fyluta píše:Uz to tu bylo receno tisickrat... Pokud nekdo chce strelu, ma si koupit R1, nebo hayabusu a muze litat 300km/h
Skutr uz o obsahu 500ccm musi letet i seriove pekne, je jasny,ze se da poladit,ale urcite ty vyssi otacky davaj vetsi treni na spojce a celkove se to vic opotrebí.
Ale samozrejme, mas pekny stroj a nez se vysype,jako ze ne, tak nejdriv za 10-20let
i Pionyr byl neznicitelnej
a docela by me zajimalo, kolik si za ni dal + kolik si do toho nasypal.. jestli by nebylo lepsi si koupit novou motorku
(ja ji koupil za 39tis a leju tam druhej rok jen olej a vse je ok..) cca 8 000km najeto
preci jen skutr ma byt asi takova levna sranda na dojizdeni
Odpovědi na otázky :
1. Nechtěl jsem ani R1 ani Hayabusu, protože mi to nic nečíká a takové stroje bych ani neuřídil. Chtěl jsem velkého scootera a tak jsem si ho pořídil.
2. Neříkám, že by sériový Nexus nejel dobře. Ale pokud již dělám velký servis, tak už tam raději nainstaluji nějaký "lepší" materiál. Kdybych nemusel měnit nariátor, který byl již silně opotřebený, tak bych tam samozřejmě nechal sériový.
3. Spojku jsem měnil taky, protože už byla taky ojetá. A protože chci jenom jezdit a né v sezóně řešit opravy, tak jsem to vzal z jedné vody načisto. Všechno mezi klikou a zadní rozvodovku mám nové, takže kromě válečků po 6000 km nemusím na převody minimálně 12 000 km sáhnout.
4. Za Nexíka jsem dal v loňském roce 40.000,- Kč a letos jsem do něj 23.000,- Kč nasypal. Mám ale vše OK - brzdy, převody, kola, pneumatiky, kapaliny, svíčka, ventily atd. Dá se říci, že je jako nový. Což si myslím za 63.000,- Kč ujde. Žádný ojetý Nexus za tyhle peníze není v takovém technickém stavu jako ten můj - klidně bych se o to vsadil.
5. Skútr je sice původně levné přibližovadlo, ale já chtěl něco většího i na cestování. Tak jsem si za to příplatil a jsem naprosto spokojen. To asi tak.
to janon :
Asi takhle, zvýšené otáčky motoru využívám pouze při razantním přidání plynu (např. při předjíždění). Za běžného provozu na kochačku motor točí stejně jako se seriovým variátorem. Spotřeba je zatím dle PC stejná jako se seriovým variátorem. Se sériovým variátorem motor točil při plném přidání plynu cca 6000 ot/min., teď točí cca 7000 ot min., což je dle mého na motor, který může točit 8 500 ot/min přijatelné. Za ustálené jízdy např. 100 km/h točí motor stejně jako se seriovým variátorem. Takže tady žádná změna k horšímu není. Za další se k motoru chovám jako "člověk" - motor vytáčím pouze ohřátý, jinak jedu PAMPADAMPA, olej používám kvalitní dle specifikace výrobce (Castrol actevo 5W40). Někdo, kdo motor vytáčí studený, třeba na 5000 ot/min., tak životnost motoru zkracuje rozhodně více, než já s kitovým variátorem, kdy potenciál variátoru využívám pouze při ohřátém motoru. Kitový variátor není totiž jenom o zvýšených otáčkách, ale HLAVNĚ O JINÉM PRŮBĚHU VÝKONU motoru. Je to stejné, jako když budu mít 2 auta se stejným motorem, ale u toho jednoho upravím převodové stupně přesně k charakteristice motoru - rozdíl v autech bude propastný a že bych u auta s upravenou převodovku nějak výrazně zkrátil životnost motoru, tak o tom pochybuji - viz. zářný případ např. Hondy Civic TYPE R vs obyč. Honda Civic.
Takže při mém provozním režimu kitový variátor životnost motoru rozhodně nezkracuje, protože pro to není logické vysvětlení. Ano, pokud bude někdo pořád tahat za plný plyn a motor vytáčet za studena, tak ten určitě životnost motoru zkrátí, ale to není můj případ. Když bych neustále využíval potenciál Nexuse s kitovým variátorem, tak bych asi do měsíce příšel o papíry, protože bych neustále jezdil mezi křižovatkami rychlostí přes 100 km/h.
Tož to je moje vysvětlení mého tvrzení.