Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
Odeslat odpověď

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

11 kvě 2011, 20:56

jojo....kolem 25 km na 1 litr paliva..když ho honím tak 24,3...a když ne tak jsem se dostal i přes 25 km na litr:-)

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

12 kvě 2011, 10:38

Tak jsem se včera konečně dostal na ten variátor.Bohužel se mi nepodařilo povolit přední řemenici,abych mohl zkontrolovat válečky a vodítka,a to jsem používal vzduchový klíč.Takže jsem pouze sundal spojkový zvon,vše vyčistil,bylo tam dost bordelu,a posložení vyzkoušel bez krytu,abych na to viděl.Řemen i spojka vypadají na pohled jako nové,bez krytu vše fungovalo tak jak jsem si představoval,tak jsem to zase složil a jel jsem do práce.I přez to,že jsem to pouze vyčistil,byla změna dost znatelná.Změnily se otáčky při rozjezdu a při malých rychlostech otáčky též vzrostly.Tak stím nic dělat nebudu,přijde mi to zbytečné.Ještě k tomu dobíjení.Mně to ukazuje na volnoběh 10.9 a za jízdy 11.5-11.9 .To mi sice přijde dost málo,ale startuje normálně,tak to zatím neřeším.Ještě dva dotazy.Je to asi ostuda,ale kde je baterka,zatím jsem na ni nenarazil a jde seřizovat světlomet?

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

12 kvě 2011, 16:30

a20a:
Zrovna mam stator venku, tak jsem na nej mrknul. Mam ho taky napojovany, myslim ze to je kvuli tomu ze nekde se proste musi napojit draty ze statoru (tvrde) na draty ke konektoru (mekke, spletane).
Jeden spoj uz ma taky mirne poskozenou izolaci, ale to se vyspravi.
Ja zadne problemy s dobijenim nemam, aspon jsem si niceho nevsiml (nikdy jsem to nezkoumal, nemeril).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

12 kvě 2011, 20:50

Feri:to dobíjení máme + - na stejno a jezdím celý rok bez problému....baterka....no baterka je když otevřes sedlo tak tam je kryt kde je žárovička pro osvětlení podsedadlového prostoru,když se pořádně podíváš tak tam jsou dva šroubky na imbus...no a za tím krytem je baterka...podle mě je tam špatný přístup...ale dvě tři vyndání a bude to v poho:-)

Jinak variátor stím musíš mít velikou trpělivost...mě ho povolovali zdejší mistři Valini vzduchem + kladivem asi 30minut a už jsem myslel že ho nepovolej...ale povolili..takže nevěš hlavu...poťukej a povoluj..:-)přeci to musí jít....já měl variátor už vymačkanej,vodítka byli nic moc a válečky taky nic moc....takže čekám na novej,zátím jsme to vyčistili a dali jen nové válečky 30gr co jsem měl od Fraga(tímto m u ještě jednou děkuji)vyfoukala se spojka která je jako nová...a taky mužu říct že zatím jen po vyčištění + nové válečky je to velmi na jízdě znát..takže se těší na nový variátor a vodítka...jo a zjistili jsem že mám načaté ložiska na klice...ale prý zatím v poho :mrgreen:

baterka je tu...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil KYBLOS dne 13 čer 2013, 19:50, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky nad sebou

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

12 kvě 2011, 20:52

feri píše:Tak jsem se včera konečně dostal na ten variátor.Bohužel se mi nepodařilo povolit přední řemenici,abych mohl zkontrolovat válečky a vodítka,a to jsem používal vzduchový klíč.Takže jsem pouze sundal spojkový zvon,vše vyčistil,bylo tam dost bordelu,a posložení vyzkoušel bez krytu,abych na to viděl.Řemen i spojka vypadají na pohled jako nové,bez krytu vše fungovalo tak jak jsem si představoval,tak jsem to zase složil a jel jsem do práce.I přez to,že jsem to pouze vyčistil,byla změna dost znatelná.Změnily se otáčky při rozjezdu a při malých rychlostech otáčky též vzrostly.Tak stím nic dělat nebudu,přijde mi to zbytečné.Ještě k tomu dobíjení.Mně to ukazuje na volnoběh 10.9 a za jízdy 11.5-11.9 .To mi sice přijde dost málo,ale startuje normálně,tak to zatím neřeším.Ještě dva dotazy.Je to asi ostuda,ale kde je baterka,zatím jsem na ni nenarazil a jde seřizovat světlomet?

Nazdárek, docela by mě zajímalo, jak jsi postupoval při demontáži té spojky. Máš to stejné, nebo podobné jako já když je to stejný motor? Nejdřív povolit a odšroubit tu středovou matku nebo ten kryt spojky?
http://img5.rajce.idnes.cz/d0505/4/4385 ... 224_II.jpg

Další fotky mám tady - http://morybundus1.rajce.idnes.cz/Aprilia_Scarabeo/

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

13 kvě 2011, 01:41

Podle fotek to vypadá uplně stejně,nejdřív jsem povolil a vytočil tu středovou matku,potom ten tříramený držák a pak už šel spojkový zvon sundat rukou.Dál jsem se nedostal,protože jsem nepovolil přední řemenici a už jsem chvátal do práce.
Další v čem se vrtam je ten snímač k tachometru.Vyndal jsem ho celý a nakonec i celý oholil,ale zatím jsem na nic nepřišel.Stále to chvíli ukazuje a chvíli ne,ať s drátama hejbu jak chci.Ještě je zítra skusím vyměnit.Doufam že zrada neni v tachometru.Nemáte někdo zkušenost se seřizovánim světlometu?Nedaří se mi sundat ten malý plast uprostřed pod světlem a nerad bych něco ulomil.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

13 kvě 2011, 02:10

feri...světlo se dá štelovat když sundáš ten přední plast( 4x šroubky,2 v masce 2 u konce plexi) jak je nad světlem,je tam i víčko od expanzky....musíš jakoby tam strčit ruku ke světlu směrem dolu a tam je takový plastový šroub na světlo...stím točíš...

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

13 kvě 2011, 15:45

co se týče sundání variátoru, tak jsem si na to musel koupit vehement a jeste pneupovolovákem: http://www.scootland.cz/zbozi/buzetti-v ... aggio-500/, ten to zachytí a drží, pak to celkem šlo.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

13 kvě 2011, 20:14

S povolením řemenice variátoru nemám problém, mám utahovák http://www.jadal.cz//razoveutahovaky/el ... 3_280w1_2/ a s tím to jde povolit dobře. Jen jsem nevěděl co dřív povolit abych něco nezblbnul. Zítra to rozdělám, vyměním vodítka a pak kouknu na tu spojku, trochu ji vyčistím pokud bude špinavá a uvidí se jestli bude nějaký rozdíl.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

14 kvě 2011, 09:47

mijuna píše:baterka je tu...

Kurňa, to sedlo je fajnové. Kde sis to nechal dělat???

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

14 kvě 2011, 09:53

Good:dík:-)jeden chlpek tady vedle ve vesnici má malé čalounictví,sice to moc nestálo,ale kvalita žádná sláva...sedák se po cca 500km začal vytahávat:-(takže ta koženka je takovávytáhlá:-)

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

16 kvě 2011, 10:28

Zdar hoši,měl bych takový drobný dotaz. Řeším novou baterku a tak jsem se chtěl zeptat jaký typ máte. Teď tam mám YTX12-BS-neznámý výrobce,ale to je 10Ah gelovka. Má tam být 14Ah tak myslím že by mohla být YB14-B2-mám vybranou Vartu. Ale ta má jiné rozměry a teď nemám změřený kastlík na Aprilce. Tak jestli někdo budete vědět jaký máte typ,napište prosím.Dík moc.

edit:
Tak hoši,všem moc dík za rady :D :D . Už mám objednáno,našel jsem na netu katalog tak jsem vybral podle něj.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

16 kvě 2011, 21:00

Spojku jsem rozdělal a dobrý, obložení je jeko nové. Vyměnil jsem vodítka př. talíře a vše pořádně vyčistil. Spjka zabírá o něco dřív a to je super. http://img5.rajce.idnes.cz/d0505/4/4385 ... jka_5_.jpg
Díky za radu s demontáží :)

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

18 kvě 2011, 21:44

Zdravím, dnes jsem zkoušel rozebrat spojku, abych ji taky vyčistil ( za jízdy z kopce mi to brzdí motorem a střílí do výfuku ), ale nešla mi povolit ta středová matice, ikdyž jsem držel brzdu tak se mi protáčelo kolo. Máte na to nějakej fígl?
Ještě bych měl jeden dotaz, zvedá vám plynová vzpěra sama sedadlo? Ta originál by měla zvedat silou 180N, já jsem si to trošku upravil, mám tam ted dvě 200N, takže mi sedadlo zvedá 400N, ale stejně mu musím asi 10cm pomoct a až pak se zvedne samo. :(

Ještě k tomu štelování světla, výškově se seřizuje tim spodním kolečkem, který se dá nahmatat od spoda, je jakoby na pravý straně světla, je tam i ze spod vidět.
Tím druhým kolečkem se světlo šteluje do prava nebo do leva, a je přístupný z levý mřížky repro.

Re: Aprilia Atlantic 500 - italska krasavice

19 kvě 2011, 07:56

Ahoj no je to dost tezke s tim sedlem...uhel nabehu je dost spatny. Nicmene silnejsi vzperu bych nedaval..krouti to sedlo a vycvachtava uz tak mizerne vedeni sedla (plech do tvaru U)
Odeslat odpověď