Když jsem procházel forum jako zatím neznámý a neregistrovaný zájemce (kamarád si před týdnem přivezl AA500 a vzápětí omarodil), narazil jsem na něco, o čem jsem v životě neslyšel - benzin v oleji. Šel jsem tedy "po stopě" a našel jsem na Motorkářích.cz
http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=86534&fid=18 thread s touto otázkou, údajně se vztahující právě a jen k AA500:
"Taková podivná závada u skůtra kamaráda.
Jezdí to normálně, bez kouře či jiných problémů až do té doby než se ztratí výkon a dusí se to a to proto, že místo 2l oleje je v motoru 4l směsi oleje s benzínem. Olej není emulze, ale směs oleje a benzínu. Stalo se mu to dvakrát."
Kupodivu na tomto vlákně je to časté téma.
Rád bych řekl, že podle mne je to nebetyčná pitomost, protože.
1) Karter motoru rozhodně není tak objemný, aby pojmul místo předepsaného objemu oleje více, než dvojnásobek takto "rozředěné" směsi..
2) Benzin se odpařuje již při velmi nízké teplotě (jinak by motory nechytaly) a při provozní teplotě motoru je nemyslitelné, aby se takové množství benzinu v karteru udrželo a dokonce významnou měrou snížilo mazací schopnost oleje.
Za války měli Němci v Rusku problém - nebyli v mrazech schopni vzlétnout, neboť místo oleje měli v motorech letadel vaselinu. Sestřelený Rus jim poradil - nalil do motorové vany kvanta benzinu, ručním protáčením vrtule tu vaselinu zředil tak, že bylo motor možno nastartovat a než se ohřál na provozní teplotu, benzin se odpařil a bylo možno normálně létat - olej byl zase kvalitní.
3) Olej i benzin jsou ropné produkty, páchnou velice podobně, očucháváním olejové měrky, či čehokoli dost dobře není možno určit "znehodnocení" oleje, to by asi nezvládl ani komisař Rex.
4) Neumím si představit, že běžný italský uživatel AA500 (nebo jiného skútra) se bude starat o takové blbiny - jezdí a má problém jen s doplňováním benzinu, ti obzvlášť velcí machři taky s dofouknutím pneu, jinak ať se stará servis.
Myslím, že jsme autorovi Danielos sežrali jógra