Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
09 lis 2011, 13:46
No tak já to tak růžové nemám, ale to bude tím, že většinu cest strávím na dálnici - asi 60-70%, a uznejte, tam se není čím kochat... Počítadlo mi ukazuje dlouhodobou spotřebu 19,8km/l. Dlouhodobý průměr rychlosti ukazuje 71km/hod. Na plný zátah mi ukazuje okamžitou spotřebu 9km/l, což je 11,1l/ 100km. Ale to je 8000 ot./min!!! Pokud nepřekročím 6500 ot, t.j. tacho 130, tak se vejdu do 4,5l. Vzhledem k tomu, že je to pracovní stroj, tak na kochání se jaksi nedostává, ale věřím, že do stovky, tachometrové, bych víc jak čtyři litry nespotřeboval.
09 lis 2011, 13:52
Tak to pak rozumim tomu že by se ti víc líbyla gilera gp800 to by to hned jinak utíkalo.
09 lis 2011, 14:52
malincik píše:No tak já to tak růžové nemám, ale to bude tím, že většinu cest strávím na dálnici - asi 60-70%, a uznejte, tam se není čím kochat... Počítadlo mi ukazuje dlouhodobou spotřebu 19,8km/l. Dlouhodobý průměr rychlosti ukazuje 71km/hod. Na plný zátah mi ukazuje okamžitou spotřebu 9km/l, což je 11,1l/ 100km. Ale to je 8000 ot./min!!! Pokud nepřekročím 6500 ot, t.j. tacho 130, tak se vejdu do 4,5l. Vzhledem k tomu, že je to pracovní stroj, tak na kochání se jaksi nedostává, ale věřím, že do stovky, tachometrové, bych víc jak čtyři litry nespotřeboval.
Můžu se zeptat co to znamená ,, Počítadlo mi ukazuje dlouhodobou spotřebu 19,8km/l" ? Myslíš tím,že dlouho nenuluješ a ona se pak na téhle hodnotě ustálí?Je to tak,že člověk vynuluje,pak to ukazuje od začátku docela vysokou spotřebu a čím víc ujedeš,tak se ta hodnota zlepšuje?Ptám se proto,že jsem na začátku vždycky docela zděšenej a pak se to lepší a posledni výjížďka byla ve dvou a já mám skoro metrák a to se musí taky zákonitě na té spotřebě projevit.Nejdřív jsem myslel,že zlobí ten počítač (i když je to jen takový sranda doplněk
),ale asi bude v pořádku... i když po přepočítání skutečné spotřeby km vs litry v nádrží,se to přece jenom trošku rozchází.Mám to chvilku,tak mě zajímá Tvůj názor.Předem děkuji za odpověď
09 lis 2011, 18:57
hurtak74: Je to tak jak píšeš. Já to nuluju s výměnou řemenu. Naposledy vydržel přes dvacet tisíc.
09 lis 2011, 19:03
Ještě se zeptám jak je to s tím nulováním? Dá se vynulovat je ten trip,bez ostatních údajů?
22 lis 2011, 17:51
No já to vždycky zapomenu a podle servisního manuálu pak složitě dumám, jak se to dělá, ale nakonec se to povede. Vynuluje se průměrná rychlost, spotřeba a max dosažená rychlost.
Dneska, při cestě z Brna, se mi v nestřežené chvilce vyhoupl tachometr ke 180 a protože jsem zrovna předjížděl, chvilku jsem to tak musel podržet, ale asi to nevydrželo lanko od tachometru (nebo co tam je) a po chvilce ručička dvakrát kmitla spadla na nulu. Takže mi to neukazuje a díval jsem se na scootland, ale nemají to v nabídce. Nevíte někdo, co to tak může stát, ev. z čeho by to mohlo pasovat ? Myslím tím X9, nebo nějaký podobný stroj.
23 lis 2011, 11:44
Tak Nexus má náhon tachometru řešen elektricky. Pokud vím, tak X9 a jiné modely od Píža to mají řešené klasicky lankem - strunou. Takže musíš koupit originál díl na Nexuse. Podíval bych se jak vypadá mechanická část náhonu u náboje v předním kole, jestli to tam není nějaké "vykloktané" apod. Jinak to bude myslím závada v elektrice. Mohl ti odejít i samotný tachometr. Dej vědět, jak jsi dopadl a co to bylo.
23 lis 2011, 16:09
Hmm, tak se na to mrknu o víkendu, zítra a v pátek mám ještě naplánované cesty, tak do toho nebudu vrtat. Zatím díky, poreferuju.
28 led 2012, 13:42
Takhle vypadaji valecky Dr.Pulley po najetych cca 6tis. km v Nexikovi. Jsou netknuty, takze ta vydrz kolem 24tis km podle me muze byt v pohode dosazitelna.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
01 úno 2012, 17:11
Zdar Nexusáci. Včera jsem si jeden kusek 500ie taky pořídil a mám několik otázek. Prodejce inzeroval stroj s najetými asi 30-ti tisíci kilometry. Když jsem přijel, sundal ze skútru plachtu a dal do něj baterku, která teď byla minimálně 14 dní vytažená. Po zapnutí klíčku byly všechny údaje vynulovány, včetně TOTAL. Napadlo mě, že je to zblblý ze zimy, a že se to po jízdě třeba probere. Neprobralo, a po krátké výjíďce píše total 2 km. Jak je možný, že se vynuloval celkovej stav km? Myslíte, že je to důsledek nějakýho zásahu dovozce z Itálie? Věřím předešlýmu majiteli, že on s tím nic nedělal, jak je tedy možný, že se to vynulovalo až teď? Má elektronika v tachometru záložní baterku "trvalé" životnosti, jako je například v mobilu, a ta se mrazem a bez hlavní baterky vybila, nebo se údaje zapisují na nějakou kartu, jako princip SD, MMC a pod.? V případě, že má skútr najeto daleko víc, než mi bylo řečeno, dá se podle VIN nějak stav dohledat například z poslední prohlídky v Itálii? A kolik asi vydrží motor takovýho stroje? Mám preventivně vyměnit rozvody, nebo i něco jinýho? Díky za reakce. Majkl
01 úno 2012, 20:38
K motoru. S ohledem na stálou výrobu tohoto motoru a tudíž bezproblémovost ND je motor nesmrtelný. Je to jednobuch, u který se dá bezproblémů generálkovat atd. Hele, koupil jsi ojetinu a preventivně kromě okamžité výměny oleje a filtru bych nic nedělal, hlavně ne rozvody apod. To bych řešil až budeš dělat něco většího, třebas ventily nebo nějaký větší zásah. Preventivní výměny tohoto typu jsou povětšinou vyhozený peníze, tedy pokud motor šlape a nemáš poctivou servisku.
Hlavně bych mrknul na:
- oleje, motorový i v zadním náboji + filtr (oba - vzdduch i olej)
- klidně prohoď svíčku za pár korun a máš startovací linii pro další výměnu
- mrkni na varec (vyjetý dráhy povětšinou u středu - u talošů co hupají po měste) a napopví o najetých km, jestli je těch 30 000km pravda
- přeměř řemen - tyk napoví o minulé výměně
- mrkni na obložení spojky
- prostě oddekluj a prohlídni základní části
- já osobně bych přidal výměnu komplet brzdovky - otázka 2 hodin v klidu sám
- mrkni na destičky - jestli jsou hodně jetý a kdyby ještě byly dobrý, ale už tak akorát, koupil bych nový do šuplete abys to nesháněl v sezóně
- jak je na tom přední vidle (poznáš až budeš jezdit, ale teď je šance na repas)
- tyhle věci bych si vypsal, kdy byly měněny, popř kontrolovány a pak už dodržuj servisní intervaly
- ventily, rozvody apod. složitosti považuju v tuto chvíly až na posledním místě, kdy nebudeš vědět co s penězma
02 úno 2012, 16:47
Jsem tady nový a taky pokoukávám po tomhletom pěkném skůtříku. Vlastně jsem pro něho plně rozhodnutý, bohužel nabídka ojetých je mizerná, tak připadá v úvahu pouze dovoz. Nevíte o někom spolehlivém z aglomerace ostravska, který by byl schopen motorku v dobrém stavu přivést? Případně ji dal dohromady. Na Tipmoto je jeden položený nexík za 31000Kč.Bohužel nemám představu, kolik si sanace nehody může vžádat peněz. Poradíte?
Díky
02 úno 2012, 17:14
Na bouračku k opravě bych se vyprdnul. Zrovna ten z JKSmoto, jakože super ohromná akce moc dobře nevypadá. Finančně si nemyslím, že by o bylo nějak zajímavý, kdo ví, co je tam všechno na výměnu. To si myslím, že se u nás kolem půl sta dá sehnat. Nedávno jsem viděl do 50 000,- 2 vcelku zajímavý kousky. Jeden zrovna na fóru, sice nějaký pseudotuning, ale možná by se dal.
Jinak jestli nepočítáš na nexuse s částkou půl sta a vejš, nech to chvíli odležet, mohlo by se ti to vymstít. Za každou cenu to mít nepojízdný v garáži, to myslím nestojí za to. A dovozce ti doveze to, co je v inzerátech, proč by ti dělal nějakou extra nabídku.
02 úno 2012, 17:58
Díky za odpověď, do bouračky teda nejdu. Já můžu za nexe vypláznout maximálně 70-75 tisíc, to však neznamená, že bych raději nekoupil za pade ve slušném stavu.
Do jara ještě daleko, ale zatím nabídka ojetin nexu nic moc. Během tohoto týdne se na jednom serveru prodali dva okolo 45 tisíc. Pravdou je, že se bohužel nepovažuji za znalce, motorku jsem měl naposledy 250MZ před zhruba 15 lety... Ale táhne mě to na starší kolana zpět na dvě kola.
02 úno 2012, 18:41
To Maty13 - během víkendu se rozhodnu, zda přimu nabídku na velkou moto. Pokud by to vyšlo, tak by byl můj Nexík na prodej. Vzhledem k technickému stavu, by se ti cena určitě zamlouvala - 55.000,- Kč. Je po servisu (olej, filtr). Loni velký Megaservis za 23.000,- Kč. To si tady vlastně můžeš najít. K dnesšnímu dni najeto 46.000 km. Koupeno v ČR. Mám kontakt na původního majitele, který ho kupoval v ČR jako nového. Zatím fakt nevím, jestli ho prodám, ale je to tak 50/50. V pondělí to budu vědět najisto.