Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
05 říj 2012, 22:41
Ja mám voľnobeh 12.5 cca a pri jazde 14.5 V
03 lis 2012, 23:01
Kdyby někdo scháněl Nexuse,byl jsem na jednoho mrknout.
http://www.tipmoto.com/motorky/gilera/2 ... s-500.htmlPadlej na pravou ale jen lehce plasty viz. foto a plastový kryt výfuku + je prasklý plast vpravo od budíků a malá prasklinka u pravého světla. Pravé zrcátko u přichycení k plastum zasilikováno - prý kvůli vibracím.....zkoušel jsem levé a opravdu tam malá vůle byla,tak možná by bylo lepší doladit i to levé. Každopádně celkový vzhled skútru - prostě klasika kosmetika - bylo vidět používání,co taky za ty peníze chtít.
Velký bonus byl ale stav motoru. Poslední servis před 3000 km - rozvody,nový válečky,řemen,kontrastka,vodní pumpa,náplně,brzdovka atd atd. vše za asi 640 euro. Kotouče už mají hranu,ale ještě něco najedou,destičky jsem neviděl. Zadní guma zánovní,přední tak na pár tisíc. Plotna na kufr na skútr - kufr + 1500,- Ke skútru zatím jen jeden klíč,ale Ital klíč hledá a měl by být dodán - je to známej lidí co skútra prodávají.Takže kdo si tolik nepotrpí na vzhled,myslim že se dobře povozí za pár peněz.
Skútr na IT dokladech po prvním IT majiteli.
07 pro 2012, 01:10
joo tak toho jsme si koupil......zatím je ustájena v garáži. ale tváří se že to bude fajn svezení
08 pro 2012, 15:27
Zdar Páni, som tu nový a hlavne nestasny!!!! Kupil som skuter gilera nexus 500 krasny ale pri jazde domov mi motor zhasol. Mal som problem nastartovat a ani som ho nenatocil. Kupil som novu baterku a moto nastartuje tak na druhy pokus ked je studena!!!! Ak sa motor trocha zohreje mam problem ho nastartovat. Chyti asi tak na siesty az siedmy pokus a to musim drzat plny plyn!!! Nevie mi niekto poradit co to moze byt???? Dal som aj novu sviecku NKG podla udajov vyrobcu a mam novu bateriu a benzim som z nadrze vycerpal a nalial novy!!!! A stale je to to iste. Pan s JOY moto zo Zvolena to napichol aj na diagnostiku a vsetko ukazuje OK!!!! Tak ako sa sa na motorku tesil, tak teraz pre motorku nespavam. Ak by ste vedeli nejaky tip alebo trik bol by som nesmierne vdacny Diky vsem!
08 pro 2012, 19:16
špatny automatický sytič!Nezavíra,Zkontrolovat a opravit!
09 pro 2012, 01:29
To rakup:
Gilera stejně jako Atlantic je stříkačka a Rasko psal že na diagnostice už byl takže z toho odvozuji že je řízení vstřiku a tedy i dávka pro studený motor v pořádku.
Tudy cesta nevede ne, ne.
To rasko:
V nádrži je sítko na čerpadle a občas se stane, že se zanese. Než se ale koukneš do nádrže tak zkoukni jestli čerpadlo dává a vstřik taky.
Svíčka ma jakou barvu?
10 úno 2013, 01:47
Zdravím přítomné,
mám problém s vibracema při rozjíždění a taky to ještě dělá kolem 100km rychlosti.
Rozebral jsem variátor,spojku, válečky no prostě vše a nezjistil jsem nic vadného nebo opotřebeného.
Trošku se mi nezdála spojka a buben tak jsem to koupil celé nové +vyměnil ložisko na kladce .
Řemen je OK má minimální ojeti cca 12000km
Už se s tím trápím nějakou dobu a pořád neumím přijít na to proč to při rozjezdu vibruje
Byl jsem s tím ve dvou autorizovaných servisech Ostrava,Opava a všude mi řekli že to je vše OK , respektíve připustili že to při rozjezdu nepravidelně zabírá ,ale neporadili co s tím.
Ještě mě napadlo že bych měl nestejnoměrně ojetý řemen a to by mohlo pusobit ty mé problémy.
Kola mám vyvážene ložiska všechny OK,uložení motoru taky OK
Je to dost nepříjemné jak jste někde ve městě a pořád se rozjíždite a vidíte jak se třepe i přední plexi , anebo jak zastavím po 100km a cítim mravenčeni v rukách a nohách.
Budu rád za každou radu
10 úno 2013, 10:08
Nevím kolik má psáno Gilera, ale Atlantic se stejným motorem má psanou výměnu řemene po 12000. Já osobně ho měnil po 24000 a nechal jsem si ho jako rezervu, neb byl pouze o 1mm užší. Koukni taky na opotřebení žeber ve variátoru.
10 úno 2013, 10:29
fapeko píše:Zdravím přítomné,
mám problém s vibracema při rozjíždění a taky to ještě dělá kolem 100km rychlosti.
Rozebral jsem variátor,spojku, válečky no prostě vše a nezjistil jsem nic vadného nebo opotřebeného.
Trošku se mi nezdála spojka a buben tak jsem to koupil celé nové +vyměnil ložisko na kladce .
Řemen je OK má minimální ojeti cca 12000km
Už se s tím trápím nějakou dobu a pořád neumím přijít na to proč to při rozjezdu vibruje
Byl jsem s tím ve dvou autorizovaných servisech Ostrava,Opava a všude mi řekli že to je vše OK , respektíve připustili že to při rozjezdu nepravidelně zabírá ,ale neporadili co s tím.
Ještě mě napadlo že bych měl nestejnoměrně ojetý řemen a to by mohlo pusobit ty mé problémy.
Kola mám vyvážene ložiska všechny OK,uložení motoru taky OK
Je to dost nepříjemné jak jste někde ve městě a pořád se rozjíždite a vidíte jak se třepe i přední plexi , anebo jak zastavím po 100km a cítim mravenčeni v rukách a nohách.
Budu rád za každou radu
Řeším to samý od začátku u Gilery. Mě se to stává po drobnym ohřátí a je to spojka. Už taky neví co s tím, tak teď mi do ní udělali drážky, aby se líp chladila. Zatím ok, ale najezdil jsem minimum. I minule to 300 km vydrželo a pak začalo dělat znova.
10 úno 2013, 19:34
krizik1:Ten řemen si nechávám jako poslední možnost na výměnu,protože se mi nechce něco měnit co je vizuálně i rozměrově v pořádku.Ty žebra variátoru myslíš tím kde jsou uložené válečky ? Tak tam jsem taky nezjistil žádne opotřebení.
pan.smith: celou spojku+buben mám nový a je to bezezměny
Ještě jsem zapoměl napsat že mi řemen v určitých otáčkách pleska o blok motoru , jdou vidět vyleštěné plošky nahoře i dole
10 úno 2013, 19:40
Co takhle kontrastka v jaké je kondici?. Řemen plácat nemá.
11 úno 2013, 09:24
To fapeko:
Jak píše křižík, tak plácat to může jen o tu kladku uprostřed.
Otázka máš správnou délku řemene?
Trochu to rozvedu. Na vnější polořemenici variátoru jsem měl ulomené jedno žebro chlazení, tedy ne na vnitřní co jsou válečky. To byl důvod proč jsem sháněl jinou. Dojel jsem do Kladna na vrakoviště skůtrů a koupil v pohodě jetou ale slušnou. V garáži začnu dělat výměnu a ejhle zjišťuji, že polořemenice co jsem právě dovezl má větší průměr, tedy cca 15,1cm a ta původní má 14,2cm. Tedy ten kdo má řemenice variátoru s menším průměrem ná mít řemen 27,7x1011mm / je dražší
/ a kdo má průměr řemenice těch 15cm tak 28x1036mm. Ergo koukni jaký řemen máš a změř řemenici.
17 úno 2013, 03:18
No je pravda že jak jsem to měl rozebrané ten varoš tak první věc co jsem uviděl byli lokálně vyleštěné ty bloky motoru od toho řemenu a druhá věc, že ten řemen byl jako nový respektíve vůbec nebyl ojetý a ten rozměr dle katalogu neodpovídal skutečnosti,ale už nevím co to byl za rozměr.Dle prvotní rozborky jsem myslel že ten varoš ještě nikdo nerozebíral a usoudil jsem že je ten řemen taky origo ještě při najetých tachometrových 12000km(aspon doufám)
Mě to pleskání ani nějak nese... , ale štvou mě ty vibrace při rozjezdu
Jak jsem už psal ,zvon+spojka jsou nové,kontrastka a další díly byli vizuálně v pořádků s minimálním opotřebením
Až bude lepší počasí tak to znova rozeberu a podám info. o tom řemenu a změřím tu polořemenicí , ale pokud vím tak jak spojka tak variator jsou dva druhy , liší se to počtem válečku
Jinak já beru díly tady
http://www.sdily.cz/vybrany-skutr.htm a jsem maximálně spokojený
17 úno 2013, 11:46
Kupříkladu na kontrastce po vizuální stránce poznáš houby. Až to budeš mít komplet rozebraný, vezmi do ruky posuvku a všechny měřitelné díly dle manuálu důkladně proměř. Pak si teprv můžeš být jistý opotřebením. Do té doby jsou to pouhé spekulace. Sám vím o čem mluvím.
17 úno 2013, 12:34
Má Nexus 500 shodný moto jako X9? Myslel jsem si, že Nexus má podobnou koncepci jako T-Max: motor v rámu a on má skútráckou koncepci: motor u zadního kola...