Diskuze o skútrech nějvětších objemů.
06 kvě 2011, 11:17
Jasna vec ze bola vonku ked lialo. Zakryta? ne. Baterka aj u mna je tiez nastojaka tak im zavolam ked sa dotoho o tyzden, dva pustia nech tam daju obycajnu. Podotykam ze je to v orig.servise.
Dik za info.
06 kvě 2011, 13:25
Cus, v každém případě obyčejnou lépe ten typ co udává výrobce, na gelovou byterii není dělaná a nedobíjí ji správným způsobem a časem dojde k jejímu snížení kapacity a odchodu do věčných lovišť. Zdar
06 kvě 2011, 18:40
Dik, uz je tam obyc.taka aka tam patri. Parchanti uz tam davali gelovu
70eur stala no nech nezerem. Poistkova skrinka tiez na mieste. Ale tvrdia ze treba novu riadiacu jednotku aj koli tomu efi. To bude ,ranec, tipujem. Nemate info co stoji riadiaca jednotka u vas v cz. Zevraj to puklo pri tom skrate. Inac nieco mi zmotaval ten pan ze to bude stat cele 500 eur
zosalel? Hned ako to bude hotove odtialto vypadnem. Dik.
06 kvě 2011, 22:18
na ebay v itálii to sezenes tak kolem 100E:http://cgi.ebay.it/centralina-aprilia-atlantic-500-2002-/180604096302?pt=Ricambi_e_Accessori_Scooter&hash=item2a0cd7cf2e nebo štelovatelná:
http://www.motoshopitalia.com/product_i ... ts_id=3999
07 kvě 2011, 20:17
Zdarec, mám Atlantic 500 RV2005 - trápí mě dobíjení ,koupil jsem už nový origo regulátor + baterku ,ale problém bude
ve statoru, neví někdo jaké střídavé napětí se má naměřit na volnoběh na třífázovém statoru , já jsem naměřil 12,5V na
všech větví,zkrat na kostru nemám,mám takové tušení ,že se v tom už někdo šťoural,na vedení od statoru jsem našel zaoxidované spojení,nejde mi do hlavy,proč by tu kabeláž ve výrobě spojovaly.Buď už tam někdo narval jiný stator a nebo mám nějak stejnoměrně poškozený stator.Stačí přidat pár otáček a regulátor začne dobíjet roste napětí a proud
A druhý problém,který s tím souvisí,na volnoběh mi regulátor dává pouze 4A ,ale samotný skutr žere 9A ,takže jsem v mínusu - a chybějících 5 A mi to na volnoběh tahá z baterky ,stačí mírně přidat a dostanu se do plusu.Buď mám rovnoměrně poškozené vinutí a nebo tam mám nějaký jiný stator,zatím nevím ,nechci to zatím kuchnout bez dílů.
Potřeboval bych info?
1/jaké střídavé napětí dává stator na volnoběh - odpojený regulátor - měřit na trojfázovém vinutí V
2/a jaký proud dává regulátor na volnoběh - měřit klešťovým ampérmetrem u baterky - A
08 kvě 2011, 22:39
Branno jestli ti to spravi cele za 500E s novou jednoutkou atd tak to neni zas az tak spatne...
a20a...nechce se mi to hledat ale myslim ze jsem to videl v prirucce
09 kvě 2011, 07:24
a20a:
Treba Ti to pomuze
http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... -3865.htmlOtacky pri volnobehu mas jak vysoke? Predpokladam, ze mas klestovy ampermetr s rozsahem pro stejnosmerny proud. Podle mne by to bylo lepsi merit multimetrem s rozsahem 20A. V prvnim priapade bych ale vyresil to zaoxidovane spojeni, kde muze byt velky prechodovy odpor. To napeti na prazdno bez zateze musi byt o hodne vyssi a pokud mas vse v poradku, tak na akumulatoru bys mel pri volnobehu namerit cca 13,8V
09 kvě 2011, 10:04
Nemyslim ze primo na vinuti by melo byt vyssi napeti - udava se,ze regulator by mel davat cca 14,5V pri 4-5 tisicich otackach. To vyssi napeti vznikne jednak otackami a druhak usmernenim.
Jen jeste netusim, jak jsi zmeril ze regulator dava 4A a skutr bere 9A - kdyz das klestak na vodic u baterky tak meris co jim proteka za proud, zadny rozdil nezmeris.
09 kvě 2011, 13:22
Tak termostat vyměněnéj, všechno nalito, dolito a teď už jen snad jezdit!!! Aprilka má ještě šanci na dvě závady, pak ji hážu ze skály!
09 kvě 2011, 16:00
Ještě jeden dotázek dá se na tom atlantiku nastavit někde volnoběžné otáčky..... údajně na škrtící klapce má být nějaký torx,kterým se mají nastavovat volnoběžné otáčky.......je to pravda?
09 kvě 2011, 16:21
Otáčky Ti nastaví na diagnostice . Do žádnýho torxe bych se nepouštěl .
09 kvě 2011, 21:24
Dnes jsem zase postoupil o kus dál…….
Dnes jsem koupil automobilový multimetr Voltcraft AD-400 – má funkce pro testování elektroniky aut + hlavně umí změřit indukčním snímačem otáčky přes zapalovací kabel + k multimetru je i robusní kufr,který je vystlán molitanem. Multimetr jsem zakoupil hlavně z důvodu,že potřebuji měřit otáčky,protože můj Atlantic 500 rv2005 nemá otáčkoměr.
Dále k meření používám klešťová multimetr UNI-T 203 – tento multimetr už umí měřit bezkontaktně stejnosměrný proud.
Dnes jsem taky volal do Aprilie a ptal se na díly – nový stator 1650,- ,gumové těsnění vodní pumpa 15Kč, těsnění na kartr 115,-…….. takže celkem pohodové ceny …. a v případě vady ve statoru je lepší koupit originál, sice si počkáte 14dní na dodání, ale za tyto kačky to stejnak nemá cenu převíjet.
Taky jsem volal do dalšího servisu na skútry, tam mě bylo řečeno ,že skútry mají špatné dobíjení na volnoběh a vesměs to je šul nul – to znamená ,že skutr odebere na volnoběh stejný proud ,jaký vyrobí alternátor. Zároveň jsme došli k poznatku ,že dle mých příčin mám malé volnoběžné otáčky a po proměření jsem měl 1100ot a předepsáno je 1450+-50ot - takže při otáčkách 1100ot mi to z baterky tahá 6A ,nakonec jsem nastavil otáčky na 1600ot a s odběrem proudu jsem se dostal 0 – 0,5A do plusu na volnoběh.
Dále jsem přemýšlel ,kde ušetřím drahocené ampéry – protože po odpojení regulátoru ,bere Atlantic na volnoběh 1100ot - 9A – měří se klešťovým ampérmetrem u baterky ,dále jsem změřil klešťovým ampérmetrem výstup z regulátoru – dva dráty a každý dával při 1100ot – 2A - takže celkem 4A = že mi to na volnoběh tahalo z baterky 5A - klešťový ampérmetr ukazuje i znaménko + - = směr proudění - dobíjí x nedobíjí.
Takže jsem zvednul otáčky na 1600ot – provádí se to na klapce pod sedlem a ne na řídítkách – na klapce je venkovní torx, kterým se nastavuje dorazová poloha klapky - momentálně jsem tedy na nule na volnoběh ,ale pokud stisku brzdy se zase dostávám 3A do mínusu!!!,takže jsem se dal cestou nejmenšího odporu - LED žárovkama - objednal jsem 3x LED W5W - parkovačka zadní + přední – klasická 5W žárovka odebírá 0,35A * 2 = 0,7A + vyměním i jednu pod sedlem,každá ampéra se počítá!!!!. Dále jsme si objednal LED žárovku do hlavního světlometu H11 – výrobce udává 3W místo klasické skleněné žárovky H11 ,která má 55W a žere 3A .Sice to nebude tolik svítit –stačí mi funkce denního svícení, večer nejezdím a přinejhorším použiji dálkové světlo s klasickou skleněnou žárovkou. Počítám ,že výměnou LED žárovek za klasické ušetřím 2,5 – 3A a tím následně můžu snížit i otáčky a nechat tam na volnoběh do plusu 2A,které se můžou stáhnout brzdovým světlem. Od jisté doby už pod sedlem vozím i 400A startovací kabely – v případě nouze můžu požádat jakéhokoliv řidiče s autem,pokud nenastartuji……….
Zítra by mi měly ty žárovky dojít, takže to následně budu testovat.Možná se Vám bude můj postup zdát ,že neřeším příčinu, ale už mě to dobíjení trápí rok a už bych to nějak zdárně dořešil.Už jsem vyměnil dva regulátory a chovají se stejně ,takže očekávám závadu ve statoru,ale ten nevykazuje měřením žádnou závadu či znatelnou odchylku. A hlavně ten stator zas není sranda vyměnit – musí se vypustit voda+olej + musí být i náhradní těsnění.
09 kvě 2011, 21:26
krizik1 píše:Otáčky Ti nastaví na diagnostice . Do žádnýho torxe bych se nepouštěl .
provádí se to na klapce pod sedlem a ne na řídítkách – na klapce je venkovní torx, kterým se nastavuje dorazová poloha klapky
11 kvě 2011, 08:07
Chlapi jen tak pro zajímavost by mě zajímalo kolik vám atlantída ukazuje spotřebu na litr.Mě kolem 25l na km.
Jo a20a až tam budeš mít ty LED žárovky tak hoď foto!Taky o tom uvažuju
11 kvě 2011, 15:01
To sis to špatně přečet , ukazuje Ti to 25 km na litr
což jsou čtyři litry na sto kilometrů .