od Rnx » 11 dub 2014, 12:02
lonewolf> Náplň do kaslíku nič nerieši, veci možno nebudú vypadávať hromadne ale vypadávať budú. Buď tam vymyslím nejakú zarážku ako je na pravej strane, alebo to nechám tak.
Inak chcem tu spísať svoje poznatky, pretože tie stroje sú veľmi rovnocenné, dokonca aj cenovo, rozhodovať pri kúpe preto budú detaily, ktoré pri predvádzacích jazdách človek nezistí a v recenziách sa o tom nepíše. Takže tu sú ďalšie.
Obrovská výhoda BMW pred Burgmanom je variátor. Burgman buď ťahá alebo brzdí motorom . Nájsť medzistav je hlavne v malých rýchlostiach nechutná otrava. Takže v kolónach alebo niekde na parkovisku môže byť jazda len smutné cukanie. Aspoň sa tak deje u Burgmana K4, novšie modely som nesedlal. BMW s variátorom ten problém nemá, motor síce brzdí, ale nie tak výrazne, takže spustiť sa dole kopcom alebo doplachtiť k červenej na semafóre nie je problém. Burgman je v tomto doslova utrpenie a nech by aj náhodou mal milión iných výhod, celkovo preferujem jednoznačne BMW.
Nutné podotknúť, že brzdenie motorom šetrí brzdy a Burgmanovic CVT ťahá už od nízkych otáčok, kďežto BMW sa musí najprv roztočiť a ťah nastáva až pozvoľne. Ale to je vlastnosť, nie chyba, Burgman však má v tomto malilinko navrch (subjektívny pocit, hlavne ten ťah ako keď pustíte spojku na normálnej moto).
Brzda v bočnom stojane je u BMW návyková. 1:0, niet o čom.
Späťáky sú na Burgmanovi fantastické. 1:0, niet o čom.
Centrálny stojan - postaviť naň obe moto vyžaduje približne rovnakú silu. U burgmana preto, lebo má dlhšiu/väčšiu páku aj napriek tomu, že je motorka potom o niečo vyšie, resp, ten stojan vykoná dlšiu dráhu, kým sa naň stroj posadí. Lenže, Burgmana z centrálu nezložím keď na ňom sedím, proste to nejde. BMW áno! U Burga sa mi dokonca stalo na hladkom betóne, že som centrál musel podložiť nohou (!!!), inak sa len šmýkal dopredu a pri všetkej úcte, dvihnúť mu zadok jednou rukou nedá ani podstatne statnejší chlap než som ja. U BMW je proste central lepší.
Inak niekde som čítal komentár, že je BMW náchylné na pád z centrálu, ak je moto dole z kopca. To asi je. Lenže jednak chcem vidieť človeka, ktorý má tak málo mozgu, že to moto na ten cetrál hore kopcom postaví, ale hlavne vzpierača, ktorý by na to mal silu. Burgmana hore kopcom na centrál sám nepostavím, možno v dvojici, a že to potom nespadne, nie je žiadna výhoda, skôr naopak.
U Burgmana milujem obrovský ukazovateľ rýchlosti!!! Neplatí pre modely 2013 a novšie, tam už je klasická ručička. Proti analógu nemám nič ale ten starý digitál je proste bohovský! Palubka je celkovo vecou zvyku a osobných preferencií, nemá zmysel veľmi hodnotiť.
Kontrola tlaku pneu u BMW je super. Ovládanie palubky gombíkmi na riadidlách ešte viac. Vyzerá to lepšie, funguje to lepšie. Víťaz je BMW, 10ročná koncepcia u Suzuki začína strácať. Mimochodom, používa niekto ručné radenie na burgoch? Silne o tom pochybujem. Okrem cukania som mal hlavne problém s mačkaním gombíkov, v rukaviciach to bolo strašne neergonomické a keď treba pribrzdiť a podradiť, tak to ani nejde. Skúste vykrútiť ruku a prsty v tesnej rukavici tak, aby ste šahali na brzdu i gombíky zároveň. Absolútne useless!!! Ok, pri rýchlostných orgiách sa zadná brzda nepoužíva, ale tie gombíky sú aj tak položené dosť debilne.
S Burgom sa ľahšie "cúva" a pohybuje sem a tam pri vypnutom motore. S mojimi 175cm a pätami skoro na zemi je to jednoduchšie. Akoby tam bolo viac miesta na nohy. Keď sa však zabudnem, tak si trhám achilovky o stupačky spolujazdca. U BMW sú stupačky vyššie a pozdĺž celého stroja, zabudnúť sa znamená, že mi nohy motorka odtlačí do strany, nič nebolí. Človek so 180cm a viac žiaden rozdiel nepozná, nohy by mal určite širšie od oboch mašín. 1:1