od dreamer » 16 čer 2014, 17:54
Prave som si precital poslednu recenziu na Skutrforu a v zasade sa ako majitel skoro uplne stotoznujem s nazormi recenzentov. Max je, ktovie preco, trochu prehliadany a myslim, ze nepravom. Je pravda, ze tento skuter nie je nic nove pod slnkom, vyraba sa totiz v podstate bez zmien od r. 2004 (predchodca Gilera Nexus) a vo svetle modernejsich konkurentov uz nema cim ohurit coraz narocnejsiu klientelu. Lenze na casom vyzretu techniku ci dizajn sa da pozerat aj inymi ocami, v mojom pripade napr. ocenujem overenu spolahlivost, nenarocnost na udrzbu, uzitkove a jazdne vlastnosti, ci jednoduchost v duchu "co nemas sa nepokazi", cize napr. aj v clanku zmienene chybajuce elektricke plexi, ktore pravdu povediac k stastiu potrebuje malokto. K clanku by som snad doplnil informaciu o velkej 15 litrovej nadrzi, ktora spolu s nizkou spotrebou okolo 3 litrov dava skutru dojazd skoro 500 km. Navyse na tomto skutri skoro vobec nefuka, jazdec je dokonale kryty vratane ruk (tie deflektory zazracne funguju). Nuz a v kombinacii s uz zmienenym komfortom to vsetko z Maxa robi vynikajuceho spolocnika aj na dlhsie vylety. Kdesi som cital, ze sa s nim tazsie prepleta v mestskej premavke, alebo ze je menej obratny. Toto nie je moja skusenost. Max sa citi v hustej premavke ako stuka v rybniku, nemam problem pretlacit sa dopredu na krizovatke ak je len trochu miesta (zrkadla su v idealnej vyske nad zrkadlami aut), alebo prudko zmenit smer jazdy ak sa potrebujem vyhnut vymolu, atd. Relativne nizka vaha sa zda pocitovo este nizsia vdaka velmi nizko polozenemu tazisku, vdaka comu sa skuter dobre ovlada. Motor je zivy s vyraznym zatahom, ale nepovedal by som ze sportovy, Quasar 300 ma vo svojej kubature aj silnejsich konkurentov. Rovnako podvozok, aj ked je dobry a trochu tvrdsie naladeny, by som sportovym nenazval. Jednoducho konstrukcne je to stale skutrovy podvozok a ako taky ma svoje limity. Mam pocit, ze je to skor vdaka ramu, ktory je dedicstvom z Gilery Nexus 500, cize v tomto skutri mierne naddimenzovany, ze je jazda taka stabilna a zakruty sa daju prechadzat s istotou aj v hlbokych naklonoch bez nervozneho vlnenia. Co sa tyka kritizovanych brzd, mam na nom uz skoro 4000 km a bud som si na tie brzdy zvykol, alebo sa mi uz nezdaju take mdle. Su dobre davkovatelne a brzdim vzdy, aj v krizovkach, len dvoma prstami, tak ako som zvyknuty z motorky. No a co sa dlhanov tyka, tak potvrdzujem nazor recenzentov, mam skoro 2 metre a miesta mam dost, nohy si na rovinkach mozem pohodlne polozit aj na "predstupacky", bez toho aby mi nieco zavadzalo. V ostrejsich zakrutach mi v tejto polohe uz prekazaju riadidla, ale zakruty aj tak radsej rezem s nohami pod sebou, cize v motorkovom posede v miernom predklone. Vzhladom na moje rozmery tiez ocenujem vysoko polozene sedadlo, ktore tiez prispieva k celkovemu komfortu, kolena mi totiz nesmeruju do neba ako na inych maxiskutroch. Celkovo je Max vyvazeny, pohodlny a vdaka rodokmenu aj casom overeny skuter. Tym, ktori davaju prednost jednoduchosti pred cingrlatkami, no s vlastnostami, ktore sa naozaj rataju Maxa odporucam aspon vyskusat, dlhanom urcite. Mnohych toto skarede kacatko mozno velmi prijemne prekvapi.
Honda NC750D Integra
Aprilia SR MAX 300
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207