Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
07 kvě 2014, 07:50
Zdravím,
mezi uživatele maxi-skútrů nejsem nováček, vlastním Piaggio X9 250 Evo už 7 let a většinu oprav jsem si na něm dělal sám, ale teď k věci.
Před 14 dny jsem pořídil mnou vysněný maxi-skútr Gilera Nexus 500 r.v. 2004, najeto 11478 km, kupován byl v ČR, původní majitel s ním neměl žádný problém, akorát nechal vyměnit variátor a válečky + běžný servis ( olej, atd. ), jediný problém mám s tím, že při rozjezdu pociťuji celkem velké vibrace, vše se na skútru třepe, je to cítit tak do 100 km/h, pak to přestane.
Jinak jezdí perfektně, rozjezd je plynulý a dobře táhne.
Udělal jsem běžnou údržbu, výměnu všech filtrů, olej v motoru, olej v převodu, výměna destiček na předních i zadních brzdách, ještě chci převážit obě kola.
Měl jsem rozebraný variátor i spojku, nikde jsem žádnou vadu nenašel, je fakt, že jsem tedy díly nepřeměřoval....řemen jak to vypadá je ještě původní, vizuálně vypadá velmi dobře ( není popraskaný a ani z něj nelezou vlákna ) a zdá se mi, že občas pleská o nějakou část, nejspíš kladku. Všechny díly jsem očistil, u řemenic jsem zkontroloval jestli jsou pravidelné a nemají hranu, vše v pohodě. Jen se bojím aby to nebyla kliková hřídel, našel jsem pár témat na jiných fórech, kde vibrace způsobovala vůle na klikové hřídeli. Pokusím se natočit video, až ho dám na hlavní stojan.
A ještě se zeptám, přemýšlel jsem o kompletní výměně variátoru i spojky za Mallosi ( Maxi FLY Clutch system + variátor Multivar 4 vodítka + X kevlar řemen ) je to dobrá kombinace ? Jakou by jste mi doporučili ?
Děkuji za rady.
07 kvě 2014, 08:39
Ohledně vibrací. Pročti si tady vlákno a pak vlákna X9 500 a Aprilia Atlantic. Mají stejné motory a dost se tam dozvíš. Vibrace jsou u nich obvyklé. Zlepší se to po montáži Multivaru a nebo i 5 paknové spojky místo 3pakny. Toť poznatek místních členů. Ale pokud to vibruje až do 100 km/h,tak to zase tak obvyklé není. Vibrace jsou při rozjezdech a nízkých rychlostech,pak by to mělo být OK,tak snad nemáš problem jinde.
08 kvě 2014, 17:54
Zdravím,
dnes jsem se dal do demontáže zadního kola, chci ho nechat převážit, jelikož trochu háže a je to znát při vyšší rychlosti, vše šlo v pohodě, výfuk, matice na kole a atd. Bohužel jsem se zasekl u ložiska, které je uložené v rameni a za boha nejde sundat, zkoušel jsem odrezovač nebo wd-čko, je prostě zarezlé. Viz. foto -
Foz.jpg
Na youtube jsem našel tohle video -
https://www.youtube.com/watch?v=iW_-JiEOpxc ve 2:17 používá takový samo-domo stahovák.
Prosím o rady, jak na to ? Díky
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
08 kvě 2014, 18:16
Já jsem tu u Atlantica při prvním rozebírání po Italovi řešil použitím malinko většího násilí a v podstatě jsem to rameno vyviklal.
08 kvě 2014, 19:17
No prostříkal jsem to WDčkem, sice pochybuju, že to přes noc povolí
, ale napadlo mě to, že bych to zkusil sklepnout gumovou paličkou nebo přes hliník/dřevo bouchat kladivem., trochu to pobouchat přes ráfek.....nevím. Nebo jak píšeš vyviklat. V práci sice mám stahovák, ale je o dost větší... :-/
Já tam nemám moc vůli, takže s tím ramenem nemůžu moc hýbat.....protože mi tam vadí ty dva šrouby (matky byly sundané)...
viz. foto
fz.jpg
Ale jestli koukám dobře na ten výkres, tak by nevadilo, kdybych ty dvě závitové tyče demontoval, nic nedrží pohromadě a tím pádem bych měl větší možnost vyviklat to ložisko.
Výkres -
Ft.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
08 kvě 2014, 19:36
Tak já ti dam X9ku,ty mi dáš Nexuse a máš po problemu
08 kvě 2014, 19:41
Ještě jsem to jednou řešil u už nevím koho a tam jsme do toho tloukl přes natočenou matku. Samozřejmě s citem a povolilo to taky. Dal bych ale přednost tomu viklání až potom kladivo
Případně je tu ještě šokové zmrazení nebo dvouramenný stahovák.
08 kvě 2014, 19:55
TUNER píše:Tak já ti dam X9ku,ty mi dáš Nexuse a máš po problemu
tak přidej ještě 30 000,- Kč
né sranda.
Zítra si půjčím v práci ten dvouramenný stahovák a zkusím to. Snad to půjde.
Zatím se mějte.
08 kvě 2014, 20:15
Dej pak vědět.
09 kvě 2014, 12:10
Pokud si dobře vzpomínám tak ta oska chodí podélně pár mm ,když není stáhla tou maticí , tak se toho neboj a klepni po ni jak píše krizik1
09 kvě 2014, 20:43
Zdravím,
tak vše dobře dopadlo, ráno jsem si vypůjčil dvouramenný stahovák z práce a šlo se na věc. Sice se ložisku moc nechtělo, celkem dost drželo, ale stejně povolilo. Rovnou jsem prohlídnul třmen, destičky a atd. Vše promazal, zalepil loctitem na zajštění "modrý" a dotáhnul na moment. Zároveň jsem vyměnil chladící kapalinu, už taky vypadala všelijak. Tak a zítra už jen vyrazit na Křivonosku na sraz veteránů.
Mějte se !
11 kvě 2014, 19:51
Zdar všem!
Minulý týden mi ochořel Nexus. Chcíplo mi to na křižovatce, naštěstí po chvilce znovu naskočilo, dojel jsem domů a už nic.
Nehází jiskru, takže jsem dal novou svíčku- nic, vyměnil indukční cívku - nic, pozval elektrikáře a ten po proměření všeho konstatoval, že je v háji řídící jednotka, ale nezdá se mu ani snímač impulzů na vačce. |Závadu vidí v těchto dvou komponentech. Proto prosím, nemáte někdo v záloze snímač a nebo řídící jednotku na vyzkoušení, než to koupím? Díky.
11 kvě 2014, 19:58
Sanca ze je chybna riadiaca jednotka je tak tipujem 1:10000. Nebyva to totiz bezna zavada. Ale vylucit bez diagnostiky sa neda.
11 kvě 2014, 20:30
No ono je třeba se na to dívat tak, že mám najeto cca 110 tis., zatím bez nějakých potíží a proměřili jsme dle dílenské příručky všechno. Jezdím celý rok, pokud není čerstvě nasněženo, v dešti, mrazu, nejen za ideálních podmínek .Takže bych byl rád, kdyby to byl jen snímač, ale musím počítat i s horší variantou.
11 kvě 2014, 21:09
No ja by som to asi zobral do Piaggio servisu s diagnostikou. Ked na nieco pridu, opravu/vymenu uz poriesis sam. Funkcnu RJ asi nikto nebude mat len tak pohodenu v garazi a riskovat ze odpali svoju, kvoli moznemu skratu na tvojej moto by chcelo istu davku odvahy, alebo aspon lasky k bliznemu svojmu