Tak jsem se rozhodl napsat taky neco strucneho o zkusenostech s Aprilii Atlantic 500, na ktere mam prozatim najeto 6000km.
Popis se bude tykat modelu 2003, tj. modelu s robustnejsi karoserii nez modely Atlantiku vyrobene po roce 2004, tj. Aprilia Atlantic Sprint. Modely s robustnejsi karoserii se jeste vyrabeji, ale pouze pro americky trh.
Ochrana ridiceRobustni predni maska chrani velmi slusne pred vlivy pocasi. S mou vyskou 177cm jsem pri desti suchy od ramen dolu, pokud rychlost neklesne pod cca 40km/h. Na Atlantiku je docela dost mista na nohy (vyzkouseno na dlouhanu KODlikovi
) a da se na nem jezdit i pri nizkych venkovnich teplotach, kdyz jeste nemrzne, protoze jak telo tak nohy jsou za predni maskou vyborne kryty. Horsi je to s ochranou rukou, protoze standardne dodavane plexi nema deflektory na ruce, castecne to ale kompenzuje predni kaporaz, takze to neni tak hrozne, nicmene do zimy to chce kvalitni rukavice. Ve standardni vybave jsou take chromove padaci ramy ve predu, ktere nejen ze chrani, ale vypadaji velmi dobre. Kombinovany brzdovy system ma velmi silny ucinek, da se i s nalozenym skutrem a spolujezdem rychle a bezpecne zastavit.
ProvedeniProvedeni je krasne a jednoduche, v dobrem slova smyslu. Velmi vhodne je resena nadrz, ktera se nachazi u nohou ridice, cimz se vyznamne snizuje teziste. Samozrejmosti jsou oddelavaci rohoze na nohy (pod tou pravou je skryto cislo karoserie), po bocich jsou umystneny "zacvakavaci" plasty, ktere se daji jednoduse bez naradi oddelat, napr. pri potrebe vymeny svicky nebo nutnosti pristupu k motoru. Atlantic ma kombinovany brzdovy system bez ABS, ve predu dva kotouce 26cm, vzadu jeden 22cm. "Kombinovanost" brzdoveho systemu tkvi v tom, ze pri brzdeni zadni brzdou zaroven brzdi rovnomerne levy predni a zadni kotouc, v pripade predni brzdy samozrejme jenom pravy predni. V porovnani s novejsim modelem Sprint je model 2003 o poznani tezsi, sucha hmotnost okolo 210kg, coz se projevuje velmi dobre na stabilite a jizdnim komfortu, neni to ale zadny zavodnik. Z estetickeho i praktickeho pohledu mi docela vadi maly prumer zadni pneumatiky, coz nevypada prilis dobre a nadmerne se namaha lozisko. Je videt, ze konstrukteri pocitali s tim, ze si uzivatel muze vymenit zadni kolo za vetsi, je tam dost mista. Otevirani skrinky pod riditky a prostoru pod sedlem se dela ze spinaci skrinky, coz je super, protoze jsou potreba jenom jedny klice. Potesi schranka na pasy/karty po leve ruce pod riditky pri prejizdeni hranic. Palubni pocitac sleduje okolni teplotu, ma dva tripmetry, prumernou spotrebu, cas, cas na kolo, napeti na baterii a navic je krasne fialovo-modre ve tme podsvicen. Atlantic ma vyklapeci ocelove stupacky pro spolujezdce, takze jsou robustni a diky tomu, ze se daji zaklapnout, tak pri solo jizde nebo pri couvani nezavazi. Atlantic je vyborne vyvazeny, takze neni problem, pokud je na hlavnim sojanu, jemne nadzvednout predni kolo a neco na nem stelovat...
Dojmy z jezdeniLuxus. Jizdni vlastnosti a pocit z jizdy z cca 80% ovlivnuje obuti zadniho kola (po zkusenosti doporucuji Dunlop Runscoot). Stabilita v zatackach a chut skutra klopit a delat mysky je s jinymi maxiki, natoz s normalni motorkou nesrovnatelna a jizdni dojem, po "otukani", je takovy, ze si o to Atlantik sam rika. Spotreba benzinu se pohybuje okolo 3.5-4l benzinu na 100km, pokud clovek zrovna nejede 160km/h na dalnici, pak spotreba muze jit az k 5ti litrum.Ve dvirkach pod riditky je zapalovac 12V/180W, coz bohate staci na dobyti mobila, i na zapojeni auto chladnicky. Atlantic ma vybornou baterii a alternator (380W), takze se mi jeste nestalo, ze by mi baterka dosla a to ani po cca 4 mesicnim stani v garazi, kdy jsem baterii nevytahoval. Alespon muj Atlatik se tvari neznicitelne, tj. za celou dobu bez zavady.
PrislusenstviIdealni prislusenstvi je zadni kufr Aprilia, do ktereho se bez problemu vleze kufr s notebookem zaroven s plachtou na skutr. Navic ma kufr ve predu operku pro spolujezdce, coz zvysuje jeho jizdni pohodli az do stylu "kreslo v obyvaku". pro vyssi postavy se casem hodi vyssi plexi s deflektory.
Slabe strankyIndikator hladiny chladici kapaliny je spolecne se zapalovacem v zamikatelne skrince, v pripade nutnosti doplneni je potreba demontovat predni plexi a cerny plast, ktere jsou uchycene imbusovymi srouby, coz mi pripadne zbytecne slozite. Navic vhodny imbusovy klic mi v naradi, dodavanem Aprilii pod sedlem jaksi chybel, ale mozna ze ho jenom ztratil predchozi majitel... Dalsi vec, na kterou je treba davat pozor je uchyceni plechu na vyfuku, zadni sroub ma tendence se vysroubovat (hlavne pri vyssich rychlostech, kdy motor nejvic vibruje) a plech pak drnci o vyfuk. Pistek drzici sedlo po otevreni ma tendenci se unavit. Zdrcatka nejsou pevne spojena s maskou, ale jsou na riditkach.
CenaZa malo penez hodne muziky. Z druhe ruky se da poridit za cca 80-100 tisic, podle stavu, prislusenstvi a najetych kilometru. Jak se psalo v jedne z recenzi, je to Honda Goldwing pro chude B)
-----------------------------------------------------------------------------
[quote=WeCo]to jeeway: koukám po něčem větším na ježdění po EU a obsahem min 500. V této kubatuře těch skůtrů moc není, takže kromě Burgmana se mi líbí i Atlantic (zkoušel jsem sedět na Silverwingovi ale moc se mi nezamlouval). Chci se zeptat - jak je Atlantic pohodlný pro spolujezdce? Co vibrace a spotřeba na delší trase? Myslíš že tohle je solidní nabídka?:
http://www.tipmoto.com/inzerat.php?tid=39474&fid=jo a jinak Jirka04 psal že Runner200 se mu zdá nestabilní v zatáčkách - s tím nemůžu souhlasit, protože má fakt suprový rám a dobré tlumiče. Problém je možná v obutí. Já to přezul z Mitasek na Dunlop RunScoot a je to v zatáčkách jak přilepené - tyto gumy můžu také jen doporučit. [/quote]
Sedlo pro spolujezdce je dost siroke a pohodlne i pro delsi vyjizdky. Atlantika ale znam spis z pozice ridice
Dost pomuze operka na kufru. Da se rict, ze mista pro spolujezdce by mohlo byt vic, ale zalezi to na tom, jakeho spolujezdce vezes.
Motor trochu vibruje pri nizkych otackach a malem plynu, jinak pri normalnich rychlostech (80-100) zadne vibrace nevnimam a to dokonce i pri 160, kdy je spis daleko zretelnejsi ucinek vzduchu proudiciho kolem.
Jinak souhlas s tim, ze Runscooty jsou super, ale myslim, ze cokoliv je lepsi nez Mitasky