Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

12 pro 2011, 14:28

re: mara gp . ta uz je prec posielam ju cickadubakovi ale este furt bude ten cierny plast pod tou striebornou listou

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

20 pro 2011, 20:33

Tááák hoši,pneuška(Dunlop) už je doma :) Už se nemůžu dočkat až ji nazuju a projedu. Vypadá parádně,i když to by vedle toho co tam mám vypadala i stlačená tma :lol: Cena byla myslím super-1150kč včetně pošty. Teď ještě objednat zbytek náhradních dílů,vyměnit,poskládat a vyhlížet lepší počasí :lol: V tomhle já určitě nevyjedu :roll:

Benzin v oleji

27 pro 2011, 04:36

Když jsem procházel forum jako zatím neznámý a neregistrovaný zájemce (kamarád si před týdnem přivezl AA500 a vzápětí omarodil), narazil jsem na něco, o čem jsem v životě neslyšel - benzin v oleji. Šel jsem tedy "po stopě" a našel jsem na Motorkářích.cz http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=86534&fid=18 thread s touto otázkou, údajně se vztahující právě a jen k AA500:
"Taková podivná závada u skůtra kamaráda.
Jezdí to normálně, bez kouře či jiných problémů až do té doby než se ztratí výkon a dusí se to a to proto, že místo 2l oleje je v motoru 4l směsi oleje s benzínem. Olej není emulze, ale směs oleje a benzínu. Stalo se mu to dvakrát."

Kupodivu na tomto vlákně je to časté téma.
Rád bych řekl, že podle mne je to nebetyčná pitomost, protože.
1) Karter motoru rozhodně není tak objemný, aby pojmul místo předepsaného objemu oleje více, než dvojnásobek takto "rozředěné" směsi..
2) Benzin se odpařuje již při velmi nízké teplotě (jinak by motory nechytaly) a při provozní teplotě motoru je nemyslitelné, aby se takové množství benzinu v karteru udrželo a dokonce významnou měrou snížilo mazací schopnost oleje.
Za války měli Němci v Rusku problém - nebyli v mrazech schopni vzlétnout, neboť místo oleje měli v motorech letadel vaselinu. Sestřelený Rus jim poradil - nalil do motorové vany kvanta benzinu, ručním protáčením vrtule tu vaselinu zředil tak, že bylo motor možno nastartovat a než se ohřál na provozní teplotu, benzin se odpařil a bylo možno normálně létat - olej byl zase kvalitní.
3) Olej i benzin jsou ropné produkty, páchnou velice podobně, očucháváním olejové měrky, či čehokoli dost dobře není možno určit "znehodnocení" oleje, to by asi nezvládl ani komisař Rex.
4) Neumím si představit, že běžný italský uživatel AA500 (nebo jiného skútra) se bude starat o takové blbiny - jezdí a má problém jen s doplňováním benzinu, ti obzvlášť velcí machři taky s dofouknutím pneu, jinak ať se stará servis.
Myslím, že jsme autorovi Danielos sežrali jógra

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

27 pro 2011, 08:31

Ahoj,já bych to shrnul asi takhle. Kámoš ať si vymění termostat a bude mít problém vyřešený. Pokud jsi toho pročetl tolik tak uřčitě víš že tohle je jediné řešení.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

27 pro 2011, 10:10

Ahoj Fantane. Napsal jsi nám tady čtyři body proč nemůže benzín vzlínat do oleje. Čekám tedy návrh kde se tam bere? Jinak Mara-GP1 napsal jediné funkční řešení a já bych k němu dodal ještě, že je vhodné nechat přemapovat jednotku (není nezbytně nutné).

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

27 pro 2011, 11:46

k bodu 4

je zaujimave ze sa to dost riesi aj na talianskych forach. tie si si asi necital vsak. take talianske nexus forum....motor mame s atlanticom rovnaky.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

27 pro 2011, 13:52

krizik1 píše:Ahoj Fantane. Napsal jsi nám tady čtyři body, proč nemůže benzín vzlínat do oleje. Čekám tedy návrh, kde se tam bere?.

Já jsem netvrdil, že "benzin nemůže vzlínat do oleje" (i když si "vzlínání" neumím představit), koneckonců v motoru se setkají. Ale aby došlo k tomu, že bude olejová nápln takto nehorázně zředěná, to by musel motor mít nepředstavitelné vůle a běhat na tak bohatou směs, žei to není možné (asi by se "utopila" svíčka) - a to jsem v mládí jezdil s takovými střepy, že děs. A jak tady čtu, je pomalu každý přispěvatel takový znalec a "puňťa", že by s takovým motorem ani nevyjel z garáže!
Proto myslím, že jde o blbost - rozhodně nemůže jít o ohrožení mazacích schopností oleje nadměrným zředěním. Nějaké znehodnocení oleje určitě vzniká provozem - proto se olej filtruje a mění.
Ale to, o čem psal onen dobrák, by jen termostatem (podchlazeným motorem) nevzniklo a docela jistě by byla spotřeba tak vysoká, že by to postižený řešil - bez čuchání k oleji.
Italsky neumím a ani se to už na těch pár let nehodlám učit. Věřím totiž, že "I" fabriky si svou pověst pohlídají i beze mne. Vždyť na jejich motory (Piaggio) jezdí mnoho jiných značek a přišli by o kšeft. :(
Přidal bych i podpis, ale zatím jsem nezjistil, jak si ho udělat.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

27 pro 2011, 14:22

Ahoj, vesměs všechny automobilky které u svých naftových motorů používají filtr pevných častic se potýkají s přibýváním oleje tzn.naftou v oleji. Tím dojde k degradaci mazacích schopností oleje a zadření. Je to způsobené vyšší vstřikovanou dávkou paliva pro regeneraci. Podobný průběh to bude mít i tady. Takže příčina není ve vůlích v motoru. U tohoto motoru prostě problém vyřeší výměna termostatu a tak to prostě je. Myslím že většina z nás kteří tento motor mají se s tím setkala a po výměně měla klid. Nemyslím že jsem bůhví jaký chytrák ale vycházím z osobní zkušenosti.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

27 pro 2011, 14:25

Uznávám, že termín vzlínání jsem nepoužil šťastně. To ovšem nic nemění na tom, že se smíchávání benzínu s olejem za těchto podmínek (vadný termostat, tím pádem nedostatečné prohřátí motoru) děje. Vysoká spotřeba je věc názoru. Tento motor dle stylu jízdy umí jet od cca 3,7l/100km do 5,8l/100 km, nejčastěji 4,2 l (vlastní měření). Ve chvíli kdy se termostat podělá po výměně oleje a pojedeš přes 5000 km se zředěným olejem je po ložisku na klice. Více si zjisti od uživatele Mijuna. Všichni majitelé tohoto motoru, které osobně znám se s tímto problémem setkali. Tak nám napiš jak se tam ten benzín podle tebe dostane?

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

27 pro 2011, 15:04

Nazdar, to je ale vtipná diskuze. Jako všichni ostatní jsem to řešil taky a oprava spočívá ve výměně termostatu. Neb původní vadný není se nedovírá ve studeném stavu a tak se motor nedokáže zahřát na provozní teplotu a běží stále v režimu jakosytič.
Jo a Kriziku mám to v kupě. Měl by ses stavit.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

27 pro 2011, 15:10

Lidičky, neblázněte! Já jsem se zapojil do diskuze, protože mi přišlo, že to výchozí tvrzení je pitomost a vy ode mne chcete, abych vám zdůvodnil, že to pitomost není. Skútr není diesel a tvrdit, že "zředěný" olej (probůh, jak zředěný - moc, málo, děsně?) po 5000 km zlikviduje ložisko na klice si netroufnu. Mám jiný stroj, s jiným motorem, šlape to bez problémů a nehodlám si je připustit, natožpak působit. Kupoval jsem si mašinku pro radost ze svezení a na kochačku, ne na montáže.
Spotřebu sleduju u všech svých vozidel už několik desetiletí (kamarádi se mi proto chechtají - Burák mi jezdí za 3,6), takže vím, že oscilace změřených hodnot může dosáhnout zajímavého rozpětí - vždycky ale vím, proč (zima, terén, zatížení, rychlost a další faktory). Pokud není ke zvýšení spotřeby důvod, pátrám po příčině. Zatím byl tento postup úspěšný.
Na problém benzinu v oleji jsem zatím nenarazil a bohdá už to tak do smrti zůstane - tím končím svoje účinkování na toto téma.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

27 pro 2011, 18:11

dakujeme :)
je fajn ked sa uz nebudes vyjadrovat k problemom, o ktorych pozadi nevies nic. :)
nic v zlom, pouzivat sedliacky rozum je prima vec, ale pri probleme motor piaggio master a vadny termostat, je to trosku ine.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

27 pro 2011, 19:57

Fantane, už máš aspoň 3 příspěvky, gratuluju. Škoda že jen hromada nic neřešících teorií :(

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

28 pro 2011, 06:36

2All: Tak to promiň - hromada nic neřešících teorií... Napadl jsem tvrzení, že může dojít ke zředění oleje benzinem 1:1 - a to je opravdu pitomost.
Že při studeném motoru může dojít k mírnému a celkem nevýznamnému průniku benzinu do oleje a je to opravitelné výměnou (opravou) termostatu, proti tomu jsem neřekl půl slova. Lambda sonda by měla vyhodnotit i nespálený benzin z bohaté směsi a příslušně reagovat, ne?
On ten "sedlácký rozum" není vždycky k zahození.
Mimochodem, vždycky jsem řešil, že mám hladinu oleje nízkou, ale že bych ho musel odebírat putýnkou (mít v karteru 4 l místo dvou), to se mi zatím nestalo, spíš jsem olej doplňoval. Za mých mladých let mívaly motory odvětrání karteru do sání, které se o tyto průniky postaralo. Myslím, že se to nezměnilo, nejsem ale automechanik.
A rozhodně mi nejde o počet příspěvků, na tom mi nikdy a nikde nezáleželo.-
Chodím se sem poučit, ne se hádat.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

28 pro 2011, 08:35

Ahoj. Problém je právě v tom že motor se kvůli vadnému termostatu neohřeje vůbec a jednotka proto vstřikuje větší dávku pořád. Lambda si to neohlídá protože tam žádná není. Myslím že ji mají až motory od 2005,ale to nechci kecat. Já mám 2004 a nemám ji.
Odeslat odpověď