Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
25 úno 2012, 20:58
Ahoj lidi, netrvalo to ani měsíc a přebírám od Bobíka štafetu jeho (po dnešku mého) nexe. Ještě ho mám na přívěsném vozíku, zítra mu dám očistu, potřebuje ji jako sůl po dlouhé cestě mezi kamióny...
25 úno 2012, 23:26
Gratuluji Matymu13 ke koupi skvělého skútru. Doufám, že mu bude sloužit stejně dobře jako mě. Jsem rád, že všichni přežili cestu ze Strakonic do Havířova bez úhony. Já jsem momentálně ve fázi rozebírání a čištění nového přírůstku. Skútr to sice není, ale taky to má 2 kola a motor.
Naposledy upravil
Bobika dne 26 úno 2012, 14:18, celkově upraveno 1
26 úno 2012, 01:47
A par koniku navic. To jsi si poridil poradnou bestii.
26 úno 2012, 15:16
Nexika jsem dnes lehce umyl, nastartoval a těšil jsem se, že ho poprvé kousek povozím okolo Havířova. Aprílové počasí, kdy se střídá jasno a mohutné sněhové přeháňky, rozhodlo za mě. Nu což, přese jenom je ještě únor...
10 bře 2012, 09:49
Tak jsem udělal takový malý střih za loňskou sezonou. Na podzim se mi porouchal tachometr a než se porouchal, najel jsem vloni 12315 km. No a protože jsem jezdil až do letošních únorových mrazů dál, najel jsem určitě ještě tak ze dva tisíce. Přes únorové mrazy jsem si dal oraz a nachystal jsem Nexika na letošek. Dostal nové destičky(všechny), levý přední brzdový kotouč, novou baterku, opravil jsem konečně tachometr (byl zkrátka mechanicky opotřebovaný ten magnetický unašeč), novou přední pneu a vyměnil jsem brzdovku, protože už byla černá. Vyměnil jsem olej a filtr. Trochu jsem ho umyl a přejel plasty nějakým elixírem plastů, a dnes, protože tady svítí slunko, zahajuju letošní sezonu. Tak čau na cestách!
11 bře 2012, 20:25
Tak jak jsem Nexe koupil, tak ho zase prodám. Nebudu ho ani na sebe přepisovat z polopřevodu. Není to motorka pro mě. Po zkušenosti s Burgmanem jsem udělal velkou chybu, že jsem šáhl po něčem jiným. Kdyby to byl můj první skútr, byl bych z něho ušenenej, ale takhle to srovnávám s burákem a už jsem se rozhodl. Vytýkám mu především to, že to není tzv. "manažerskej skútr", ale jen velkej skútr, nebo motorka co mezi nohama nemá nádrž. Jede a brzdí opravdu luxusně, ale ochrana před počasím mizerná, hodně vysoký těžiště nedává ten správnej pocit jistoty a kvůli vysokýmu sedlu dosáhnu na zem jen špičkama, takže couvání a manévrování - nic moc. A navíc se mi na něm nepohodlně sedí a bolí z něj záda. No a pak takový ty nedostatky jako malej úložnej prostor, nebo drobnosti, jako je to, že nejde víčko nádrže jen zacvaknout, ale je potřeba použít klíč, k výměně zadní žárovky je potřeba odmontovat kufr, nosič i horní plast a podobně, mi kazí celkovej dojem. Takže Nexuse ano, ale jen v případě, že jste nikdy nejezdili na Suzuki Burgman.
11 bře 2012, 21:14
A možná máš v něčem pravdu, já jsem nikdy na SB neseděl a z nexe jsem nadšený. A přitom jsme na tom skoro stejně, koupil jsem před 14 dny, najeto mám do stovečky kilometrů... Zatím není nic, co bych mu vytknul. Těším se na lepší počasí a pořádný výlet. Máme tady kousek pověstné zatáčky nad nádrží Šance, tam se těším obvzlášť.
11 bře 2012, 23:45
Já si dal včera stovečku... Prvních 50 jsem jel dokonce bez rukavic. Ruce skoro umrzlý, ale přežil jsem to. A protože jsem cestou viděl i sníh, na cestu zpátky jsem si ty rukavice už radši vzal. Jel jsem i kousek po dálnici a testoval maximálku. Na displeji se ukázalo 161. Docela slušný na skútr
Já už se tak těším na jaro...
19 bře 2012, 23:08
zdarec borci. Chtěl bych se zeptat.. občas při jízdě se mi rozbliká pal. počítač dobíjení. Začne tam blikat napětí 12,5 a po 10vteřinách to zhasne a je to ok. Máte s tímto někdo zkušenost, co by třeba mohlo být K.O.? A ještě jedna otázka. Bourané to nikdy nebylo, pneu je tam ještě origo, takže žádný špatně nazutá pneu. Když jedu cca 50 až 60km/h, pustím řidítka a celý se to roztřepe jako klasický důkaz toho, že to bylo bouchlý.. Čím to? díky moc za rady..
22 bře 2012, 00:16
Třepání řídítek nemusí znamenat, že to bylo bouchnutý. Může to být volný ložisko řízení, špatně sjetá přední pneu, nebo taky zadní kufr. Jestli ho tam máš, zkus ho sundat a uvidíš.
Sám se ale zeptám na řešení mé "závady". Když strčím do kufru nějakou zátěž, jako třeba pořádnou autobaterku, aby zůstalo přední kolo viset ve vzduchu, otáčím jemně řídítky a vždy, když je dám do přímýho směru, jakoby tam trochu zaskočí. Jakoby tam byla taková ta kulička s pružinkou a na druhé straně dírka, jako je třeba na gola sadě, aby držel ořech na prodloužení. Pokud tedy otáčím z jedné strany na druhou a v tom přímým směru to "zacvakne", je pak trochu potřeba překonat odpor, aby se dalo v otáčení pokračovat. Za jízdy mi to trochu dělá problémy. Říkal jsem si, že je to ložisko řízení v háji, ale když mám (opravdu) najeto jen 30.000 km, zdá se mi to na vymletý ložisko brzo, nehledě na to, že je divný, že to zacvakne vždy přesně v přímým směru. Zajel jsem tedy za známým, co má taky Nexus 500 a najeto do 10.000 km a zjistili jsme, že mu to nedělá tak moc jako mně, ale dělá mu to taky. Můžete to prosím někdo na svým nexíkovi vyzkoušet a napsat sem výsledek? Díky
22 bře 2012, 19:23
...nad tím nemusíš ani přemýšlet. Pokud to dělá, tak je v háji miska, ve které to ložisko chodí. Hold, asi to bylo trochu přetáhlý, z kuliček v ložisku se stal šišoid a při otáčení to nakonec udělalo ďolík v misce - nebo se tam taky mohl dostat nějaký prach, nebo mohla kulička zkorodovat, nebo mohla být vadný - klidně i z výroby - prostě stejně musíš to ložisko vyměnit, případně i misku, ve které chodí, jestli to chceš mít v pořádku. To, jestli to dělá i ostatním, je naprosto nepodstatné...
22 bře 2012, 19:41
Tak přidám svou zkušenost: řidítka se mi zasekla uprostřed tak, že se musela vyvinout solidní síla, aby se to pohlo. Dělalo mi to docela problémy při pomalé jízdě mezi auty. A tak jsem vloni vyměnil horní i spodní ložisko řízení. To horní původní bylo vymačkaný. Teď to chodí dobře, ale to co popisuješ to dělá taky, ale jen jemně, otočím řidítka a jen tak lehce ucítím přesně uprostřed tu překážku. Nic není slyšet, žádné šrocení kuliček... Ale.... teď na Motosalonu v Brně jsem si to na tom novým černým kousku, co tam měli vastavený vyzkoušel a nic, úplně hladce to chodilo. Žádné misky tam nejsou, není to bicykl, jsou tam normálně dvě kuželíková ložiska a dostat ven to spodní, byla docela drsná zábava.
23 bře 2012, 02:10
Bola to častá závada nexus mk1, už po 6 tisíc km bolo treba meniť ložisko riadenia.
Ja mám na svojom najazdené cca 32 tisíc a nič také nepociťujem našťastie
23 bře 2012, 16:40
Clapi, děkuju za rady. Poradíte mi i, kolik asi ta ložiska stojí, když si je přehodím sám?
23 bře 2012, 20:23
podívám se a dám vědět, dával jsem tam SKF.