od a20a » 09 kvě 2011, 21:24
Dnes jsem zase postoupil o kus dál…….
Dnes jsem koupil automobilový multimetr Voltcraft AD-400 – má funkce pro testování elektroniky aut + hlavně umí změřit indukčním snímačem otáčky přes zapalovací kabel + k multimetru je i robusní kufr,který je vystlán molitanem. Multimetr jsem zakoupil hlavně z důvodu,že potřebuji měřit otáčky,protože můj Atlantic 500 rv2005 nemá otáčkoměr.
Dále k meření používám klešťová multimetr UNI-T 203 – tento multimetr už umí měřit bezkontaktně stejnosměrný proud.
Dnes jsem taky volal do Aprilie a ptal se na díly – nový stator 1650,- ,gumové těsnění vodní pumpa 15Kč, těsnění na kartr 115,-…….. takže celkem pohodové ceny …. a v případě vady ve statoru je lepší koupit originál, sice si počkáte 14dní na dodání, ale za tyto kačky to stejnak nemá cenu převíjet.
Taky jsem volal do dalšího servisu na skútry, tam mě bylo řečeno ,že skútry mají špatné dobíjení na volnoběh a vesměs to je šul nul – to znamená ,že skutr odebere na volnoběh stejný proud ,jaký vyrobí alternátor. Zároveň jsme došli k poznatku ,že dle mých příčin mám malé volnoběžné otáčky a po proměření jsem měl 1100ot a předepsáno je 1450+-50ot - takže při otáčkách 1100ot mi to z baterky tahá 6A ,nakonec jsem nastavil otáčky na 1600ot a s odběrem proudu jsem se dostal 0 – 0,5A do plusu na volnoběh.
Dále jsem přemýšlel ,kde ušetřím drahocené ampéry – protože po odpojení regulátoru ,bere Atlantic na volnoběh 1100ot - 9A – měří se klešťovým ampérmetrem u baterky ,dále jsem změřil klešťovým ampérmetrem výstup z regulátoru – dva dráty a každý dával při 1100ot – 2A - takže celkem 4A = že mi to na volnoběh tahalo z baterky 5A - klešťový ampérmetr ukazuje i znaménko + - = směr proudění - dobíjí x nedobíjí.
Takže jsem zvednul otáčky na 1600ot – provádí se to na klapce pod sedlem a ne na řídítkách – na klapce je venkovní torx, kterým se nastavuje dorazová poloha klapky - momentálně jsem tedy na nule na volnoběh ,ale pokud stisku brzdy se zase dostávám 3A do mínusu!!!,takže jsem se dal cestou nejmenšího odporu - LED žárovkama - objednal jsem 3x LED W5W - parkovačka zadní + přední – klasická 5W žárovka odebírá 0,35A * 2 = 0,7A + vyměním i jednu pod sedlem,každá ampéra se počítá!!!!. Dále jsme si objednal LED žárovku do hlavního světlometu H11 – výrobce udává 3W místo klasické skleněné žárovky H11 ,která má 55W a žere 3A .Sice to nebude tolik svítit –stačí mi funkce denního svícení, večer nejezdím a přinejhorším použiji dálkové světlo s klasickou skleněnou žárovkou. Počítám ,že výměnou LED žárovek za klasické ušetřím 2,5 – 3A a tím následně můžu snížit i otáčky a nechat tam na volnoběh do plusu 2A,které se můžou stáhnout brzdovým světlem. Od jisté doby už pod sedlem vozím i 400A startovací kabely – v případě nouze můžu požádat jakéhokoliv řidiče s autem,pokud nenastartuji……….
Zítra by mi měly ty žárovky dojít, takže to následně budu testovat.Možná se Vám bude můj postup zdát ,že neřeším příčinu, ale už mě to dobíjení trápí rok a už bych to nějak zdárně dořešil.Už jsem vyměnil dva regulátory a chovají se stejně ,takže očekávám závadu ve statoru,ale ten nevykazuje měřením žádnou závadu či znatelnou odchylku. A hlavně ten stator zas není sranda vyměnit – musí se vypustit voda+olej + musí být i náhradní těsnění.