Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Gilera Nexus 500

27 pro 2010, 10:31

Take bych to videl na kabel...prozkoumej to za jizdy, na stojanku nic nepoznas ;)

Re: Gilera Nexus 500

29 pro 2010, 06:33

Díky za tip,jak budu mít čas,tak se na to mrknu.

Re: Gilera Nexus 500

02 úno 2011, 22:42

Tak mi dneska přivezli Nexíka ze servisu od pana Poláka ze Střelských Hoštic. Byl na něm proveden komplet servis v 36 000 km. Nebyla shledána žádná závada. Byla provedena kompletní kontrola, seřízení a byly vyměněny následujcí věci - olej v motoru, olej v převodu, filtr olejový, filtr vzduchový, zapalovací svíčka, variátor POLINI, řemen POLINI, kontratní pružina POLINI, spojka POLINI, spojkový koš POLINI, polořemenice. Na mě zbyla výměna přední pneumatiky, které bude předcházet srovnání ráfků, jejich nastříkání do černé barvy a výměna ložisek v předním kole (preventivní). Poté bude následovat výměna levého předního kotouče (možná i obou kotoučů). Pak už bude provedeno pouze naleštění Nexíka a čekání na počasí. Tady nějaké foto z dnešního zaparkování doma a již částečného rozebírání předního kola.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Gilera Nexus 500

21 úno 2011, 23:51

Není v silách někoho zde z fóra se zkusit poptat známých, v servisech atd. na možnost uškrcení Nexuse na 25kW? Díky všem za nějaké info. Prodejce jsem obeslal maily, ale buď neodpověděli, nebo neví..

Re: Gilera Nexus 500

22 úno 2011, 08:22

O Nexusovi s výkonem 25 kw jsem nikdy neslyšel. Bude to podle mě neřešitelný problém. CDI v Nexusu je nastavené na 29 kw, neviděl jsem ani úpravce, který by nabízel zvýšení výkonu z 29 kw.

Re: Gilera Nexus 500

22 úno 2011, 09:16

:D u skútru je možná úprava výkonu smerom dolu, jedine zmenou kubatúry...pokiaľ potrebuješ výkon do 25 kW kvoli ŘP a vzhľad Nexusu, ostáva jedine Nexus 300 zo 16 kW..inej cesty niet :)

Re: Gilera Nexus 500

22 úno 2011, 11:06

Viděl bych to jako Miro. Tu 300-stovku je možné poladit variátorem a spojkou, aby jela trochu lépe. Anebo počkat, až bude ŘP na vyšší kubaturu a koupit rovnou 500-stovku.

Re: Gilera Nexus 500

02 bře 2011, 20:28

Zdravím všetkých nexusakov.Som tu nový a zároveň novým majiteľom nexusa 500.Chcem sa opýtať skusenejších ,kto vie ako sa vymaže kontrolka servisu(ten kľuč) aby neblikala ked sa štartuje moto.Dík za všetky odpovede :)

Re: Gilera Nexus 500

02 bře 2011, 21:11

rastikt:
U majesty to funguje přidržením tlačítka počítače km a třikrát vypnout a zapnout klíčkem... Ale Nexus už je jiná liga :roll:

Re: Gilera Nexus 500

02 bře 2011, 23:13

rastikt:
Mám na to někde návod, zítra pošlu. Dnes bohužel už nemám čas. Zatím zdar 8) 8)

Re: Gilera Nexus 500

03 bře 2011, 15:34

Milo, Bobika:
tak už som na to prišiel,podržať MODE a ODO/SET spolu s tým zapnuť kľuč a potom stlačiť MODE na 3 sec a je reset

Re: Gilera Nexus 500

04 bře 2011, 09:25

rastikt:
Jo tak takhle to je.

Re: Gilera Nexus 500

04 bře 2011, 09:31

rastikt:
To tě teda obdivuju, páč to je šifra jak hovado. Nevím jestli bych já takovým pokusem, omylem na tohle přišel, spíš bych řekl, že ne. :roll: :shock: :mrgreen:

Re: Gilera Nexus 500

04 bře 2011, 09:53

KYBLOS:

Dobrá, napíšu to polopatě :
1. držet současně tlačítka MODE + ODO/SET
2. zapnout zapalování
3. po 3 sekundách se rozbliká řemen
4. tlačítkem MODE se přepíná mezi servisním intervalem (klíč) a výměnou řemene (řemen) - bliká buď řemen nebo klíč
5. symbol, který chci smazat (klíš nebo řemen) - drží se MODE, než požadovaný symbol zmizí
6. po resetu vypnu zapalování

a tím je HOTOVO

Re: Gilera Nexus 500

10 bře 2011, 12:23

Tak a mám dokončen zimní "MEGA" servis. Dneska mi přišly kola z lakovny, tak to obuju a snad o víkendu vyrazím. Zimní servis spočíval v následujícím :

- výměna variátoru Polini Speed control
- řemen Polini
- kontrastní pružina Polini
- spojka Polini
- spojkový koš Polini
- polořemenice Piaggio
- nové přední pneu Bridgestone Battlax TH 01
- zadní brzdové destičky Brembo (kód 7004)
- brzdová kapalina Motul DOT 4+
- svíčka NGK
- motorový olej Castrol Actevo 5W40 scoot (1,7 l)
- olejový filtr UFI (kód Elit 23.118.00)
- vzduchový filtr UFI (kód Elit 30.836.00)
- ložiska v předním kole TIMKEN 3 ks - preventivně (kódy : 1ks - 6302 2RS, 2 ks - 6202 2RS)
- ložisko v zadní kyvné vidlici TIMKEN 1 ks - preventivně (kód 6303 2RS)
- chladící kapalina
- olej v zadním převodu Q8 oils (250 ml)

Dále bylo provedeno seřízení ventilů (dle servisní knížky se má provádět v 36 000 km), rozebrání všech konektorů el. instalace a jejich vyčištění a nastříkání Kontaktolem, vyčištění celého skútra (rám, motor, kapotáže, výfuk atd... - prostě všeho), srovnání a nastříkání obou ráfků Komaxitem do černé barvy, nalepení reflexních proužků (od balwa) na ráfky, výměna žárovky v zadním světle na SPZ, instalace 4 ks držících oček do zavazadlového prostoru na helmu (k uchycení povinné výbavy a nářadí).

To je asi zhruba všechno. Hrál jsem si s tím po večerech asi cca 30 - 35 hodin (místo koukání na stupidní televizi). Foto nahodím o víkendu, až Nexíka vyfotím na dvoře za hezkého počasí. Radši ani nechci vědět, co tento servis stál :roll: :roll: :roll: , ale Nexík je kompletně připraven na sezónu a doufám, že bude spolehlivě jezdit jenom za cenu dolévání benzínu. Nexík má k dnešnímu dni najeto 36 423 km.

19.3. edit:
Tak dnes jsem absolvoval první letošní vyjížďku. A musím konstatovat, že peníze vložené do velkého servisu a úpravy Nexíka se asi vyplatily. Rozdíl mezi seriovým variátorem a kitovým POLINI je jako NOC a DEN :!: :!: :!: . Akcelerace je bechderoucí :shock: :shock: Je vidět zcela odlišný průběh výkonu. Po přidání plynu vyletí otáčky k 7000 a Nexík začne zrychlovat přímo neuvěřitelně. I třeba ze 100 km/h je zrychlení na 140 proběhne v několika vteřinách :shock: :shock: Rozdíl mezi seriovým variátorem a kitovým je prostě úžasný. Pokud někdo někdy říkal, že upravit maxiskútr je zbytečné, rtak po dnešku s ním nemohu souhlasit. Rozdíl je to obrovský. Sice to nebylo levné, ale po dnešku mám pocit, že motoru někdo přídal tak 10-15 koní. A tady přidávám nějaké foto po dnešní vyjížďce, dokud je Nexík umytý.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 srp 2013, 11:11, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny příspěvky pod sebou
Odeslat odpověď