Aprilia Scarabeo 500 GT

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

Příspěvekod scarabeo500 » 28 kvě 2015, 07:41

Nevím jak to jinak vložit. Mně se zobrazuje červeně a normálně funguje. Je to filtr UFI 30.814.00 od Elitu.
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 297
Registrován: 09 dub 2015, 07:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

Příspěvekod krizik1 » 28 kvě 2015, 08:22

Asi budeš přihlášenej. Zkus se odhlásit a pak ten odkaz vložit.
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

Příspěvekod scarabeo500 » 28 kvě 2015, 08:38

http://ecat.elit.cz/Vzduchovy-filtr-MOT ... AuODE0LjAw
:?: Jinak to neumím. Když na ten odkaz kliknu zobrazí se mi ten filtr ať jsem tady přihlášený nebo ne. Jinak, přece když se odhlásím tak sem nic vložit nemůžu? Na elitu přihlášený nejsem, to ani neumím.
30.814.00 Vzduchový filtr - MOTODetail zboží OE čísla Použito v ... Přílohy Náhrady Komponenty Díl kompletu Dostupnost Kód zboží: 30.814.00
Dodavatel: UFI
Cena bez DPH: 170,00 Kč
Cena s DPH: 205,70 Kč
Množství: Název Hodnota
délka (v mm) 152.00
Sirka v mm 112.00
vyska ( v mm ) 39.50

Vzduchový filtr - MOTO
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 297
Registrován: 09 dub 2015, 07:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

Příspěvekod krizik1 » 28 kvě 2015, 08:47

Tak nevím. Už fungujou oba odkazy. Původně mě to házelo pořád jen na úvodní stránku Elitu. Možná šotek, možná si mě to potřebovalo jen očuchat :mrgreen:
Každopádně už to jde a omlouvám se za "pruzení" :D
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 827
Příspěvky: 2314
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

Příspěvekod scarabeo500 » 01 čer 2015, 11:34

Od pátku do neděle jsem si udělal první delší výlet. Doprovázel jsem Hondu XBR 500 na sraz Nipon Retro do Javorníku. Ujeli jsme asi 500 km. Nijak pomalu a ne zrovna po rovině. Dneska jsem dotankoval. Od posledního tankování po cestě tam mi vyšla spotřeba skoro přesně 4 litry. Jízda krásně pohodová a pohodlná. Samé +. Hlavní poznatek z toho je, že na ničem slabším bych to jet nechtěl.
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 297
Registrován: 09 dub 2015, 07:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

Příspěvekod Ludasan1 » 22 čer 2015, 05:14

Nazdar lidi, tak toho chrobáčka už mám taky :) je prostě jiný než ostatní . Zatím naprostá spokojenost, pohodlný stroj. Jak už to bývá u dovozců zvykem, byl bez servisky a všech možných manuálů :-/ nevíte náhodou někdo jaky se tam má lít olej(5W-40, nebo tak něco) a kdy se dělají rozvody?
Je tady s tímto strojem někdo ze severu Moravy?
Ludasan1

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 22 čer 2015, 05:06
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

Příspěvekod Mr.Voza » 22 čer 2015, 20:10

Scarabeu tady moc neni. Co se tyka motoru (udrzba, olej apod.) tak muzes cerpat z temat o Aprilii Atlantic, Gilere Nexus, Piaggiu Beverly, vsechno to ma stejnej motor.

Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

PříspěvekTento příspěvek již byl smazán kým kokoska v 07 srp 2015, 10:18.
Důvod: neaktuální

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

Příspěvekod scarabeo500 » 15 úno 2016, 15:15

Hezký den. Asi nestihnu udělat všechno co by bylo potřeba, ale chci zkontrolovat ventily. Dělal to někdo z vás na Scarabeu? Co všechno musím rozdělat abych se k nim dostal? Děkuji
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 297
Registrován: 09 dub 2015, 07:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

Příspěvekod mzxy » 02 kvě 2016, 22:52

na scarabeu ne ale dělal jsem to na Beverly 500, musel jsem sundat sedlo, kufr , plotnu, držák plotny, plasty pod nohama a oba velké boční plasty s logem, , samozřejmě dvířka nad palivovovou nádrží... předepsané vůle jsou za studena 0.15 mm, víko-kryt ventilů šel dolů bez problémů, značka na značku na rozvodových kolech podle manuálu, myslím značka na kole v hlavě válců se značkou na tšlese hlavy a značky na kole které je vidět po vyšroubování plastové matice která je na bloku vpravo kousek od měrky oleje...je na TORX myslím velikost 50, ale jde to i vhodným šroubovákem... ..dělal jsem to na 2x, krátkým plochým šroubovákem seřizovací šrouby a krátkým očkem 8 mm pojistné matice... měrka 0.20 nesmí projít, měrka 0,10 volně a měrka 0,15 musí jít těsně...samozřejmě je to okamžitě znát, motor má jemnější a tišší chod a startuje na cvrnknutí....po 20 tis km byl v relativním pořádku akorá jeden ventil, jeden sací měl o dost víc jak 0.20 a dva výfukové kolem 0.20...po seřízení jsme protočil motor s zjkonttolovat znova, nebyl jsem spokojen tak násedovala jemná korekce a vůle jsem zmenšil aby se měrka posouvala skutečně těsně...
doporučuji využít této demontáže k vyčištění škrtící klapky, sprejem na karburátory od autokelly...jde to i sprejem na brzdy..klapka má na spodní části čidlo které je připojeno kabelem, zásuvka se odpojí vyjmutím drátěné pojistky, další 2 čidla jsem neodpojoval, pod klapku jsem dal malou plastovou misku a stříkal, otevíral klapku plynovopu rukojetí a stříkal...drží jí jen 3šroubky...největší pakárna byla sundat gumovou hadici vedoucí vzduch od filtru, byla ztvrdlá jako kámen a dostat se ke stahovacím páskám šroubovákem a klíčem mi trvalo asi 15 minut...vyměnil jsem také všechny žárovky zadního světla, po 10 letech původní osramky funkční ale očouzené za osramky s prodlouženou životností, měnit prasklou žárovky někde na cestách je vzhledem ke složitosti téměř nemožné....
Nevím jak je to na sacrabeu ale já mám při demontáži víka - krytu ventilů dostatek prostoru mezi rámem a víkem, asi 1,5 cm, nemusel jsem "posouvat" motor jak to popisují majitelé jiných skůtrů, ale spodní ventily jsem seřizoval napůl vleže a napůl v kleče...ale šlo to a ta námaha za to stála...když si představím že jsem celou lonskou sezonu jezdil s neseřízenými ventily ťukám si na čelo
Uživatelský avatar
mzxy

50+
 
Reputace: 34
Příspěvky: 94
Registrován: 06 úno 2012, 12:35
Bydliště: Příbram
Skútr / moto: B-207, Beverly 500 ie

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

Příspěvekod rratamahata » 06 čer 2017, 00:56

Ahoj
jsem hrdym majitelem hovnivala uz pres rok - naprosta spokojenost
zadny vetsi potize krom toho ze jsem jednou v noci zdechnul kvuli vybity baterce a jak se ukazalo na vine byla 30A pojistka ktera prej obcas zazlovi

mam dotaz
1. kolik vam to dobiji na volnobeh? Mne treba i 12.3V
2. ukazatl dobijwni v pocici ukazuje o cca 1V min je to normalni?
3.
rratamahata

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 3
Registrován: 05 čer 2017, 18:11
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 500GT

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

Příspěvekod scarabeo500 » 06 čer 2017, 06:30

Zdar, neuvěřitelná náhoda!!! Dobíjení u Scarabea jsem tady chtěl taky řešit. Ano na volnoběh mi voltmetr na přístrojovce taky ukazuje cca 12,3V. Ale se vzrůstajícími otáčkami napětí klesá! Kolem 4000 otáček už ukazuje pod 12 V, třeba jen 11,3. Zkoušel jsem to měřit i pímo na baterce a odpovídá to.
Čím to může být, že se vzrůstajícími otáčkami napětí klesá? Všechno jsem proměřoval. Když jsem ho koupil výrazně to přebíjelo 18V a víc. Vřela baterka. Regulátor jsem dal nový ELESYS. Napětí na jednotlivých fázích alternátoru jsem měřil, bylo tam myslím kolem 60V, přesně si to už nepamatuju, ale odpovídalo to údajům v návodu podle kterého jsem to dělal.
Je možné aby to napětí klesalo tím že by se někde na konektoru v důledku vibrací zvyšoval přechodový odpor?
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 297
Registrován: 09 dub 2015, 07:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

Příspěvekod Syrrius » 06 čer 2017, 06:36

Pokud je na baterii při volnoběhu 12V tak nenabíjí ;-) :-(
Zkontroluj všechny spoje a konektory. Hlavně -pol a +pol z regulátoru k baterii je důležitý...
Vše pod 13V je hodně špatně. Samozřejmě v otáčkách ;-). Na volnoběh ještě dejme tomu :-/
Syrrius

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 25 kvě 2017, 19:17
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: MBK Skyliner 150

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

Příspěvekod scarabeo500 » 06 čer 2017, 07:29

Záhadou je mi proč s rostoucímí otáčkami to napětí klesá.
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 297
Registrován: 09 dub 2015, 07:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

Příspěvekod Alfik223 » 06 čer 2017, 08:08

Pretože sa zvyšuje odber prúdu a keďže nedobíja tak napätie na baterke klesá.
Alfik223

10+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 21
Registrován: 30 čer 2016, 11:28
Skútr / moto: Gilera Nexus 500

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 8 návštevníků

cron