@Zdana: O nasich motoroch (Quasar 300) je toho popisane dost na zahranicnych forach. Treba hladat na Vespa forach, tam je toho habakuk. Co sa tyka Dr. Pulley kockatych valcekov (dalej len DP), tak mozem len odporucit, ale s malym upozornenim na opatrnost, ktore popisujem v zavere. U mna tiez prevladala viac zvedavost ako potreba tuningu uz v zaklade velmi vyvazeneho motora. Ja som sa trochu pohral s viacerymi gramazami od 12,5g do 14g a prisiel som k zaveru, ze k tomuto motoru s origo setupom pasuju najlepsie 14g DP, cize skoro vaha originalnych valcekov, ktore maju 13,8g. DP sice odporuca valceky lahsie o 5-10% oproti origo valcekom, ale mne z mojich pokusov vysiel opak, tazsie valceky. Pocitovo aj fakticky skuter akceleruje lepsie. Motor ma max. krutiaci moment pri 6000 ot/min a max vykon pri 7250 ot/min, cize pre najlepsiu moznu akceleraciu ho chces mat niekde medzi tymito dvoma hodnotami, zvysovanie otacok za hranicu max vykonu, kde vykonova krivka klesa je podla mna kontraproduktivne a na lepsom rozbehu neprida. Takze, ak ti mozem poradit urcite nechod pod gramaz 13,5g, mne sa aj to uz zdalo prilis malo, vysledkom coho bol zbytocne ujacany motor. DP valceky maju oproti gulatym valcekom inu charakteristiku pohybu vo variatore, vdaka klinovemu tvaru a klzavemu materialu, cize aj pri rovnakej vahe sa spravaju trochu inak. Pomala jazda v kolone je podstatne hladsia, variator hrkoce menej, maximalka pozri moj prispevok vyssie vo vlakne, pri ustalenej ruke na plyne vo vyssich rychlostiach nizsie otacky, jazda do kopca vyuziva krutiak a zbytocne nezvysuje otacky.
Musim vsak upozornit na jedno mozne riziko. Na forach sa nezriedka objavuju reporty o problemoch so suchanim remena na kartri olejovej skrine. Udajne to mozu sposobovat DP valceky, kedze maju tendenciu vytlacat remen vyssie a ten moze vzhladom na velmi maly priestor medzi nim a kartrom zacat o karter suchat. Dosledkom moze byt totalne znicenie tesnenia olejovej skrine jeho vytrhnutim remenom a nasledne vyplavenie oleja do priestoru variatora, co v konecnom dosledku znamena aj znehodnoteny remen, cize nutnu vymenu tesnenia, remena a oleja. Pisem to sem preto, lebo taketo pripady su zname aj ked ich je mozno male percento a ci ich zapricinili DP, alebo nie je otazne, osobne si vsak myslim, ze niektore boli zapricinene neodbornou montazou alebo neoriginalnym remenom, pripadne ich kombinaciou. Kazdopadne, ja som pre istotu vymenil aj distancnu podlozku, ktora je medzi polremenicami variatora za hrubsiu, aby remen nevystupil prilis vysoko. Urobil som este test, ked som si na kontaktne plochy variatora urobil permanentnou fixkou znacky, aby som vedel kam sa az remen dostane. Po kratkej jazde rychlostami nad 100 km/h som variator znovu otvoril a zistil som, ze s hrubsou distancnou podlozkou sa remen dostane az po okraj polremenice variatora, cize bez neho by ho DP asi vytlacili vyssie a mohlo by dost ku kontaktu remena a kartra. Ja mam vsak origo remen, samozrejme s inym remenom napr. Malossi by bol vysledok zas iny, kedze pokial viem je o volaco sirsi a teda by siel vo variatore este vyssie....
S DP mam momentalne najazdenych 2800 km bez jedineho problemu, ine valceky tam uz nedam. Bonusom je ich dlha zivotnost, udajne by mali vydrzat az 50.000 km.
Tu uz radsej skoncim a prenecham ti priestor na pripadne tvoje otazky