Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

03 dub 2013, 09:16

Ahoj,

hodiny se nastavují zapuštěným tlačítkem úplně vlevo pod budíkem, který ukazuje stav paliva. Musíš ho na chvíli podržet.
ODO jsou celkové km co má skútr najeto. Po vyndání baterie se neresetuje.
SERVICE je opravdu servisní interval, má být 6000 a odečítá se.

Nevím, proč Ti to ukazuje to co píšeš, ale spíš to vypadá, že někdo něco přehrával v řídící jednotce a vynuloval km.. :-(

Expanzka je za předním světlem. Dostaneš se k ní když vydnáš dva šrouby, každý na jedné straně. Jsou v té mezeře mezi tělem skútru a řidítky. Dostaneš se k nim, když otočíš řidítka tak je vždy jeden šroub přístupný. Pak stačí vycvaknout odvrchu ten plast co je v něm světlo. Světlo musíš potom odpojit.

Jirka.

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

03 dub 2013, 18:40

Diky moc za cenny informace... po tahu jsem fakt nebyl, kdyz jsem na to koukal... fakt to do vymeny oleje ukazuje 52000... nevim ale jak rychle se to za jizdy odecitalo, jestli 1km najetej = 1km odectenej... ted me jeste napada, ze bych moch zkusit vynulovat servisni interval, jestli se to nesrovna na tech 6000km a nebude se to odecitat tak jak ma... stejne mam v planu vymenit olej, pac nevim co ma za sebou a jak dlouho tam je... ted to ale nevyzkousim, protoze jsem dneska odevzdal klice do klicarstvi, aby me vyrobily nahradni a dostanu ho zpatky az v patek... takze do patku se muzu na skutra chodit do garaze akorat tak koukat :cry: Ted kdyz tu expanzku vidim takhle na fotkach, tak uz me i ty obrazky v manulau jak se k ni dostat davaj smysl... ale ze bude takhle blbe schovana, to bych fakt necekal :lol:

4.4. edit:
Jeste jsem si ted vzpomel na jednu vec... kdyz se pomalu rozjizdim, tak do cca 15-20km/h se skutr jakoby celej klepe - vibruje, nez se dosahne motor otacek cca 3000ot/min... pak za jizdy uz je to OK a vibrace ustanou, jak motor prekroci ty "kritycky" otacky... kdyz treba pribrzdim na 15km/h a pak opatrne pridam plyn, tak se skutr zase trochu rozvibruje, nez dosahne tech vyssich otacek... Dela to ale jenom pri takovym tom opatrnym rozjizdeni - kdyz dam z fleku plnej plyn, tak motor ty nizky otacky prekona rychle a zadny rozvibrovani neni znat... neni to nic hroznyho... nevim jeslti to treba u skutra tyhle kubatury neni normalni jev - nemam moznost srovnani... dela vam to nekomu taky, nebo je to chyba a mel bych razsi mrknout do variatoru? Nebo cim by to jeste moho bejt? Ulozeni motru, nejaky silentbloky apod.?

Napada me treba jestli to nemuze bejt spatnym nastavenim variatoru - videl jsem tady na fotkach, ze mezi pevnou poloremnici varia a kluznym cepem ma bejt podlozka... vim, ze kdyz u malejch skutru tahle podlozka chybi, tak se to nekdy projevuje podobne - skutr se rozjizdi v nizkejch otackach a po rozjezdu lezou otacky pomalu nahoru... pri dobrzdovani zase spojka rozepne driv, nez ma...

V kolika otackach vam zabira u tohohle motoru spojka? A jaky rychlosti vam pri pomalym dobrzdovani spojka rozepne? Je to s tema vibracema v nizkejch otackach u tyhle kubatury normalni?
Naposledy upravil KYBLOS dne 30 srp 2013, 05:06, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny 2 příspěvky pod sebou

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

04 dub 2013, 11:53

Ty vibrace jsou víceméně normální.

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

04 dub 2013, 12:34

To Mr.Voza:
Mr. krizik má zase pravdu, volnoběžné otáčky mají být 1500 a konstantní bez kolísání / v případě, že kolísají je vhodné vyčistit klapku a obvzlášť pak volnoběžný kanálek /, spojka mi spíná cca při 1800 ot. a rozepíná lehce pod 2000 ot. Podotýkám mám vše v origo nastavení jo kromě pružinek ty už měnil italský Luigi. :lol:
Obložení na spojce mám nové. :wink:
Podložka mezi vnější a vnitřní polořemenicí má být a je tlustá cca 1,2 mm. Když jí tam mít nebudeš, tak se variátor bude chovat jako kdyby jsi tam dal těžší válečky - tedy motor bude celkově pracovat v nižších otáčkách. Mám ozkoušené, že v jednom se to dá ale ve dvou a obvzlášť, pak při rozjezdu do kopce je to pro motor utrpení, protože se prostě nedostane do 5500ot./min ale pouze do cca 3500 ot./min. Na druhou stranu nebyl problém jezdit za 29 km/l i s těžkou rukou :roll: :mrgreen: .
Jen pro zajímavost, když jsem ji objednával ve Vrbovce a i v patrtsdepotu, tak mi místo té správné poslali zajišťovací podložku pod matku, která drží na hřídeli celý variátor. :!: :idea:
Cena poslaných podložek byla 69 Kč/ks a když jsem šel do vrbovky, tak jsem se zeptal co mi to dali, pán kouknul do PC a řekl, že to tam tak mají nastavené. A vzhledem k tomu, že mi to přišlo od dvou nezávislých dodavatelů blbě, tak jsem mu to i věřil a tu správnou ukázal vyfocenou a pán ve Vrbovce byl rád / teda alespoň se tak tvářil /, že si poznačí pro příště. Uvidíme :mrgreen: :mrgreen:

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

04 dub 2013, 12:52

OK, diky za info, chlapi... Takhle nejak se me to pri rozjizdeni chova, jak popisuje Boboh... Spojka spina pod 2000ot a pri dobrzdovani rozepina taky kolem 2000ot, coz je rychlost cca 20km/h... volnobeh bude pri zahratym motoru myslim taky nekde kolem tech 1500ot, myslim... akorat me trochu zneklidnovaly ty vibrace, ale asi je to teda normalni, kdyz to pisete...

17.4. edit:
Nevite nekdo, jak vynulovat ten servisni interval na vymenu oleje? Nasel jsem tyhle dve varianty, ale ani jednou z nich se me to nepodarilo vynulovat:
http://www.youtube.com/watch?v=hIHzsQxW ... BC0D29D3EF
http://www.youtube.com/watch?v=7l0-EB2t ... BC0D29D3EF

edit: Tak vynulovano podle navodu, kterej jsem nasel na nejakym anglickym Aprilia foru. Kdyby nekdo potreboval, tak me se to podarilo takhle:
Zapnout klicek, na displayi zobrazit pocet Km do vymeny oleje, vypnout klicek, jednou rukou zmacknout a drzet MODE na levym riditku, druhou rukou zmacknout a drzet RESET pod pravym budikem, a pozor - ted to prijde - treti rukou zapnout klicek, porad drzet obe tlacitka, po cca 10-15 sekundach se na displayi ukaze onech kyzenych 6000km do dalsi vymeny oleje... kurna, to aby na to byl clovek chobotnice :lol:
Naposledy upravil KYBLOS dne 30 srp 2013, 05:07, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

28 dub 2013, 11:04

První závada odešel rychloměr.Při rozjezdu zůstaval na nule a pak se vyhoupl na správnou rychlost,ted po týdnu ukazuje nula a někdy při jízdě se zhoupne.V kábliku to asi nebude,že by snímač. Poradí někdo?

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

28 dub 2013, 11:54

U Atlanticů byl hloupě přidělaný kábl ke snímači. Byl chycen k tlumiči, který tak dlouho péroval až kablík prasknul. Zaměřil bych se na to (zatoč si předním kolem a promačkej kablík). Pokud to bude opravdu ono lze snadno opravit.

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

17 bře 2014, 21:31

Koukám, že tohle vlákno je už asi rok hluché...

Je tu na skútrforu ještě někdo s tímto skútrem? :-)

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

20 bře 2014, 13:06

Ahoj. Mám ho najeto 12 tisíc,je už potřeba měnit válečky?

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

22 bře 2014, 09:26

Ahoj, si myslím že to nezáleží na km ale na tom kde a jak jezdíš, nezbývá než rozdělat variátor s podívat se :-)
gepr píše:Koukám, že tohle vlákno je už asi rok hluché...

Je tu na skútrforu ještě někdo s tímto skútrem? :-)

Ahoj, já mam taky tento stroj :-) ale tem mi shořel alternátor tak cekam na převinutý a pak dam do kupy a hurá ven :-)

Necituj poslední příspěvek viz. pravidla o citaci a prosím nezakládej dva příspěvky pod sebe. Pokud chceš něco dodat, použij editaci již vytvořeného příspěvku. Díky Kyblos
Naposledy upravil KYBLOS dne 22 bře 2014, 13:42, celkově upraveno 2
Důvod: Citace posledního příspěvku. Sloučeny dva příspěvky pod sebou.

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

26 bře 2014, 23:19

Ahoj, tak to jsem rád, že ho tu doslova "pár" lidí ještě také sedlá, hemží se to tu samejma Atlanticama. :-)

zdenda603: S těma válečkama ti asi opravdu nic jiného nezbyde, rozebrat a kouknout jestli už nemají hranky...

petr-tanvald: alternátor mi zatím drží a snad ještě bude. :-) Já jsem jenom předloni měnil regulátor. :-)
Jen ze zvědavosti... kde si to necháváš převíjet?

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

27 srp 2014, 13:39

Ahoj všichni,
po dlouhém hledání a porovnávání jsem se rozhodl, že bych si pořídil Aprilia Scarabeo 500 GT. Mám pocit, že jich ale na našich silnicích mnoho nepotkávám. Poradíte mi, zda se mám vydat na okružní jízdu po bazarech a hledat nějaký pěkný, ve slušném stavu, nebo si jej nechat přivézt, popř. máte jiný nápad, jak si jej "bezpečně" pořídit?
Díky všem.

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

14 dub 2015, 07:48

Mám Scarabeo 500 r.v. 2003. Mám ho asi tři týdny, ale ještě jsem se nesvezl (cca 30 km). Přebíjelo to tak měním regulátor. Umístění toho konektoru od alternátoru skoro až u motoru je divné. Původní stejně nezachovám, tak jsem ho přesunul blíž k regulátoru abych kvůli tomu nemusel rozebírat tolik plastů.
Mrzí mě, že jeta diskuze taková skromná. Asi to bude tím, že jich je fakt málo. Nebo jsou tak dobré, že není důvod ke stížnostem :D
edit. Vyměnil jsem oleje a filtr. Servisní interval jsem nastavil podle Mr. Voza, dík. Taky jsem mrzák pouze se dvěma rukama, ale ve dvou lidech to šlo dobře. Zatím si to osahávám, někdy se mi to zdá obratnější než bych chtěl. :shock:

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

28 kvě 2015, 06:08

Škoda, že je majitelů Scarabea tak málo. I pro těch pár uživatelů mám tip na vzduchový filtr. Použil jsem tenhle :
http://ecat.elit.cz/Vzduchovy-filtr-MOT ... AuODE0LjAw
Po nějaké slevě cca poloviční cena proti jiným a hlavně byl druhý den na pobočce k odebrání.

Re: Aprilia Scarabeo 500 GT

28 kvě 2015, 07:35

Ten odkaz nefunguje.
Odeslat odpověď