od Miroslav Sedlmaier » 11 bře 2013, 11:06
Tak jsem si tady pozorně znovu pročetl celou diskuzi, protože čtu kde co než se rozhodnu uhradit dnes očekávanou fakturu. Jako letitý milovník pohodlného cestování na skútrech, kterých jsem vlastnil několik se po zkušenosti s bezvadnou velkou cestovní motorkou hodlám vrátit zpět do sedla skútrů, které mi nejlépe vyhovuje a už vím, kde je mé místo. Další cestovní kousky už nehodlám řešit a moc se rozepisovat proč asi nemá cenu. Sice mám doma vyvoněné B 650 E,ale i tak si hodlám udělat radost a vyměnit naše dva stroje za jeden. Po zkoumání a zkušenostech co možná mám, zůstali v hledáčku dva nové stroje. B 650 rv. 2013 nebo C 650 GT. Po porovnávání mnoha faktorů mi jednoznačně zvítězilo BMW. Cena je srovnatelná s novým B 650 a nabízí každopádně daleko víc. Otočené přední vidle jsou jen u super sportovních strojů díky menším odpruženým hmotám a BMW je první, kdo je dal do skútru, včetně pancéřovaných hadic což dělá z brzd jinou ligu. Zadní odpružení je díky konstrukci schopno lepší progrese než u Béčka. Obě kola v 15"palcích , které jsou i daleko levnější než na Béčko v uvedeném rozměru a samozřejmě komfortnější. Kontrola tlaku v pneu, okamžitá spotřeba, která bude u BMW znatelně lepší, asi jako u všech BMW. Štít se jen bezmyšlenkovitě neposouvá, ale zároveň naklápí, čímž daleko lépe odvádí nápor větru. Stavitelné deflektory pod plexisklem. V BMW přemýšlí a motor běží i na bočním stojanu, díky integrované brzdě umístěné v bočním stojanu.Ovládání PC na sdruženém ovladači s více funkcemi. Možnost dvou stupňů ohřevu pro spolujezdce se samostatným ovládáním a u řidiče je sedlo s rukojetěmi možno automaticky nastavit na displeji a zároveň pak topí podle okolní teploty. Led denní světlo. Sedlo lze otevřít i bez nutnosti vypínání motoru. Není třeba při tankování vytahovat klíč a třeba pak sundavat boční kufr jako u Béčka. Možnost koupit originální vak na tunel a kompletní držáky kufrů včetně bočních za normální ceny. Řemen a válečky u BMW za 4700kč komplet a ne z 13tisíc+.... Oil filtr 110kč, vzduchovej 450kč. Za kritizovaný prostor pod sedlem se kolem polstrování nechá zandat docela dost věcí. Polstrování je kobercové a tak se neodře jako u Béčka a lze snadno vyklepat. Motorka má sekundár řetězem, kde nevznikající ztráty, čímž je možné motorku lehce tlačit a ne jako u béčka, kdy se kolo v chladnu sotva hne. Svou výhodu má i každopádně čtyřletá záruka s delším intervalem údržby, který činí 10tisíc km. Stále jsem hledal ty hrozné plasty, co zde někteří popisují, ale asi jsem dost tolerantní a nic hrozného osobně kupodivu nenašel. Vzhled je subjektivní a tak těžko hodnotit. Snad jen, že BMW má dle mého názoru cestovní charakter a veškeré pohodlí co Burgman, ale zároveň duši sporťáka. Motor co přenáší vzhledem ke sportovnějšímu přesazení kliky o 90° emoce díky lehkým vibracím a zvuku výfuku dopřeje při zátahu sportovnější pocit z jízdy. Něco jako lehce neposlušná holka, kterou milujeme a to samé je i se vzhledem. Doma chceme milou hodnou, ale jako milenku neposlušnou kontroverzní potvoru, což je pro mě BMW C 650 GT. Skútr je jiný což i mě prvotně vůbec nenadchlo, ale donutilo mi o něm přemýšlet. Samozřejmě, že vše je subjektivní pocit a své ukáže až pořádná praxe, zda se má teorie potvrdí. Tohle nebylo hanění mého milovaného kusu života jménem Burgman jen fakta co u mě pomohla rozhodnout, když člověk vynakládá nemalé peníze, za které chce co nejvíc muziky.