeru tam kloktala. Takže je to o velikosti dané helmy. Jediná jistota je to zkusit. Obecně Nexus 500 nemá moc velký úložný prostor, protože ho zužuje uložení tlumiče a to zúžení je právě limitující pro uložení helmy. Na délku je tam místa dost. Nexus 300 má podstatně větší prostor pro helmu, tam se určitě vejde každá integrálka na trhu. Když jsem kupoval helmu, tak jedno z kritérií výběru bylo, že se musí vejít pod sedadlo Nexusu 500.
Odeslat odpověď