Benelli Velvet 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Benelli Velvet 400

Příspěvekod Mr.Voza » 18 bře 2016, 09:13

Ahoj všem,

zajímá mě všechno, jakýkoliv info o tomhle "malým-velkým" skůtru. Včera jsem na něj náhodou narazil v inzerci a líbí se mě jak vzhledem, tak hlavně svejma parametrama. Problém je, že je to tak trochu exot - nikde o něm není žádný kloudný info, který by se dalo ověřit i jinde, není tady o něm téma, ba ani žádní informace.

Z výše uvedenejch důvodů nepředpokládám ani, že by ho tady někdo vlastnil. Přesto se chci zeptat - nemáte s ním někdo nějakou zkušenost, třeba jestli jste na něm jenom nejeli, nebo jestli ho nemá někdo z vašich známejch, kdo by moch podat jakýkoliv info apod.?

Co jsem zatím dohledal na netu:
Motor Morini 400 - tzn. stejnej s Burgmanem nebo Malaguti Madison.
Hmotnost (neověřeno) - 140kg :!: - tzn. skoro o 50kg míň, než Burgman se stejným motorem :shock: a o 9kg míň proti mýmu Leonardu 250, kterej má o 10kW míň :shock: Jestli je tohle správný info, tak to musí jet jak šlak :!:
Dýlka 201cm - tzn. jenom o 15cm víc, než můj Leoš - takže i vynikající ovladatelnost by měla zůstat částečně zachovaná.

Co jsem hledal jakýkoliv informace, tak jsem na bikez.com našel údaj o váze 140kg, to se mě ale zdálo jako holej nesmysl na skůtr týhle kubatury. Hledal jsem ale dál a na bikes.cz jsem našl následující - hmotnost Velvetu 125ccm je 129kg - to se mě podařilo ověřit i v uživatelským manuálu ke 125ccm. Dál že hmotnost Velvetu 250ccm je 136kg. Na Bikes.cz technický specifikace Velvetu 400 nemaj, ale podporovalo by to tu informaci z Bikez.com, že 400ccm váží opravdu jenom těch 140kg. Na nějakým zahraničním fóru psal nějakej majitel, že 125ccm, 250ccm a 400ccm jsou naprosto stejný rámy, jenom s vestavěným jiným motorem - tomu by odpovídaly i fotky tohohle skůtra v různejch kubaturách - vzhled je narosto stejnej, jenom ze stejnýho skůtra trčí vzadu větší nebo menší motor. Odpovídalo by to i těm hmotnostem, kde bude váhovej rozdíl tvořit vlastně jenom motor. Dokážete si představit, jak musí jet 125tka se 400kovým motorem :!: :?:

Zajímám se o to proto, že už mě výkon 250ccm Leonarda za těch pár let, co ho mám už nějak přestává stačit a chtělo by to nějakej upgrade. Nechci ale kupovat okapotovanej parník - takovej už jsem jeden měl a vůbec mě nabavil (Scarabeo 500GT) - není to moje krevní skupina - chci skůtr co nejlečí, co nejovladatelnější a pokud možno s co největším objemem. Do teď jsem si myslel, že nic vhodnějšího s těmahle požadavkama, než Leonardo 250ccm, případně 300ccm (kterej má ale jenom o 2kW víc), nebo Malaguti Phantom Max 250 není. Náhodou jsem ale narazil na tohle Benelli a jestli jsou ty technický informace na netu správný, tak mě doslova uchvátil :)

Takže - máte o tomhle skůtru kdokoliv jakýkoliv info, nějakou zkušenost? Nebo klidně jen napište, co si o tom myslíte :wink:

Obrázek
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Benelli Velvet 400

Příspěvekod krizik1 » 18 bře 2016, 09:27

Asi i Ty jsi našel článek z roku 2003, kde se o něm píše. Podle mě vyrobili tak 5 kusů. Jeden je i na inzerci v Německu za 1500 éček. Pokud se nevysere ta atipičnost, která umožňuje zástavbu do "univerzálního" základu (která se bude blbě shánět, na rozdíl od plastů či dílů motoru), může to být slušná raketa s potenciálem skvělé zábavy :D
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Benelli Velvet 400

Příspěvekod Mirus1 » 18 bře 2016, 10:24

Vypadá hezky, zvlášť se mě líbí ta tuningová úprava,viz.foto, na tipmoto jsou dva kusy, jeden má najeto 3.800km za 12 let, což je 316km ročně :? To ho snad majitel jenom jezdil 12let ukazovat sousedům :D , ale možná taky ne. Otázka ale budou náhr. díly,spotřeba a.p.jak píše krizik. Já nevím, chtělo by to mrknout osobně a projet se, aby se zjistilo co a jak. Ono koncepčně už více jak 12let starý stroj je podle mě riziko,ale může se třeba i vyplatit, pokud bude ve stavu zánovního kusu...Takže za mě, určitě bych se na něm alespoň projel....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 822
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Benelli Velvet 400

Příspěvekod crhy » 18 bře 2016, 10:28

Ošklivý to tedy je jak p..., hlavně ten "tuzingovej" Ale pojede to jako ďas!
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Benelli Velvet 400

Příspěvekod Mr.Voza » 18 bře 2016, 15:08

Krizik: Ne ne, žádnej článek z roku 2003 jsem nečet. Jestli máš link, nebo jestli ho máš někde doma papírovej, tak honem sem s ním - jak jsem psal - scháním o něm jakýkoliv informace.

Narazil jsem na toho skůtra čistě náhodou, když jsem hledal válečky Dr.Pulley do Leonarda a v seznamu skůtrů, do kterejch ty válečky pasujou jsem viděl napsáno, že jsou i pro Benelli Velvet 250 (motor taky Yamaha 250, jako v Leošovi) - tak jsem koukal na fotky, že toho skůtra neznám a zjistil jsem, že se dělal i ve 400ccm - zdál se mě ale dost malej na "bežný 4-kilo", tak jsem začal zjišťovat nějaký informace a dohledal jsem to, co jsem psal.
A ještě navíc, když mě před pár lety ještě drželo to pomatení jménem scooter tuning, tak jsem si vždycky říkal, že kdybych si pořizoval malýho skůtra jenom podle vzhledu, tak jdu jednoznačně do Benelli 491 sport - ale protože to je taky exot, stejně jako Velvet, tak jsem ho nikdy nekoupil - právě kvůli dostupnosti plastů apod. Jestli jsou ale ty technický data Velvetu 400, co jsem dohledal fakt správný, tak bych do něj snad i šel - i za cenu toho rizika, že je to exot.

Miris1: Koncepčně 12 let starej stroj je podle tebe riziko? Asi takhle: teď mám SRko z roku 1998 a Leoše z roku 1999. Věř mě, že koncepčně bych si skůtrem z roku 2004 jenom a jenom polepšil :lol: Ty dva kousky na tipmotu.cz jsem právě viděl, no. Škoda, že ho nemůžu koupit hned, jinak bych se na ně jel určitě podívat. Dal jsem si ale za úkol, že musím letos nejdřív zprovoznit SRko a prodat, ať dělá radost nekomu dalšímu a nestraší mě zbytečně v garáži. Taky nevyužitý motokoloběžky se chci zbavit. Nechci toho mít už v garáži tolik, aby v tom vyselo tolik peněz. Až pak bych pořizoval něco dalšího.

Crhy: Vzhled je subjektivní věc. Jak jsem psal - z malejch 50teck se mě vždycky nejvíc líbil Benelli 491 sport a tenhle je mu dost podobnej - mě se prostě líbí. A i kdyby byl hnusnej jak prdel, jak píšeš - tak za cenu těch jízvních vlastností, co to s těmahle parametrama musí mít, tak bych mu ten vzhled i odpustil :wink:
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Benelli Velvet 400

Příspěvekod Mirus1 » 18 bře 2016, 15:46

Mr.Voza:: Subjektivní názory jiných ber s velikou rezervou, nebo na ně nehleď vůbec. Já jsem sice psal, že to je riziko, ale taky dodal,že koupí této mašiny v zánovním stavu,což asi ten na tipmoto za 23.000,- bude, může být kauf nakonec dobrá trefa. Už vzhledem k tomu, jaký to má obsahově motor.
Mě ten skůtr hodně připomíná Gileru Runner, ale chce to jak píšu projet a pozjišťovat skutečný stav na vlastní oči. Chápu, že potřebuješ napřed prodat co máš. Mě se prostě ten skůtr taky líbí a mít pod sebou 400ccm, být spolehlivý a neolítaný, co si přát víc....za ty prachy.... :wink:
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 822
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Benelli Velvet 400

Příspěvekod Mr.Voza » 18 bře 2016, 16:09

Kriziku, to je ten článek o kterým jsi psal? http://www.scootersales.com.au/news-rev ... eview.aspx

Jinak tady jsem našel další zdroj, kterej píše o hmotnosti 140kg a o tom, že se jedná o zástavbu různejch motorů do stejnýho 125tkovýho rámu:
http://www.reviewcentre.com/reviews121254.html#Summary

majitel tam píše kromě jinýho:
With a list of gripes like that how could the Benelli Velvet 400 possibly be a 9 rating? The answer is simply the engine. It overwhelms every aspect of riding the bike, as you'd hope a 385cc engine stuffed into a 125 chassis would! I'd compare it to a V-Max scooter. The Moto Morini engine barely makes 30bhp but it does the business low down, sending the 140kg bike shooting off to an indicated 100mph.....

Překlad z googlu:
Se seznamem reptání, jako je to, jak by mohla Benelli Velvet 400 mohlo být 9 hodnocení? Odpověď je prostě motoru. To přemůže každý aspekt jízda na kole, jak byste doufat, že si 385cc motor nacpaný do 125 šasi že ano! Já bych porovnat jej s V-Max skútru. Motor Moto Morini sotva dělá 30bhp ale to dělá obchodní nízko, posílat 140kg kolo natáčení pryč indikovaného 100 mph.....

edit: další zdroj, kde se píše o hmotnosti 140kg
http://www.moto.it/listino/benelli/velv ... usk/liermh
takže to beru jako potvrzenou informaci.
Naposledy upravil Mr.Voza dne 18 bře 2016, 16:14, celkově upraveno 1
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Benelli Velvet 400

Příspěvekod krizik1 » 18 bře 2016, 16:13

tenhle článek je 2004 http://www.faz.net/aktuell/technik-moto ... 62067.html
tenhle je ten z 2003 http://www.scootersales.com.au/news-rev ... eview.aspx
Vzpomněl jsem si, že jsem po něm před lety taky pokukoval, ale ty počty prodaných kusů mě odvedli jinam.
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Benelli Velvet 400

Příspěvekod Mr.Voza » 18 bře 2016, 16:31

Díky, nechám to translator přelouskat a počtu si.
To, že jich je málo, to mě taky jediný odrazuje. Ale zase bych takovou raketu rád měl. Ještě zkusím pozjišťovat, jak je to s dostupností dílů, jestli má u nás Benelli nějaý zastoupení, apod. Jakýkoliv info uvítám.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Benelli Velvet 400

Příspěvekod Mirus1 » 18 bře 2016, 16:36

Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 822
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Benelli Velvet 400

Příspěvekod hstanislav » 18 bře 2016, 16:57

Když už budeš u toho louskání- tady je odkaz na benelli fórum.
http://www.benelliforum.com/forum/scoot ... 0cc-5.html

Jsou tam i nějaké fotky rozborky majitelů.
Bývalky: Scarabeo 500, Aprilia Mana 850, Honda ADV 350
Uživatelský avatar
hstanislav

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 216
Registrován: 15 kvě 2013, 23:34
Bydliště: Žehuň, Praha
Skútr / moto: Honda Forza 750

Re: Benelli Velvet 400

Příspěvekod Bostav » 19 bře 2016, 13:32

Od roku 1989 - Jawa Mustang ,pak spousta, ale opravdu spousta skůtrů 50ccm,70ccm a 125ccm.
Nedávná minulost: Honda PCX 2014, Yamaha N-Max 2017
Obrázek
Uživatelský avatar
Bostav

1000+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 1163
Registrován: 26 úno 2016, 14:47
Bydliště: U Mladé Boleslavi
Skútr / moto: Honda Forza 125ccm 2018
Tuning / úpravy: Okouzlující muž za řidítky.

Re: Benelli Velvet 400

Příspěvekod Mr.Voza » 19 bře 2016, 16:02

Mirus: Jo, na tyhle jsem na netu narazil. Zkusím jim napsat dotaz, jaká je dostupnost dílu na tenhle skůtr.

hstanislav: Na tohle fórum jsem narazil. Celý jsem ho nepřekládal, ale co jsem to v rychlosti prolít, tak tam týpek řeší nějakej zlomenej napínák rozvodů, či co. Taky je tam na jedný stránce video, kde je vidět akcelerace z nuly. Slušne se to rozjíždí, no :wink:

Bostav: To je právě jeden z těch dvou kousků, co jsou i na tipmoto.cz.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Benelli Velvet 400

Příspěvekod PBM2 » 19 bře 2016, 16:19

To Mr.Voza: dej si pozor na jednu věc. Tento model se k nám oficiálně nedováží a ptát se prodejce, který ho dovezl ze zahraničí, jak je to s dostupností ND, je zbytečné, protože pokud má na prodej jeden, dva kusy tohoto modelu, určitě nebude mít ND, a aby prodal, namluví ti cokoliv. A spoléhat se, že ti je zajistí apod., to bych, být tebou, nedělal. Napřed napiš do Nevima Group s.r.o. - http://www.nevimagroup.cz/ , jak byl výše odkaz, protože v nabídce mají jen 3 skůtry a tento mezi nimi není, jestli jsou schopni díly na tento model zajistit (celkem pochybuji), aby jsi později nezůstal u pouhého shánění na eBay apod., to bys taky mohl v případě problémů hodně stát. 8)
Čínská kráska bere "Kolik potřebuje" :-)

Fotogalerie / Profil na motorkáři.cz / Čínská kráska
Uživatelský avatar
PBM2

750+
 
Reputace: 134
Příspěvky: 891
Registrován: 16 dub 2011, 11:53
Bydliště: Severní Morava, FM
Skútr / moto: Motorro Sonny 50 2T
Tuning / úpravy: Ano, jsou.

Re: Benelli Velvet 400

Příspěvekod crhy » 19 bře 2016, 17:33

Musím přiznat, že ta matná černá, 23kw na 150kg, subtilní rozměry, malý kolečka - to je opravdu brutální. To když na dálnici s tímhle budeš předjíždět kdejakou Fábii... (to může být fakt zajímavý ty nevěřícný pohledy předjížděných).
Vypadá to z dálky jak piaggio zipp :-D
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Další

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků